the Wings Nistelrode , verzameltopic

ja met mij kan hij niet meerijden , ik zal waarschijnlijk als jullie naar nistelrode gaan onderweg zijjn naar rozenburg :D

lekker op mijn verwende nepveldje vliegen ;)

haha die eric ;)

Ik wil verder ook nog iedereen bedankt, heb echt een topdag gehad. Heeft me erg goed gedaan! Heb niet gevlogen, en 's avonds bij de indoortraining, bleek toch maar goed dat ik dat ook niet had gedaan. Ik wist gewoon het verschil tussen links en rechts niet meer....

Maargoed, we gaan maar weer op positieve toer! Alle servo's voor de ultimate zijn binnen (dankjewel eric!)

Enne, @ de rest van Rozenburg plus alle andere. Zullen we de volgende keer bewaren, tot ik mijn Ultimate heb ingevlogen :D dan kan ik lekker meedoen :D

ja is zeker mooie kist snijders, kijk maar eens:

IMAG0941.jpg

En om je een beeld te geven van de grootte:

317458_192172357526209_100002003391613_446625_939188119_n.jpg

woei woei... volgende keer weer zo'n groepje uit het hoge noorden des lands (maas)!!!
al een datum bekend? dan schrijf ik die vast op !! :D

@Snijders, je kunt er gewoon tussen zweven hoor, de funjets komen op een halve meter over en trekken recht voor (of in) de bomen pas up.
ik heb ook heerlijk ge-piper-tuft en ge-typhoont.
je hebt mijn piper trouwens nog niet in het echt gezien :o keertje langskomen!!

hey michael , blij te zien dat je er zo ontzettend blij mee bent .
altijd leuk als je iemand zo blij kan maken .

ps als de ultim@te ;) vliegt verwacht ik in ieder geval een mooi dagje gastvliegen ermee op ons `` neppe verwenveldje hè `` :D

zitten die servo`s er nou nog niet in :bad-words:

Ondanks dat mijn heli dit weekend al goed vloog heb ik toch een kleiner motortandwiel gemonteerd, en vervolgens weer een 10-tal vluchten getest. Dit vliegt zeker zo goed, en belangrijker, ik zit met de motor in een beter toerental, met minder stroomverbruik als gevolg.
Nu haal ik weer een minuut of 5 met een 3000 mAH accu.
Nu blijf ik er voorlopig maar eens vanaf met gereedschap, en gaat er vooral gevlogen worden.

@Jurgen: Wil je een goedkope of een degelijke set op je 250?
Voor de swash zijn Hitec HS55 heel goed.
Hitec HS-55
Op de tail bijvoorbeeld een Robbe / Futaba FS 61 BB Speed
Robbe / Futaba FS 61 BB Speed
Je moet bij zulke kleine heli's vooral een heel snelle staartservo hebben, met een behoorlijke gyro.
De ESC maakt niet zoveel uit, mits er maar een softstart op zit, en hij uiteraard zwaar genoeg is.

Wat je ook kiest, het zijn gewoon leuke indoor (sporthal) heli's. Of bij weinig wind buiten op dat veldje vlakbij.

Thks Frank. Ik heb van Rob een leuke setup per mail gekregen. Ik ben nog aan het twijfelen ofdat ik echt een HK250 of een Alain 250SE Combo(dus compleet) of een kds 250 wil aanschaffen. het voordeel van de HK is dat je voor 80 euro klaar bent. Bij een Alian en KDS stukken meer, maar dan is de qualiteit iets beter.

Daarintegen is die 250 echt een keer voor indoor en voor de fun, als leuk er bij en niet als hoofd heli. Dat is en blijft de 450 / 500.

vandaar ook de twijfel, maar we twijfelen gewoon even door. Voor de HK staan een heleboel onderdelen in backorder en ik heb nog tijd .

Mijn HK250 is al besteld. Ik heb nog genoeg omderdelen liggen. Voor de BESC gebruik ik de Turnigy Plush 30A regelaar. Je zou ook je oude kds regelaar kunnen gebruiken.

Groetjes Rob

Let op dat ze niet te zwaar worden (qua gewicht). Dat is best wel essentieel bij die kleine heli's.
Dus een 40 Amp ESC lijkt me al erg groot.
Zelf heb ik een 30 Amp ESC op de SJM180. die is ook al behoorlijk fors. En ook qua inbouwmaat.
wil je het netjes doen, dan is het toch woekeren met de beschikbare ruimte.
en dan moet het zwaartepunt ook nog goed komen!.
Dat kun je enigszins beïnvloeden met de accu, dus die moet je ook zorgvuldig kiezen.
Ik vlieg met 3S 1000 mAh. Velen gebruiken 3S 800 mAh. Een hoge C-waarde is wel heel fijn.
In ieder geval minimaal 25C.

Back