Terugroepactie Castle Creations HV regelaars

De mijne is te kort (3 a 4 weken) weg om er iets van te kunnen zeggen dus ik wacht ook maar even af.
@Sirolf, hoe weet je dat er lading onderweg is?

Gr,Roy

Heb ook nog niets terug ,opgestuurd 29-07-2011
Verschillende keer gemaild naar promodels in België geen antwoord.
Van c c zelf dit bericht :We will replace it as soon as we can. I would expect a replacement for you in the next few weeks. I am sorry for your wait. We are moving through these recalls as fast as we can.

toch erg slordig van een bedrijf...
omruil procedures van meer dan 6 weken is toch niet echt acceptabel te noemen.

hmm voor mij 1 ding duidelijk.
hou het wel bij de chinezen bij problemen koop je een nieuwe van een ander merk.
Hier betaal je grof geld voor en nog krijg je geen service.

Dat is nartuurlijk klinklare onzin,

en vergelijkbare regelaar van b.v. turnigy kost in HK ook gewoon $100 á 120
En die zijn normaal gesproken gewoon niet beter als een Castle.
En we spreken hier echt wel uit ervaring van meerdere.

Laat staan dan wanneer je een nieuwe moet kopen plus verzenden,
ik vertel je dat je dan zo en zo een stuk duurder uit ben.
en zo en zo een mindere regelaar hebt.

En nartuurlijk is 6 of meer weken gewoon te lang, laat dat wel duidelijk zijn,
maar het alle ergste is gewoon dat je geen reactie krijgt van de importeur.
(en dat is niet Castle zelf).

Maar deze terugroep actie is op zich een heel goed teken,
alleen loopt de terug zending helemaal verkeerd.

Ook de belgische importeur (die voor de rest niets met Castle Creations te maken heeft)
laat het behoorlijk afweten om gewoon niets van zich te laten horen.

Dat is in America bij Castle zelf wel anders, maar helaas zitten we hier in Europa met deze importeur van onder andere Castle,
dus ook met andere merken die via deze importeur zouden lopen, zou het precies het zelfde gaan vrees ik.

Ja leuk Chinese stuff die al in brand vliegt bij voluit belasting!
Leuk de waarden die ze aangeven.

Nee ik blijf bij CC, CC is de beste qua service en producten.
Ze luisteren echt naar de klant!
Chinezen willen alleen maar geld zien.

Castle is zelf ook niet erg snel met het reageren op mailtjes. De laatste 2 van mijn kant
zijn nog steeds niet beantwoord, dat is toch weer 'n tijdje geleden..

En uit service oogpunt zal ik niet gauw een andere fabrikant zien die zo'n terugroepactie
uitvoert als zij. Dit gaat hun toch al gauw een vermogen kosten.

Als je de thread op RCGROUPS.COM in de peiling houdt zie je dat zelfs de hoge baas van
CC zich daar laat horen en ook de nodige antwoorden geeft en informatie verstrekt..
Toen hij hoorde van mijn nu al 8+ weken, dat de regelaar weg is, word er gekeken dat de
distributie ervan wat beter aangepakt wordt.

En als het goed is, volgens Promodels, komt er deze week een voorraad regelaars binnen.
En in Belgie kunnen ze niets meer vertellen, ze zorgen alleen voor de verdere verspreiding
binnen Europa.
Maar de ontvangstbevestiging kon wel iets beter. Het is dat ik weet dat m'n regelaar daar lag sinds ik hun een mailtje erover gestuurd heb.

Nu is het weer gewoon afwachten..zijn we inmiddels wel gewend geworden.

Mijn 120HV opgestuurd op 25/7 naar het adres in Belgie.

Is nu bijna 8 weken nog altijd niets ontvangen zelf geen antwoord op mijn mails.

Ondertussen een 80HV gekocht om toch maar te kunnen vliegen.

Nu zou die ook teruggeroepen worden no fucking way dat ik deze nog opstuur heb reeds een pak vluchten erop zitten zonder enig probleem.

Een ding weet ik zeker CC komt er bij mij niet meer in.:2gunfire:

Grtz Ed

Mijn 120HV opgestuurd op 25/7 naar het adres in Belgie.

Is nu bijna 8 weken nog altijd niets ontvangen zelf geen antwoord op mijn mails.

Ondertussen een 80HV gekocht om toch maar te kunnen vliegen.

Nu zou die ook teruggeroepen worden no fucking way dat ik deze nog opstuur heb reeds een pak vluchten erop zitten zonder enig probleem.

Een ding weet ik zeker CC komt er bij mij niet meer in.:2gunfire:

Grtz Ed

Kerel,

ik heb exact jouw probleem, enige andere is dat ik er straks wel een geruster gevoel op heb de nieuwe regelaar te gebruiken.

Ik heb ook net de 1e versie 80HV op de 700 gegooid en vliegt geweldig.
Nog wel ff rustig gedaan en gekeken of de regelaar niet te warm wordt.

Moet wel zeggen dat ik beide kabels verlengd heb en extra condensatoren
gebruik. Scheelt aannoemelijk in 'ripple current'.

hallo iedereen
ik zit met het zelfde probleem als jullie met de regelaar van castle 120 HV
ik heb vernamelijk vier stuks opgestuurd naar pro models
ben nu onder tussen ook al 7 WEKEN mijn regelaars kwijd en deze waren nog nieuw nog niet gebruikt omdat ik las dat al de 120 terug geroepen werden heb ik het ook maar gedaan ik heb onder tussen paar edmails gedaan naar een zekere luc van tricht
na lang emaile kreeg ik dan toch antwoordt wandt ik kan er niet meer mee lachen
hij heeft me gezzegd dat er een lading terug onder weg is naar belgie maar kon me niet zeggen of die van mij erbij zijn
ik begrijp hen ook een beetje zij krijgen dagelijks hopen emails binnen van heel europa nederland duitsland frankrijk noem maar op
ik hoop echt dat ik deze maa,nd nog mijn regelaars terug heb zit hier met 4 nieuwe toestellen waar ik niet mee kan vliegen en heb onder tussen ook al 2 T_REX600 PRO aan geschaft waarvan 2 regelaars ook al terug moeten is wel even balen nu maar ik wacht nu even af om deze ook nog op te sturen
ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet en als ik ze terug heb

daniel

Volgens mij moeten ondertussen alle HV type,s terug !
Gelukkig heb ik ook nog een gewone 100A (t/m 8S) liggen om mee vliegen.

Ik blijf trouwens gewoon Castle regelaars kopen in de toekomst, ze hebben altijd goeie service gehad, hier kunnen ze niets aan doen.
Elke fabrikant, ook kontronik is afhankelijk van z,n toeleveranciers.
Castle heeft tenminste het lef om ze allemaal terug te halen. Alleen jammer dat het midden in het vliegseizoen valt.

Hi Castle users..

Ik heb mn 600 pro efl combo halverwege juli aangeschaft en in de box zat die HV80. Sinds een week of 3/4 vlieg ik nu de heli (had wat problemen met de leverancier van de vliegaccu's) zonder enig probleem.

Ik weet niet of mijn regelaar het genoemde probleem heeft... (ik lees deze berichten ook net pas..)

Wel heb ik na iedere vlucht met de castle link (want die hebben ze wel snel opgestuurd, dank voor de voucher align/castle!) de logs uitgelezen. Ik vlieg op 3 verschillende toerentallen en tot nu toe niet langer dan 5 minuten. Alle waarden in die +/- 30 vluchten zijn zo goed als identiek, met als belangrijkste opvaller de temperatuur die niet boven de 55grC uitkomt.
Wel heb ik met behulp van diezelfde castle link wat waarden aangepast in de regelaar.. werkelijk alles blijft koel na een vlucht.

Zoals meerdere vliegers besloten hebben, deze CC blijft ook gewoon in mijn heli zitten, het werkt gewoon te goed om 8wkn of langer zonder te zitten... :rolleyes:hopen dat t zo blijft..

Bij ALIGN op de site ,staan de nieuwe regelaars al te koop.dus het zal niet lang meer duuren.

Back