tijdschrift modelbouw-aktueel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zie je al aan diverse shops die ook bv Assan, zippy, en afternarketspul uit china hebben liggen....
Maar dan voor "debiel hoge" prijzen... zelfs al zou je het zelf bestellen waar dan ook in het oosten, VOL btw en douane kosten erbij rekenen, zit je nog DIK onder die prijs. En dan vinden die "grote" winkels het gek dat mensen ergens anders kopen??? En dan ook nog gaan "miepen" als één van de goedkoperen gaat adverteren een een zelfde blad als zijzelf doen....

En zie, wat het nu voor gevolgen heeft...

Ik vindt het ook erg jammer.:(
Door dit blad om de 2 maanden in de bib te lezen.
Ben ik als het ware met modelbouw begonnen.
:puppydogeyes:Waar vindt je nu nog iets over de nieuwtjes?

Maar dan voor "debiel hoge" prijzen... zelfs al zou je het zelf bestellen waar dan ook in het oosten, VOL btw en douane kosten erbij rekenen, zit je nog DIK onder die prijs. En dan vinden die "grote" winkels het gek dat mensen ergens anders kopen??? En dan ook nog gaan "miepen" als één van de goedkoperen gaat adverteren een een zelfde blad als zijzelf doen....

En zie, wat het nu voor gevolgen heeft...

Tja, maar als je thuis komt en het blijkt niet goed te zijn kan je zo terug en heb je dezelfde middag weer een ander, die service mag bij mij best wel wat kosten....

Als je bij xxxxx een model koopt en er mist een wieltje,
dan heb je ECHT niet dezelfde dag een nieuwe.
De helft van de tijd heeft die shop het nieteens als je binnen wandeld,
kun je alsnog 3 dagen later weer terug opdraven om het op te halen.
Dat laat ik liever de post rakkers doen, en nog goedkoper ook.

[mod]Winkelnamen niet toegestaan[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Laat dit alles niet uitlopen op een pro - contra webshop discussie... voegt niks toe... Gewoon jammer dat een blad als de modelbouw-aktueel er mee moet stoppen..

Ps. ik zie dat de website er ook uit ligt..

Robert

Als je bij xxxx een model koopt en er mist een wieltje,
dan heb je ECHT niet dezelfde dag een nieuwe.
De helft van de tijd heeft die shop het nieteens als je binnen wandeld,
kun je alsnog 3 dagen later weer terug opdraven om het op te halen.
Dat laat ik liever de post rakkers doen, en nog goedkoper ook.

das fijn voor jouw

ik blijf in ieder geval gewoon naar de plaatselijke modelbouwboer gaan ;)

Eerlijk gezegd vind ik dit diep en dieptriest. :cry: Dat een stel arrogante adverteerders een bekend modelbouwblad om zeep helpen is eigenlijk gewoon niet acceptabel. Verder is dit hypocriet, want ik herinner mij advertenties van Conrad Electronic in de MBA, en Conrad verkoopt sommige dingen ook voor veel minder dan de gemiddelde modelbouwzaak.

Hoewel er is gezegd dat het niet zal gebeuren zou ik wel eens een lijst van die adverteerders willen zien. Degenen die dit op hun geweten hebben verdienen gewoon mijn geld niet... Nou ja, zelfs zonder die lijst zullen de adverteerders dit wel merken in hun portemonee. Ze hebben immers een mogelijkheid om zichzelf landelijk bekend te maken naar de eeuwige jachtvelden verholpen. Lekker contraproductief als je het mij vraagt... :roll:

Wat gebeurt er eigenlijk met het abonementsgeld voor de resterende nummers van dit jaar? Wordt dat teruggestort?

Of betalen die K*T-adverteerders dat terug (eigenlijk zou dat moeten...:mad::onweer:)...

Oh broodje aap. ;)

Ik heb iig nergens last van, gisteren is er nog een doosje binnen gerold.
Ze zetten er gewoon domweg hun naam niet meer op, doei douane.
Mijn doosje was verstuurd door iemand met dezelfde achternaam als ik,
zonder vermelding van hobbyking, en gemarkeerd als "kadotje".
Die chinezen zijn gek, maar niet dom. ;)

Ik zal et iig even doorspelen naar Jason, dat de douane hier extra snuffeld.

A zal het iig wel een simpele afzender, dan wel naam op te lossen zijn...
Daarnaast, heb je niet gehoord dat in duitsland ook een depedance zit ????
Heb je geen last van douane, en toch heel redelijke prijzen, en neem van mij aan dat als velen daar gaan bestellen, ze de prijzen omlaag gaan doen!

Chinesen zijn van de massa, en lage winstmarges, want ze weten Uit ERVARING DAT JE DAN MEER VERDIENT, DAN MET WEINIG VERKOOP EN HOGE MARGE!!!!

(het zijn geen hollanders! ;) )

Chinesen zijn van de massa, en lage winstmarges, want ze weten Uit ERVARING DAT JE DAN MEER VERDIENT, DAN MET WEINIG VERKOOP EN HOGE MARGE!!!!

In China ben je met een bedrijf meestal een staatsbedrijf, gelukkig spelen de lage lonen en kinderarbeid daar ook een rol in de productiekosten. En dat de chinezen van de massa zijn weten we, helaas zie je dan ook dat kwantiteit en kwaliteit niet altijd op gaat.

Als alles officieel via het Duitse magazijn gaat zullen de prijzen hoger liggen, dat magazijn en het personeel moet betaalt worden als ook de waarde van de producten officieel en correct in de boeken verwerkt moet worden waarmee ze de Duitse fiscus van hun af kunnen houden.

Sommige dingen zijn, als je lagere verzendkosten erbij rekend, vaak even duur als uit hongkong.
Als je dan nog douane gaat mee rekenen is het zelfs goedkoper dan hongkong, en ZEKER goedkoper dan lokaal.

Ze hebben er ook met een reden er een in duitsland neergezet!
Als er niets te verdienen viel, hadden ze het niet gedaan...

Iedereen moet zelf weten waar hij zijn spullen koopt en welke advertentie hij in een blad afdrukt of leest. Waarschijnlijk hebben de nederlanse adverteerders en winkels er voor gezorgt dat modelbouw-aktuueel heeft kunnen onstaan en kunnen groeien tot wat het nu is, een fantastisch blad. Als m-a, volgens de adverteerders een advertentie plaatst van een dealer uit weet ik veel, en men is het daar niet mee eens, dan moeten ze na het op tijd betalen van hun eigen rekening, een volwassen gesprek gaan voeren.

Waar ik wel onwel van word is het afgeven op de winkels in Nederland. De kosten van een winkel in Nederland zijn zo hoog dat het bijna niet meer te doen is. Denk is even aan uw eigen kosten; hypotheek, gas, licht, water, belastingen, verzekering, kinderen enz.
Als zelfstandig ondernemer; pensioen, arbeidsongeschiktheidverzekering, personeel, enz.
Dan heb ik het nog niet over een grote voorraad die iedereen dan ook nog verwacht.

Ik ken ook niet 1 winkelier met een dikke slee, 2e huis of weet ik wat.
De winkelier zou kunnen bezuinigen op personeelskosten; geen sociale lasten betalen...
dat is verplicht dus maak u geen zorgen als morgen u werkgever met dit voorstel komt en in uw plaats een gastarbeider wil laten starten. Hij zou wel voor kunnen stellen of u geen 25% in wil leveren want hij moet de concurrentie strijd aan met het buitenland. En hij overweegt zijn productie te starten in ..... want daar zijn de personeelskosten zo wie zo een stuk lager.

Iedereen moet zelf weten wat hij met zijn centen doet, maar als u straks iets ver weg besteld hebt en u mist een schroefje nr. 36564541208, ga dan niet een uur bij de winkel op de hoek staan te zeuren dat zijn voorraad niet deugt.

Iedereen moet zelf weten waar hij zijn spullen koopt en welke advertentie hij in een blad afdrukt of leest. Waarschijnlijk hebben de nederlanse adverteerders en winkels er voor gezorgt dat modelbouw-aktuueel heeft kunnen onstaan en kunnen groeien tot wat het nu is, een fantastisch blad. Als m-a, volgens de adverteerders een advertentie plaatst van een dealer uit weet ik veel, en men is het daar niet mee eens, dan moeten ze na het op tijd betalen van hun eigen rekening, een volwassen gesprek gaan voeren.

Waar ik wel onwel van word is het afgeven op de winkels in Nederland. De kosten van een winkel in Nederland zijn zo hoog dat het bijna niet meer te doen is. Denk is even aan uw eigen kosten; hypotheek, gas, licht, water, belastingen, verzekering, kinderen enz.
Als zelfstandig ondernemer; pensioen, arbeidsongeschiktheidverzekering, personeel, enz.
Dan heb ik het nog niet over een grote voorraad die iedereen dan ook nog verwacht.

Ik ken ook niet 1 winkelier met een dikke slee, 2e huis of weet ik wat.
De winkelier zou kunnen bezuinigen op personeelskosten; geen sociale lasten betalen...
dat is verplicht dus maak u geen zorgen als morgen u werkgever met dit voorstel komt en in uw plaats een gastarbeider wil laten starten. Hij zou wel voor kunnen stellen of u geen 25% in wil leveren want hij moet de concurrentie strijd aan met het buitenland. En hij overweegt zijn productie te starten in ..... want daar zijn de personeelskosten zo wie zo een stuk lager.

Iedereen moet zelf weten wat hij met zijn centen doet, maar als u straks iets ver weg besteld hebt en u mist een schroefje nr. 36564541208, ga dan niet een uur bij de winkel op de hoek staan te zeuren dat zijn voorraad niet deugt.

ik ben blij dat u het zegt... want ik ben het er volkomen mee eens8O

Toch ligt het voor 99,9% aan de Nederlandse modelbouwwinkelier zelf ... (bijna) niemand uit deze catagorie haalt substantiële verkopen uit het internet en zeker niet uit verkopen die ook nog eens over de grenzen gaan ... als een winkelier dan zegt "ik begin niet aan internet-verkopen, want dan sta ik de hele dag pakjes in te pakken" ... dan moet je ook niet zeuren als je een stukje van de boot mist ... als je je omzetsnelheid verhoogt, kunnen je winsten omlaag en verdien je toch meer dan voorheen ... ik ben er van overtuigd als je volledig assortiment in je web-shop hebt en levert volgens het vandaag besteld, morgen in huis principe, de Chineesjes, Amerikanen, Duitsers en Oostenrijkers toch véél minder concurent, maar meer conculega worden ...

Toch ligt het voor 99,9% aan de Nederlandse modelbouwwinkelier zelf ... (bijna) niemand uit deze catagorie haalt substantiële verkopen uit het internet en zeker niet uit verkopen die ook nog eens over de grenzen gaan ... als een winkelier dan zegt "ik begin niet aan internet-verkopen, want dan sta ik de hele dag pakjes in te pakken" ... dan moet je ook niet zeuren als je een stukje van de boot mist ... als je je omzetsnelheid verhoogt, kunnen je winsten omlaag en verdien je toch meer dan voorheen ... ik ben er van overtuigd als je volledig assortiment in je web-shop hebt en levert volgens het vandaag besteld, morgen in huis principe, de Chineesjes, Amerikanen, Duitsers en Oostenrijkers toch véél minder concurent, maar meer conculega worden ...

Dan heeft hij geen tijd om een winkel te runnen.
Mocht hij daar voor kiezen dan nog zijn de kosten toch nog veel hoger.
De meeste die in het buitenland bestellen proberen de douane kosten te drukken en te omzeilen. Dat gaat een webchop, die zich aan de regels houd al niet lukken als hij ingeschreven staat in de kamer van koophandel.
Daarbij hebben de winkeliers ook een klantenbinding die ze misschien niet kwijt willen, of zijn ze zelfs daarom winkelier geworden omdat ze dat leuk vinden.
Het word ze alleen moeilijk gemaakt door de overheid en met de komst van het internet misschien wel onmogelijk.
Maar hoe zit het eigenlijk, als er iets besteld wordt in het buitenland en de bestelling deugt niet of is niet compleet of beschadigt?

Hobbyking doet het al met een keurig legale vestiging in Duitsland, dus waarom kan iemand anders dat dan niet..
Bovendien is het bij de meeste "echte" winkels vaak toch wel heel zuur kersen eten.
Als ze je met een ijzeren smoel een servo staan aan te smeren voor 15 euro,
die je bij hobbyking voor letterlijk 1/10e kan aanschaffen...
Of een lullige APC propeller voor 6 euro die je de helft goedkoper bij aircraftworld binnen hebt..waar zijn ze dan mee bezig??
Moeten wij zulke dingen dan maar slikken, omdat die arme model boer anders geen xbox voor zijn koters kan kopen?
Het is erg voor ze dat het verkopen niet zo lekker meer gaat, maar denk ook even aan de klanten.
Die zijn ook niet gek, die moeten ook werken voor hun centjes,
en als die dan vervolgens twee keer zoveel ervoor terug krijgen door even te webshoppen,
dan kun je die toch ook geen ongelijk geven, of wel soms?

En niet lopen doen alsof klantenservice niet bestaat in het buitenland, dat is je reinste flauwekul.
Dacht je soms dat als je bij een duitse firma aanklopt dat je een schroefje mist, dat die dan zegt dat je de boom in kan?
De chinezen kruipen al helemaal voor je als er iets niet goed is.

Bovendien trekt een echte winkel me totaal niet.
Het begint bij XXXXXal met dat je je auto kwijt moet in de overvolle winkelstraat.
Dan staat er binnen vaak nog zon hoogbejaarde kerel zich vast te houden aan de toonbank,
terwijl die een ellenlang verhaal staat uit te balken naar de verkoper, je parkeermeter loopt inmiddels lekker door.
Is die eindelijk klaar en weer vertrokken met zijn gerestaureerde NiCD accutje, dan ben je een uur later zelf aan de beurt.
Vraag je om iets stompzinnigs als een meter carbon, dan moet dat 9 van de 10 keer besteld worden, kom volgende week maar terug.
Een week later herhaald het hele ritueel zich weer met als uitkomst: Sorry, papiertje hangt hier, vergeten te bestellen, ik doe het nu!
Nog maar een week en ja hoor, het ding is er eindelijk, kun je naarhuis met een duur betaald sprietje, en 2x betaald parkeren, en ook nog 2 weken verder.
Dit heb ik zelf echt mee gemaakt, ik verzin het niet. Ja handig hoor, zon modelbouw shop..

Winkelnaam verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back