throttle-hold op FF9

Hi,

Gisteravond op het veld kwamen we d'r niet uit..... kun je in het programma van de FF9 de aan/uit stand van je throttle-hold omdraaien? Ik dacht dat het niet mogelijk is maar misschien dat iemand me iets nieuws kan leren.....

Nu is het zo dat je de schakelaar (rechtsvoor) naar achteren zet op de throttle hold d'r af te halen..... is niet handig als je je vingers tussen de schakelaars hebt liggen....

Natuurlijk rest de mogelijkheid de schakelaar in de zender om te draaien maar ik weet (nog) niet of 'ie op een printplaatje zit waardoor dit al lastiger wordt....

Wie helpt?

Groet, vincent

Herman,

Volgens mij kun je op de door jou genoemde wijze alleen de stickmode en het 'duwen of trekken' van het gas regelen...... niet de schakelaar toewijzing.... of zie ik iets over het hoofd?

Groet, vincent

Zou wel als standaard aanhouden om alle schakelaars "standaard" naar achter hebben te staan. Als je schakelaars gaat omdraaien, kan dit nogal verwarrend werken.

Herman,

Tr-rev komt er wel te staan maar volgens mij slaat dat op het duwen of trekken van het gas (zodat je dat niet in je gascurve hoeft te doen)...... dat staat mij in ieder geval bij. Ik heb voor een goede bekende de zender op eenzelfde wijze geprogrammeerd waarbij hij tr-rev niet aan heeft staan en ikzelf wel. Toch heeft de throttle hold dezelfde werking: naar achteren is uit.......

Philippe, ik ben het helemaal met je eens maar hiervoor is het toch wel onhandig.... ik heb klaarblijkelijk toch wat te dikke vingers.....

ja kan hem in thr hold ook naar - en plus draaien.
als je dan in de servo kijk zie je dat hij de andere kant op gaat

Herman,

Jouw laatste oplossing beinvloed de werking van de schakelaar niet..... mocht je het gas alsnog hebben aangepast in de curve, dan is dit de oplossing maar niet voor de werking van de schakelaar...... Toch wederom dank voor je meedenkwerk!

Groet, vincent

Ben zelf trouwens ook nog niet helemaal vertrouwd met de switches op de zender. Ik vlieg met de pinch-methode, en is het volgens mij toch wat lastiger, om je schakelaars te bedienen. Maar goed, oefening baart kunst.

Wat mij trouwens opvalt, weet niet of ik de enige ben, als ik de throttle hold inschakel, dan neemt de collective servo ook een andere positie aan. Is welliswaar maar minimaal, maar toch.

dat betekent dat je pitch curve niet overal gelijk is.

Probeer trouwens nooit manusje zijn oplossing want als resultaat draai je je gas curve's rond en dus je stick gaat anders om.

als je dan je servo omdraait omdat te corrigeren krijg je dat je trim op je stick verkeerd staat en dat je voorstelling van de throttle curve van 100 naar 0 gaat ipv van 0 naar 100.

AFBLIJVEN dus !

je wil zeker niet verrast worden door een Full throttle bij het starten.

zie trouwens niet in waarom je die schakelaar zou willen omdraaien?

Voor het vasthouden als je met duim en wijsvinger vliegt is simpel, je middenvingers bedienen de throttle hold en de idle up's, met je ringvinger en pink grijp je de zender beneden vast. een neck strap helpt goed om wat minder gewicht op je vingers te hebben.

Blijf dus van die throttle mode af , je veranderd trouwens niet alleen je huidige programma maar je hele zender der mee. heb al voor minder ongelukken gezien :wink:

winkje zei:
is niet handig als je je vingers tussen de schakelaars hebt liggen....

Weet iemand of het mogelijk is de toewijzing van aan/uit voor deze schakelaar te wijzigen..... met alle goede adviezen ben ik het meer dan eens maar bij deze hou ik nog even vol......

Groet, vincent

winkje zei:
winkje zei:
is niet handig als je je vingers tussen de schakelaars hebt liggen....

Weet iemand of het mogelijk is de toewijzing van aan/uit voor deze schakelaar te wijzigen..... met alle goede adviezen ben ik het meer dan eens maar bij deze hou ik nog even vol......

Groet, vincent

Normaal gezien zet je hem op ON als je naar achteren(boven) trekt, dus bij jou staat hij al verkeerd om een of andere reden.

dus zou ik eerder geneigd zijn te zeggen dat jouw (reverse) (pitch servo) (throttle servo) etc al niet juist staan.

probeer daar eerst een alles juist te zetten

Volgens mij staat het gewoon in het throttle hold menu. Als je de schakelaar selecteert kan je ook up/down selecteren.

laurens zei:
Volgens mij staat het gewoon in het throttle hold menu. Als je de schakelaar selecteert kan je ook up/down selecteren.
bij mij ook. Maar misschien zit niet op de niet-super versie?

Hi,

In de gewone FF9, de niet super variant, is er geen extra optie.... het menu geeft enkel aan wat de stand is en of je ', wilt uitschakelen........ mooi k**........

Groet, vincent

En als je throttle hold eens op 80% zet ipv 20%, hold 'ie dan niet aan de juiste kant?
Bij de Super kan je niet verder als 50%, misschien dat het bij de niet super wel kan ter compendatie?

Ton.

Ton,

Ook bij de gewone FF9 kom je niet verder dan 50% maar.......... dit is geen antwoord op het oorspronkelijke vraag cq probleem..... de schakelaartoewijzing van on/off is klaarblijkelijk niet op een gewone FF9 in te stellen...... OK, het leven gaat door.

Een ieder dank voor de bijdrage!

Groet, vincent

Back