Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door holco, 8 mrt 2009.

  1. nwolsink

    nwolsink Guest

    Heb ook geen concrete plannen heb voorlopig genoeg helies, eerst maar eens zien dat ik de 600 FBL (V4) goed aan het vliegen krijg met de Kasama kop > 3DX is exit, wat een zooi.
     
  2. hezik

    hezik Guest

    waarom niet gewoon een kop met Flybar? Een paar jaar geleden vlogen de Szabo's daar nog mee en toen deden ze ook al meer dan wie dan ook op dit forum kan of ooit zal kunnen..
     
  3. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    hezik , nwolsink prefereerd nieuwe shit , bovendien willen we allemaal het beste . zit in de mens denk ik
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Ja gadgets zijn altijd leuk, ben ik niet anders in hoor, maar als het je alleen maar frustratie oplevert ('3dfx shit')...
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Dat heeft er geloof ik niet zoveel mee te maken Henri.
    De 3D master van 2008 bijv. vloog en vliegt ook nog steeds met een flybar.
    Het is gewoon nieuwe techniek die men graag uitprobeert of vliegt, en op sommige vlakken wel het een en ander efficienter maakt.
    De rigid, waar het in dit topic over gaat, is min of meer ontwikkeld met dit systeem standaard aan boord, vandaar.

    Grt,
    Eric
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel

    Volgens mij heb je ook net een nieuwe Wind S 110E gekocht, wat was de rede ook al weer;)
     
  7. Ronald van Lent

    Ronald van Lent

    Lid geworden:
    3 sep 2007
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Nunspeet
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  8. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    kijk es op 1m40 hoe ie voorbij ragt , ongelooflijk !!!!! :]
     
  9. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Als je kop mechanisch klopt, is het echt een eitje.

    En de nieuwe stabi 'maakt' grotendeels de rigid tot wat hij is. Verschil in Vmax voorwaarts tussen bijv de NT, XL en Rigid is minimaal ( als ze allemaal stabi zouden hebben )
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Beetje nonsenseopmerking, ik had geen toestel, dus daarom. Dat is iets anders dan iets wat prima werkt vervangen door iets anders wat je alleen maar gezeik kan opleveren.

    @EricW: dit topic gaat idd over de Rigid, maar daar had hij het niet over.

    Tot zover, want dit gaat idd wel over de Rigid :)
     
  11. Aaalie

    Aaalie Guest

    Ik vraag me af of deze machine ook gewoon lekker rustig en STABIEL vliegt? Is het ook een machine voor een starter bijvoorbeeld? Ik weet van de peddelkop met het MFS systeem dat hij standaard nogal zenuwachtig is, zeer strak, maar niet bepaald rustig en stabiel.
    Heeft iemand ervaring met de Rigid tijdens rustig rondtokkelen, en af en toe eens heerlijk racen?

    Greetz, Aldert
     
  12. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    nou aldert , ik heb 2 henseleits met mfs . dat ze niet stabiel zouden zijn heb ik al vaker gelezen , maar zelf niet zo ervaren .
    wat ik me wel kan indenken , is dat hij als minder strak wordt ervaren indien je met 1300 rpm hoovert , iets wat je niet kunt proberen bij een ander merk [mss vario dan]
    maar bij normale headspeeds kan ik me er niets bij voorstellen.
    ik kan hem zelfs beginners aanraden [vlieggewijs dan , zou zonde zijn mbt het risico natuurlijk]
    mvg ferry
     
  13. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Bij een rigid systeem heb je juist de vrijheid om er een mak lammetje van te maken of een zeer scherp en agressief vliegende heli die alleen door zeer geoefende piloten bestuurbaar is.

    Bij de Vstabi kan je in totaal 4 banken instellen die totaal verschillend kunnen zijn, of te wel 4 totaal verschillende karakters inflight schakelbaar.
     
  14. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Elke 90'er is stabiel. Voor zover je zoiets stabiel kunt noemen. Het MFS systeem vloog ontzettend relax met 1300 toeren.

    Met stabi kun je het nog iets stabieler maken, of agressiever ;) Denk dat het probleem bij henseleits vooral zit in zichtbaarheid en gevoeligheid voor wind. Een trex600 is minder gevoelig voor zijwaardse wind (in voorwaartse vlucht) dan bijv een XL of NT.
     
  15. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
  16. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Met alle respect Henri, maar in Nederland en Belgie vliegen een aantal piloten die stukken beter zijn dan de Szabo's. Die jongens kunnen zeker mooi vliegen, maar het is meer spectaculair dan inhoudelijk goed.
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Welke forumusers zijn dat dan? ;)
     
  18. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bas de Groot
    Michiel Slegers
    Jurrien Saelens
    Jo Dierckx
    EDIT dan vergeet ik Nando v Arnhem nog...
     
  19. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik zou zeggen organiseer eens een demo dan wil ik dat nog wel eens zien
     
  20. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.810
    Locatie:
    hengelo
    Doe maar mee met dutch 3d...........! (rijmt ook nog, mooie slogan dus)

    Dan ga je ze van zelf zien en kun je je ook zelf eens meten met hun.

    Steven
     

Deel Deze Pagina