Iedereen moet zelf weten waar hij zijn spullen koopt en welke advertentie hij in een blad afdrukt of leest. Waarschijnlijk hebben de nederlanse adverteerders en winkels er voor gezorgt dat modelbouw-aktuueel heeft kunnen onstaan en kunnen groeien tot wat het nu is, een fantastisch blad. Als m-a, volgens de adverteerders een advertentie plaatst van een dealer uit weet ik veel, en men is het daar niet mee eens, dan moeten ze na het op tijd betalen van hun eigen rekening, een volwassen gesprek gaan voeren.
Waar ik wel onwel van word is het afgeven op de winkels in Nederland. De kosten van een winkel in Nederland zijn zo hoog dat het bijna niet meer te doen is. Denk is even aan uw eigen kosten; hypotheek, gas, licht, water, belastingen, verzekering, kinderen enz.
Als zelfstandig ondernemer; pensioen, arbeidsongeschiktheidverzekering, personeel, enz.
Dan heb ik het nog niet over een grote voorraad die iedereen dan ook nog verwacht.
Ik ken ook niet 1 winkelier met een dikke slee, 2e huis of weet ik wat.
De winkelier zou kunnen bezuinigen op personeelskosten; geen sociale lasten betalen...
dat is verplicht dus maak u geen zorgen als morgen u werkgever met dit voorstel komt en in uw plaats een gastarbeider wil laten starten. Hij zou wel voor kunnen stellen of u geen 25% in wil leveren want hij moet de concurrentie strijd aan met het buitenland. En hij overweegt zijn productie te starten in ..... want daar zijn de personeelskosten zo wie zo een stuk lager.
Iedereen moet zelf weten wat hij met zijn centen doet, maar als u straks iets ver weg besteld hebt en u mist een schroefje nr. 36564541208, ga dan niet een uur bij de winkel op de hoek staan te zeuren dat zijn voorraad niet deugt.