Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door holco, 8 mrt 2009.

  1. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Dat zal niet gaan gebeuren Richard, het is zo wie zo een optionele part dus niet standaard in de kit plus het zou ook veel meer basis materiaal gaan kosten, en zonder de boutjes!! hoe ga je de motor dan vast zetten :confused:

    En mijn eigen brouwsel werkte echt prima maar duidelijk bedoeld als een tijdelijke oplossing, mijn voorkeur gaat nou eenmaal uit naar origineel;)

    Gr,

    Mario
     
  2. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Nieuwe software update voor de Jive regelaars, vooral mode 11 is erg interessant, met deze mode kan je dus een vast governor toerental instellen, dus ongeacht welke lipo's je door elkaar gebruikt altijd het zelfde toerental mitch de spanning voldoende is natuurlijk, helaas vragen ze er wel €wel 30,00 voor.

    [​IMG]
     
  3. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    429
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    Inderdaad mooie update maar omdaar nog eens weer € 30 voor tevragen + €20 euro verzend kosten die krijg je natuurlijk ook nog eens als je nu een nieuwe regelaar nodig bent krijg je dan een oude versie en dan updaten of krijg je de nieuwe en moet je er meer voor neertellen het wordt langzame hand wel een heeeele dure regelaar

    Ik heb 4 week geleden net een nieuwe binnen gekregen

    grt Jan
     
  4. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Jan, ik heb begrepen dat de retour zending ook in de €30,00 zit.
    Maar ik vindt het wel zuur dat ieder ander merk hun updates gratis verstrekt en alleen bij Kontronik moet de portemonnee weer open.

    Maar als je dit al duur vindt, wat dacht je van de nieuwe Jive 120+ HV die maakt je €380,00 armer:(

    Gr,

    Mario
     
  5. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    429
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    Duur nou ja voor een regelaar die dus niet te repareren is vindt ik hem zo wie zo duur
    ik heb het er best voor over hoor geen probleem maar na de ervaring die ik nu heb opgedaan vindt ik hem inderdaad duur heb nog in twijfel gestaan om tewachten op de jive 120+hv maar ja had geen geduld meer en toch maar weer de jive 80+hv gehaald
    de regelaar is vindt ik gewoon goed ben er verder zeer tevreden over

    enig idee wat ze met de bec hebben gedaan van 5 amp naar .....

    wat is eigeliijk de laaste software versie voor deze aan dan


    grt Jan
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    De BEC in de nieuwe software is voor mij ook een ?
     
  7. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen

    Inderdaad goed bedacht of liever gezegd, afgekeken, want YGE regelaars hadden dit al in huis .... gratis ..... !!

    Het moet maar eens afgelopen zijn met die belachelijke prijzen van Kontronik en die arrogante houding, BAH !
    Zodra er iets gelijksoortigs te koop is laat ik kontronik wel links liggen

    Bas
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja? een echt werkelijk toerental?
    Onafhankelijk van alle accu's en belasting (tot natuurlijk 100% gegeven word, daarna word hij minder) maar een toerental waar hij iig niet boven gaat?

    In dat geval zal ik die dingen nog een zeer goed gaan bekijken...
     
  9. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    429
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    Verklaar je eens nader Nando

    jan
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Eigenlijk is het enige wat ik de bovenstaande post doe is vragen of Bas zich nader kan verklaren...

    Maar mss had ik een duidelijkere post kunnen schrijven, of pb, of eerst de manual van de YGE kunnen doorlezen.

    Ik ben gewoon zeer benieuwd naar een regelaar die je kan instellen op 1 toerental, die je zegt jij moet nu die motor 20000 toeren laten draaien en dan doet hij dat. En dus niet dat je accu wat warmer is, of een mooie g3 ipv een flightpower en dan ineens meer toeren doet dan daarvoor. En het ook een minuut of 2 daarop kan houden

    Dus een regelaar die de toeren regelt en niet 'zoveel procent' van de max haalbare.
     
  11. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel

    De prijzen van YGE zijn ook niet misselijk Bas, de 120HV kost €300,00 en mag je vergelijken met de Jive 80+HV maar dan heb je nog geen BEC.

    Voor de rest ben ik het helemaal met je eens;)
     
  12. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Zou wel leuk zijn Nando, maar eigenlijk is het gewoon heel simpel. In 1 keer een x aantal packs kopen van 1 merk en daar mee vliegen totdat ze allemaal op zijn. Enige probleem dat er dan nog is, zijn de temperatuur verschillen. Packs voorverwarmen in de winter zou ideaal zijn maar wel beetje lastig.

    Ik ga de regelaar dus niet meteen updaten. Steek ik die 30 euro liever in nog een G3 pakketje ;)
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.499
    Locatie:
    Groningen
    Je zou toch ook zeggen dat een governor altijd een vast toerental heeft ongeacht de accu spanning. De jazz en de cc regelaren doen dat wel netjes......
     
  14. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Helaas niet ;) ( bij het beginpunt ) Als je packs het aankunnen houden ze natuurlijk wel zo lang mogelijk een bepaald RPM aan.
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.499
    Locatie:
    Groningen
    Maar stel alle packs kunnen 1800 rpm aan de hele vlucht. Kan je dan niet de jive netjes op 1800 rpm instellen? Als je een accu met meer cellen zou aansluiten zou hij nog steeds 1800 gaan draaien. Is dat zo anders dan de jazz? Die heeft met alle accu soorten precies hetzelfde toerental (zolang de accu's het trekken dan)
     
  16. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Jive/Jazz passen zich aan. Dus ook naar de hoeveelheid cellen, begin voltage. Als je van 10S naar 6S gaat met hetzelfde motortje en tandwielen dan draai je amper toeren op hetzelfde %.

    Als je cellen onder belasting zich goed houden dan is min 1 en min 6 hetzelfde qua toeren. Zijn je packs wat minder dan kan de governor bij schakelen normal I1 I2 de toeren wat lager zetten ( powerjazz doet dat sowieso ) om zo de gov te helpen.
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zover ik het heb begrepen niet Tadango, en doen ze eigelijk allemaal als jij 90% insteld op je throttle kanaal en idd, dan probeert hij dat vast te houden. maar 90% van 2500 of van 2300 is een ander aantal toeren.

    Stel je doet ipv een 10s accu een 11s accu eraan, of ipv een kontronic motor een neu, dan moet hij nogsteeds het zelfde toerental draaien, dat doet een jazz of cc niet hoor.

    Het is nu alleen zo dat wanneer hij aan het begin van de vlucht 1800 doet dan probeert hij dat te houden, alleen als je een extra accu cel erbij zou doen dan pakt hij in het begin van de vlucht bv. 2000 en probeert hij dat vast te houden.

    Barrrrt, het gaat hier als ik eerlijk ben niet over een heli.
    1 toerental en 1 prop meerdere motoren en accu's die exact het zelfde (uitgaande!) vermogen leveren weet ik wel een doel voor..
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.499
    Locatie:
    Groningen
    CC zoiezo wel, daar stel je de motor EN het toerental in en deze draait dan het toerental exact.

    De jazz doet bij mij met slechte accu's die direct inzakken en krachtige accu's ook hetzelfde. Zover ik begreep stel je geen % in maar een toerental. Dus 60% stick is bv 1800 toeren. Dit heeft niets met de begin spanning te maken. Hij limiteerd het maximale toerental aan de hand van de opstart meting. Als de motor net is gestart gaat de regelaar kijken of hij het toerental wat jij wil kan halen met max 80% vermogen. Daarom moet je ook optoeren met 0 graden pitch anders kan het zijn dat hij op een lager toerental stopt omdat je met pitch bij 80% vermogen de 1800 nog niet hebt gehaald. Dat begin toerental houdt hij dan de hele vlucht vast.

    Als je dus niet met elke accu hetzelfde toerental haalt dan kies je een te hoog toerental of heb je niet altijd netjes 0graden pitch. Dit werkt met de jazz erg goed.
     
  19. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    En dan heb je nog temp wisselingen van je pack. Het is bijna onmogelijk om precies hetzelfde toerental elke keer met de huidige regelaars te bereiken.

    Check de logs van Mario: duidelijk verschil in toeren met zippy R en andere packs. Puur door het voltage.
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.499
    Locatie:
    Groningen
    Dan moet je dus een CC nemen, daar stel je echt het toerental in en geen %
     

Deel Deze Pagina