"terug" naar paddles?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Richard Branderhorst, 6 nov 2024.

1. twin

twin

Lid geworden:
    7 jul 2021
    Er is toch een figuren topic? Alhoewel die niet echt actief meer is. Of bedoel je wat anders?

2. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik zou het prima vinden wat "beginners" acro figuren te leren. Voor een relatief onervaren heli man als ik, weet ik niet wat er ooit allemaal de revue gepasseerd is op dit forum en zo ja, of dat nog courant is.
    Ondertussen begonnen aan Trex 600 nr 2. Betrekkelijk weinig werk, een HW Platinum 120A V5 VBar besteld en een nieuwe 7 kan JETI ontvanger, de rest zat er nog in.
    En morgen in Utrecht een Savöx HV1250 servo ophalen, Wetronic, was er nog nooit, dan kan ik één van de 500's weer de lucht in krijgen, want het is tenslotte hier erg goed vliegweer, haha!:thumbsup:
    De andere 500 zal nieuwe hoofdlagers van de hoofdas nodig hebben, moet hem nog uit elkaar sleutelen.
    En voor de motor van de -600 moet ik op zoek naar motorlagers van de Scorpion Performance HK-HV4025-1100KV, omdattie toch wel wat herrie maakt, iemand een tip?
    Qua kennis opbouw heb ik me geabonneerd op ROTOR (uit Duitsland) en tegelijk het boekje "Basiswissen für Modellhelipiloten" er bij gekocht. Dat is wel 10 jaar oud, maar er zal zeker wel wat in staan wat ik kan gebruiken.

3. twin

twin

Lid geworden:
    7 jul 2021
    Ik heb weleens lagers voor Scorpion gehaald bij:
    https://www.ibsrotterdam.nl/

Alleen is dat voor jou een eind uit de buurt maar verzenden doen ze ook.

4. Tbird2

Tbird2

Lid geworden:
    7 nov 2008
    Nou lees ik weer wat interessants mbt je nieuwe ESC.
    Ik ben zelf aan het overstappen naar Vbar, met een Vcontrol touch zender, dus ik ben alles nog aan het leren omtrend Vbar.
    Volgens mij kun je de HW ESC's met Vbar software laden waarna je ze via de zender kunt instellen, maar ik dacht dat deze software alleen naderhand geladen kan worden.

Nu zie ik dat je een HW Platinum 120A V5 VBar besteld hebt....
    Kun je die ESC met Vbar software kopen dan?
    En zo ja, waarom heb je daar voor gekozen, je vliegt toch geen Vcontrol zender?

Scorpion lagers en assen heb ik vorig jaar geprobeerd "origineel" te bestellen maar daar was zo goed als niet aan te komen.
    Als ik weer lagers nodig zou hebben zou ik ze gewoon op maat bij de lagerboer bestellen, wel van een gerenomeerd merk dan.

Laatst bewerkt: 6 jan 2025
  5. mvp

mvp

Lid geworden:
    18 aug 2011
    Als je toch naar wetronic gaat, die hebben ook veel lagers liggen. En in Utrecht zit Neita. Daar haal ik alle lagers die ik nodig heb. Neem aan dat het geen gekke maten zijn.

6. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Kun je daar een linkje van neerzetten?
    maken we die gewoon weer actief

7. twin

twin

Lid geworden:
    7 jul 2021
  8. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Dit is wel een mooie opsomming...
    alleen jammer dat het alleen 3d betrefd

Ik pas de openingspost aan
    kunnen we dit topic aanvullen met beginners tot gevorderden manouvres

Doe ik zelf tussendoor wel even alles op moeilijkheidsgraad zetten, en de discussie samenvoegen etc.

twin vindt dit leuk.
  9. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    bij deze gedaan!

10. heimhelicopters

heimhelicopters verslagschrijvers

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Rotor is een geweldig blad. Ik heb vernomen dat in het januari nummer de CGY770 behandeld wordt. De test heli is gemonteerd in een romp die ik gemaakt heb voor de auteur van het artikel.

(Sorry, kon het niet laten..)
    Steven

Mugen MRX-3, renetl50, helihenk en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. renetl50

renetl50

Lid geworden:
    1 jun 2014
    Strakke romp trouwens Steven, ziet er goed uit

12. Richard Branderhorst

Richard Branderhorst

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Graag nog ff hulp voor deze afstelling, hoe "strak" zet je de aandrijfas van de motor tegen het grote tandwiel? Ik kwam deze video tegen, maar dat is wel een ingewikkeld verhaal, doen jullie dat gewoon "op gevoel?

Vanaf 14 minuten bedoel ik.

13. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Eigenlijk met speling, maar dan zo weinig mogelijk. Tandwiel is ook niet 100 procent rond dus zoek het hoogste punt. Ietsje speling en je zit goed. Niet dat de boel zwaar loopt.

Tbird2 vindt dit leuk.
  14. Tbird2

Tbird2

Lid geworden:
    7 nov 2008
    Precies als in de video.
    Vrijwel geen enkel tandwiel is perfect rond.
    Dus ik zoek de plek waar hij het strakst aanligt en dan wil ik op gevoel een minimaal beetje speling hebben.
    Daarna ga ik rond en zoek ik de plek waar hij het meeste ruimte heeft, daar voel ik ook de speling, als die acceptabel is laat ik hem zo staan, meestal gaat dat prima.
    Als er (relatief) veel verschil is tussen beide punten (meest klem en meest los) dan probeer ik dat eerst op te lossen, eventueel met het one-way bearing opnieuw monteren oid, maar vrijwel altijd is het verschil maar weinig en werkt de procedure uit de video prima.

Deel Deze Pagina