Terugroepactie DX6i DSMX 2011

Ja dat komt omdat er in het topic van de 2009 actie nog steeds gereageerd word. Maar dit is inderdaad de terugroepactie van 2011. Als je op de produktpagina kijkt bij spektrum zie je heeeeeel klein een linkje staan naar de terugroepactie. Ze zijn er natuurlijk niet trots op maar je zou net je dure heli uit de lucht vliegen doordat je het niet wist.

Ik vind het netjes dat ze wederom een terugroep actie doen, dat geeft m.i. ook vertrouwen. Iedereen maakt fouten, het verschil zit in hoe je er mee om gaat!

Met dank aan de topic starter voor het melden, ik ga zo eens kijken of ik in de prijzen val.

Mods: Kan deze ook sticky?

Ja ik zou hem ook graag sticky zien.

Ik val in de prijzen ben benieuwd waar ik hem naar toe mag sturen en of het echt nodig is. Heb ze al gemaild.

Ik vind het ook netjes van ze maar kijk even hoe ze het verstoppen.

DX6i DSMX 6 Channel Full Range without Servo MD2 (SPM6610): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology

Probeer de link maar te vinden waar staat dat ie een terugroepactie heeft.

Ik vind het netjes dat ze wederom een terugroep actie doen, dat geeft m.i. ook vertrouwen. Iedereen maakt fouten, het verschil zit in hoe je er mee om gaat!

Met dank aan de topic starter voor het melden, ik ga zo eens kijken of ik in de prijzen val.

Mods: Kan deze ook sticky?

Ik heb mods gevraagd (klik op
report.gif
icon) om dit bericht sticky te maken, en om meteen te kijken of andere sticky's kunnen vervallen.

@HaeMKa
Wat een beroerde kleuren op die site zeg, slecht contrast, moeilijk leesbaar daardoor. Waarschijnlijk een vriendje van www.nessel-elektronik.de, ook zo'n kleurenwonder ;) (zeer goede zaak overigens).

Laatst bewerkt:
Op 15 juni had ik dit geplaatst bij dit forum:
. / RCVliegshop.nl Forumindex Onderwerp bekijken - Terugroep aktie spektrum DSMX zenders

Ik heb mijn DX6I DSMX ( want daar geldt het alleen voor ) gratis op kunnen sturen naar Duitsland.

Had mijn zender binnen een week terug.

Hoe lang duurde dat mail verkeer bij jou? Want verder als de vraag waar ik hem gekocht heb kom ik volgens mij niet haha. Lijkt me ook niet van toepassing toch, hij moet toch naar een service center van Spektrum.

>Note: This bulletin does not apply to DSM2 only transmitters.<

Dat mag nog wel even beklemtoond worden als het een sticky wordt. Ik denk dat maar een heel klein deel van de hier verkochte zenders DSM2 / DSMX is.

Ja ik zou hem ook graag sticky zien.

Ik val in de prijzen ben benieuwd waar ik hem naar toe mag sturen en of het echt nodig is. Heb ze al gemaild.

Ik vind het ook netjes van ze maar kijk even hoe ze het verstoppen.

DX6i DSMX 6 Channel Full Range without Servo MD2 (SPM6610): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology

Probeer de link maar te vinden waar staat dat ie een terugroepactie heeft.

Inderdaad, zo in dezelfde tekstkleur en lettergrootte tussen de opsomming van alle features weggestopt. Je kijkt er zo overheen...

@HaeMKa
Wat een beroerde kleuren op die site zeg, slecht contrast, moeilijk leesbaar daardoor. Waarschijnlijk een vriendje van www.nessel-elektronik.de, ook zo'n kleurenwonder ;) (zeer goede zaak overigens).[/QUOTE]

Ron Ik ben er alleen lid. Meer niet.

RemcoINC
Hoe lang duurde dat mail verkeer bij jou?

Alles bij elkaar heeft het met mail verkeer ( 3 dagen ) , het ophalen van het pakje en thuisbezorgen ( 7 dagen ) 10 dagen geduurd.

Ik heb vanaf de USA Spektrum site, de Europese vestiging opgezocht en toen rechtstreeks contact opgenomen met Spektrum Duitsland.
1 e-mail van mij was voldoende om alles in het werk te stellen.
Kreeg melding dat ze hem twee dagen later ophalen. Moest hem goed en stevig, met het formulier was zij mij hadden toegestuurd, inpakken. En zoals ik zei kreeg ik hem binnen een week terug, dezelfde, aangepast met een nieuw nummer ingeplakt in batterij compartiment..
Kan zijn dat ik toen één van de eerste was toen ik het aanmeldde, dat het zo kort heeft geduurd.

Ehm, ik begrijp het niet helemaal. Begin dit jaar een DX6i gekocht, omgebouwd naar DSM X voordat ik hem kreeg. Gebruik de OrangerRx van Hobbyking.
Voor deze geldt het niet geloof ik hè? Heb ik er dan niets mee nodig?

Mvg.

De oranje ontvangers zijn klonen, voor zover ik heb begrepen, geen idee of je dan geen problemen kunt krijgen. Ik zou gewoon naar je PID nummer kijken, en daarmee bepalen of je zender wel of niet een probleem kan hebben:

DX6i/DX5e/DX4e:

PID's beginning with one of the following prefixes: HS, HH, HT, HE, HA

Ze komen hem morgen al halen:) Behoorlijk snel dus. Heb ik mooi nog even de tijd om te beslissen welke heli ik ermee ga vliegen haha

Ehm, ik begrijp het niet helemaal. Begin dit jaar een DX6i gekocht, omgebouwd naar DSM X voordat ik hem kreeg. Gebruik de OrangerRx van Hobbyking.
Voor deze geldt het niet geloof ik hè? Heb ik er dan niets mee nodig?

Mvg.

Het enige wat van belang is dat de DSMX zender , maakt niet uit welke, 5-6-7 of 8, voldoet aan het PID nummer dat Spektrum aangeeft. Zo ja dan valt jouw Spektrum daaronder en "kan" er dus een probleem ontstaan.
Het is dan aan jou om te beslissen of je een storingsvrije zender wilt hebben of niet.
Spektrum kan zowiezo nooit garanderen dat het wel goed gaat met de oranje ontvangers van HobbyKing. Ik heb er ook twee van, maar toch heb ik de zender laten repareren.

Laatst bewerkt:
Back