Team Losi LST2 - XXL 1/8 brushless monstertruck (& Muggy)

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 25 nov 2010.

1. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Gisteren al een klein pakket gekregen, helaas moet ik nu nog op de auto wachten waar het op komt:frustie: IMG_3398.JPG IMG_3400.JPG IMG_3402.JPG IMG_3404.JPG

2. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Mooie spullen!
    Die 17mm hex conversie moet ik ook nog een keer hebben denk ik, ik had gehoopt het met 23mm te redden, maar daar is de keuze ook klein in..

3. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Daarom heb ik ze ook maar gekocht. Heb via een kennis een setje proline trencher x en badlands gekregen om te proberen. Het duurt alleen te lang voordat ik de wagen heb, vandaar al de kleine aankopen.

4. Eidos

Eidos

Lid geworden:
    24 nov 2015
    Toch vind ik de originele banden ook niet verkeerd. Doen het best goed en zien er stoer uit.
    Alleen heel vervelend met al die boutjes op de afdekdop.

5. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Heb in verschillende reviews al gelezen dat deze banden voor RTR heel goed uitpakken, maar wil proberen met welke banden ik op welke ondergronden kan rijden. En daarnaast moet ik de tijd doden door af en toe iets te kopen totdat ik de auto heb.;)

6. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik wou dat ik zo'n kennis had :)
    Alleen vind ik de badlands een beetje klein voor de LST, ik hoop dat Proline de nieuwe badlands die ze voor de 1:10 monstertrucks hebben gemaakt ook voor 1:8 auto's gaan maken!

Die afdekdop is alleen voor de sier geloof ik, dus die hoeft er niet perse op.

7. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    De Badlands zouden ooit als 40 series komen. HELAAS is dat nooit gekomen..

Badlands zijn imo ook veel te klein voor dit soort trucks. Bij mij op mijn extended savage stonden ze ook veel te klein..

8. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    badlands worden nu gebruikt op de HPI truggy voor minder wrijving op asfalt. Niet dat ik met de losi veel op het verharde ga rijden, maar ben benieuwd hoe deze het doen. Heb nog niets gekocht, dus kan met deze setjes kijken welke ik misschien ga kopen. Heb ook al Big Joe 40 series op een LST gezien, maar denk dat ik de trencher X koop als de standaard banden "op" zijn.:D

9. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Badlands gaan redelijk op asfalt. Slijtage is minimaal. In het gras en zand zijn het imo de beste banden die je kunt hebben. Erg goede allround band. Erg jammer dat de 40's er nooit zijn gekomen.
    Je zou als optie voor 24mm meenemers kunnen gaan en dan de Baja achterwielen kunnen monteren. Dan is de Bow Tie een goede optie.

Als je gaat kijken voor 40 series op je LST straks raad ik je aan losse velgen en banden te kopen en de banden te tapen.
    Big Joe is een band die enorm gaat balloonen als je gaat rijden. Maar de grip is fenomenaal.
    Een andere mooie optie zijn de 40 series Mashers. Die heb ik zelf op mijn Savage zitten en die zijn ook allround erg goed..

10. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    De baja banden vind ik dan weer iets te groot persoonlijk.
    Ik heb de 40 series Mashers ook, maar vooral omdat ik ze erg gaaf uit vind zien, ik heb er nog niet echt mee gereden :)
    Ik zit de duimen dat ze deze in 3.8 uitbrengen, die zien er breder en groter uit!

http://www.prolineracing.com/1-10-mt-tires-badlands-mx28

Als het qua profiel kan zou ik nu voor de vislijn methode aan de buitenkant van de band gaan, lichter en het gaat haast niet los, en als het los gaat is het makkelijk te vervangen.

11. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Ben aan het overwegen om onderstaande optie te bestellen:

Losi 24 mm hex adapters en moeren, HPI achtervelgen met Hostile MX banden.:kwijl:

Partnumbers:

LOSB3225 24 mm wheel hex
    LOSB3227 24 mm wheel nuts
    HPI3226 HPI outlaw rear rims

Zijn er mensen die dit al eens op een LST hebben gemonteerd, of is het gewoon uitproberen. Ik neem aan dat het omzetten naar 24mm net zo gemakkelijk moet gaan als de conversie met de 17mm set. Mocht het niet passen moet ik maar een BAJA kopen om de set te rijden:rofl:.

12. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Houdt er wel rekening mee dat de wheel hex waarschijnlijk gemaakt zijn voor een 10 mm of dikkere as.
    Dus je zult waarschijnlijk een busje moeten maken om dit op te vullen.

Meeste assen van 1:8 zijn 6mm of 8mm.

13. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Ik moet straks toch even langs de winkel waar ik de losi besteld heb en zal ik eens vragen of ze de hex set eens kunnen bestellen om te proberen en vandaar uit verder kijken. Mijn "leen" HPI heeft het gisteren begeven. Vanuit niets rook het verbrand en auto doet niets meer, alleen zie ik er niets aan.
    Hoop dat de LOSI snel komt:banana:

14. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Hmmm.. Ben benieuwd wat de mensen daar van gaan zeggen... "slopen is kopen??" ;)

15. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Motor en ESC beide kapot/verbrand:weetnie:, was ingecalculeerd risico volgens de winkel. Was een inruiler met aftermarket electra, kan hem nu overkopen voor 200 euro maar garantie tot op het hoekje op de rest van de auto die sinds 2 jaar al als vervangende auto is gebruikt. Keuzes keuzes.

Wat betreft de banden denk ik dat ik de reguliere 1/8 banden pak. Volgens de eigenaar eisen het gewicht en omtrek van de 1/5 banden en de grip van de Hostile's teveel van de motor en servo van de LOSI. Helaas nu geen auto meer en de LOSI staat pas gepland op week 27:yes:.

PS de winkel adviseerde ook eens te kijken naar Medial Pro Viper 4.0.

16. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Banden is een lastige inderdaad met deze auto's.
    Ik hoop echt dat Proline met die nieuwe Badlands in 3.8 komt.
    Achterbanden zou ik niet gebruiken van een 1:5 inderdaad, voorbanden kan wel, maar die lijken zo smal vind ik.
    Volgens mij had Caretaker die op zijn Savage?
    En je moet inderdaad een busje maken, en ik weet niet of de pin ook dikker is, ik neem aan van wel, en dan hou je niet veel vlees over als je de as uit moet boren.

17. Limboracer

Limboracer

Lid geworden:
    9 mei 2016
    Als ik hem heb ga ik meteen testen en zet ik mijn bevindingen hier neer. Trenchers komen ook goed uit reviews. Maar 1/5 wielen gaat het niet worden dan moet ik teveel aanpassen en opnieuw kopen en zo heb ik weer een excuus heb om een 1/5 scale te kopen:bier:

18. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    @ruudxd, k heb nog steeds 40 series Mashers maar ben ook aan het kijken om toch over te stappen naar de big scale wielen. Ik zou dan wel gaan voor de achterwielen, anders krijg je van die smalle wieltjes en dat staat voor geen meter.
    De aandrijflijn van mijn savage is er wel tegen bestand denk ik en nu met het middendiff (nitro savage!!) erin denk ik dat het er erg goed zal gaan rijden..

Die nieuwe Badlands zien er inderdaad erg goed uit. Zou mooi zijn als die in een grotere maat uit zouden komen. 3.8 is leuk maar 40's nog leuker...

Laatst bewerkt: 17 jun 2016
  19. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Houd ons op de hoogte, van je xxl2e...Want misschien komt er wel een 3e bij...;)

20. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ah, dan was het iemand anders, die had voorbanden geloof ik, die waren inderdaad erg smal.
    Misschien zijn die van de 5T smaller dan de achterbanden van de 5B, die vind ik namelijk weer wat te breed?

40 series zijn ook 3.8, alleen dan met een andere bead.
    Ze zouden wel wat meer richting de maat van de 40 Mashers mogen inderdaad, dat is een mooie maat vind ik.

Deel Deze Pagina