Met andere woorden "er zit een probleem" in de afstellingen van het basis programma met een ernstige fout als gevolg. Dan vraag ik me af hoe ze zo gewetenloos een heli kunnen verkopen voor beginnende piloten.
Heli wordt aangeboden aan piloten met "gemiddelde" ervaring. Mixing in het boardje is ingesteld om mooi de bocht door te komen en dat is verdomd goed gelukt, voor beginnende piloten die graag 360's sur place doen is er de MCX2 coax heli. Missers van HorizonHobby zijn: - groot gat tussen mCX2 en mSR-X - mSR-X als RTF pakket met prutzender aanbieden. Dat de software beter kan is een feit. Affijn, je vind deze heli leuk of niet. Niemand verplicht je tot aankoop.
Ik raak een beetje de draad kwijt mbt dat mix verhaal en het wegschieten van de heli. In de diverse fora zijn zoveel meningen over of en nou wel of geen mix in de software van het bordje zit. Lijkt wel of HH halverwege de batch heeft besloten om de rest van de productie dan maar met of zonder mix te doen...... hier geen effect op de servo's van ail of elev als er rudder wordt gegeven. Vanmiddag weer een heerlijk zitten klooien, mcp x opgeknapt, msr x uitgelaten. Kijkend naar de staart van de msr x in vlucht zie ik dat de rudder motor schuin hangt. uhmm, dan draaid hij niet alleen maar duwt hij de neus ook iets naar beneden/boven bij draaien om de as. Deze iets verdraaid zodat hij horizontaal staat tijdens vlucht, mix uit de DX8 gehaald. Vliegt als een tierelier....
Heb een mCPx maar zit te dubben om een mRSx erbij te nemen. Is dit zoals in de filmpjes te zien is wel binnenshuis te vliegen of is hij daar ook te snel voor. Mvg.Bernard
Hi Bernard, de msrx is prima binnen te vliegen, evt. op low-rates. Hij is wat rustiger dan je mcp. Grtz, Frans (ik zie net dat je een plaats genoot bent)
Hoi Frans ik woon in Buitenveldert. Dus kopen en dan lekker binnen vliegen.Wat kan ik aanhouden als low rates? Mvg.Bernard
Hi, Bernard, ik zit aan de rand van de Pijp, aan de apollolaan kant. Heb je een Dx6? Dan moet het ongeveer zoiets zijn (althans dat werk voor mij). Low-rates ail en elev 65% expo 50 Rudder 100% expo 10 Hi-rates ail en elev 100% expo 60 rudder 100% expo 10 ik heb zelf de travels van de rubber op 150 staan en DR op 125 (DX8) wordt de rudder lekker fel van. Je moet wel een paar kleine verbeteringen uitvoeren aan de Msrx. -Witte tandwiel mag geen speling hebben (op en neer) -De rubberen ringetjes (grommets) kun je op de bals van de swachplate zetten. Dan hebben de links minder speling. -Wat voor mij erg goed werkte is de ruddermotor een beetje naar beneden verdraaien zodat hij in vlucht recht staat. Je heli schiet anders alle kanten op bij een snelle rotatie om de motoras. Klinkt ingewikkeld (en dat is het ook ;-) Grtz, Frans
Hoi Frans, Leuk dat je dichtbij woont, ik woon in het verlengde van de Beethovenstraat. Ga morgen er een kopen bij Muco. Nu heb ik gezien dat de lipo's kleiner zijn dan van de mcpx. Die passen er niet in maar kan je de skid van de mp ook gebruiken onder de msrx? Dan kan je ook de lipo's ervan gebruiken, of wordt dat niks. Ik gebruik een DX7S dus ik neem zo de rates over zoals je hier weergeeft. Hoe los ik dat op met het witte tandwiel? Gr.Bernard
Das idd bij mij om de hoek.. Nope, dat met die lipo wordt niets. D'r sowieso zit een andere aansluiting op. Dit is een prijstechnisch gunstig alternatief HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 160mAh 1S 30C (Eflite, Minium compatible) heb/had zelf Hyperions maar van de 8 zijn er al 7 defect. DX7s, heeft toch drie standen voor rates? Dan zou je op ail en elev 50, 75 en 100 kunnen aanhouden. Het witte tandwiel had bij mij ,5 mm speling, dat heeft invloed op de swashplate waardoor mijn heli eerst als een varken vloog. Het wiel zit op de as geschoven en niet geborgt. Voorzichtig aandrukken - niet draaien - moet voldoende zijn. Grtz, Frans Je hebt ook een KDS 450?
Bij Muco hebben ze verloopjes om de aansluiting naar mcps om te zetten. Ga het morgen nog ff rustig navragen. Ik wil sowieso meerdere lipo's hebben. Inmiddels heb ik een laadkabel voor 6 lipo's tegelijk laden voor de mcpx. Lijkt mij wel zo fijn om deze ook voor de lipo's van de msrx te gaan gebruiken. Bij Muco verkopen lipo's voor msrx die meer power geven dan de lipo's van Blade en deze zijn nog goedkoper. Morgen eerst maar ff het kopen. Ben zeer benieuwd, en wil real vliegen. Heb onlangs een flight simulator gekocht maar vind er niks aan. De KDS 450 heb ik verkocht, heb nu een HK450GT gebouwd die klaar is voor het voorjaar. Gr.Bernard
Eerste indruk hij is behoorlijk rap, de muren staan erg dichtbij, en het plafond is laag. Mvg.Bernard
Hi Bernard, hij is dus binnen. Ben zelf ook even (voor het eerst) bij de Muco geweest. mQX gescoord en wat push rods. Wees maar blij dat je dan niet 3 hoog achter woont Effe oefenen en dan moet het lukken. Hij vliegt lekker, CP 'isch, strakker dan de Msr, maar minder strak als de Mcpx. I.d.d veel leuker dan de sim, maar heb daar deze winter wel veel me geleerd. MQX is trouwens ook best leuk, gaat nog een stuk rapper dan de Msrx. Grtz, Frans
Heb nu drie lipo's leeggevlogen en het gaat nog niet zoals ik wil maar het gevoel is er wel. Soms schiet hij in een keer weg en dan hou ik hem niet meer. Maar ik merk dat ik meer lol en ervaring met real vliegen opdoe dan met de sim. Muco is trouwens wel een leukere winkel dan Quartel, ze hebben veeeeeeel meer in huis. Leuke dame en ook makkelijk voor de deur parkeren. De koude dagen en sneeuw in het vooruitzicht deren mij niet. Heb weer genoeg aan mijn toy's. Mvg.Bernard
Je leert nu wel om meteen goed tegen te sturen, dat iet wat onvoorspelbare houdt je scherp De mijne heeft ook de neiging weg te schieten, vooral bij het geven van rudder in hoover. heb een tijdje zitten klooien met mixen maar dat heb ik er allemaal weer uitgehaalt. Evt. kun je meer expo op ail en elev zetten. had je nog de speling op het tandwiel gecheckt, de grommets op de balllinks van de swashplate en de staartrotor horizontaal in vlucht? Quartel, ben d'r ooit een keer geweest vond het niet veel. Was de Muco helemaal vergeten. Heb e.e.a. online besteld, maar het is wel veel leuker om even in een winkel te hangen. Kon me gelukkig bedwingen.... het is sowieso al uit de hand gelopen hierzo. Grtz, Frans
Heb de speling vooraf gecheckt en nu opnieuw zit er geen nog speling op het tandwiel. Zelfs geen speling op de ballinks. Ik hou het in de gaten. Staartroter zit horizontaal. Had al eens een pdf gevonden met instellingen voor msrx op een DX6 of hoger, ze geven wel mix instellingen op maar ik heb nog te weinig gevlogen of deze wel of niet prettig zijn. Kan met mijn DX7S een vlieg model opslaan en andere instellingen uitproberen. Wat jij zegt is wel waar dat je snel tot kopen wordt verleid in een winkel. Met alle verzendkosten die online kopen met zich meebrengt kan je net zo goed naar de winkel gaan. Ga na deze aankoop ook even rustig aan doen, zolang als dat duurt. Mvg.Bernard
Hi Bernard, mooi gedaan!! Hoe gaan je vliegkunsten met je Msrx? Gisteren zelf een poging gedaan om te vliegen, maar m'n lipotjes trokken de kou niet. De Mcpx had geen vermogen en sloeg met de rudder naar 180 graden rechts en weer terug. Nog maar even binnen vliegen.... Grtz, Frans
Hallo Frans, met mijn msrx vliegen komt soms een totaal onverwachte tail blowout voor, maar vooruit en achteruit gaat naar mijn zin. Hooveren doet die goed maar hij drijft wel langzaam af. Ik vlieg met nu nog D/R 70-30 expo op de aileron en elevator maar ga langzaam proberen om op 100 te vliegen zonder expo. Denk er trouwens over om de tailboom te gaan verlengen. Moet stukken beter lees strakker te vliegen. Buiten is nog ff te koud maar hoop gauw met de mcpx en msrx buiten te vliegen. Mvg.Bernard
Hoe heb je dat zo netjes. gedaan. Met de hand uitgesneden. Ik gebruik van dat blokjes schuim en je wilt niet weten hoe at er elke keer uit ziet.
Mijn schuim plaatje is 3 cm dik, kost 2.00 euro. De heli's en zender leg ik op het schuim en teken de contouren met een viltstift af. IK gebruik een normaal hobby mes ( lekker scherp ) en laat het mes gedeelte 4 cm eruit komen. Op een vlakke plaat of werkbank je schuim laten rusten ,met een hand het iets oplichten en dan met je mes er door heen gaan. Niet hakkelen maar in een vloeiende beweging doorgaan. Kan iedereen doen. Mvg.Bernard