voor motor had ik deze in gedachten. wat is uw mening over deze controllerhoenix HV-110 Brushless Motor
NEU schijnt ook behoorlijk goed te zijn. Wel duurder. Marginaal is de winst erg klein t.o.v Scorpion. Scorpion geeft echt veel bang for the bucks! Jive heeft goede BEC en de beste gov. Als budget geen probleem is zou ik de Jive halen ipv CC. Jive Pyro is ook een veel voorkomende combi.
bedankt voor de goede raad ik zal de jive 80 nemen maar voor de motor vind ik de pyro nogal aan de dure kant voorlopig hou ik het bij de 4035 500kv
Prima keuze. En mocht er iets aan een scorp komen, ze hebben goede service. Iets wat kontronik nog mist. Gelukkig werken die Jive's probleemloos
Die MOD1 rechte tandwielen voor de Trex700E vind ik geen goede oplossing, die produceren een vrij irritant geluid zeker als je 2000rpm wil. Ik heb er trouwens nog 2 van FAD heli te koop (115T), ze zijn enorm sterk dat wel! Ik vlieg 'm nu met het standaard tandwiel op 12S met de Scorpion 4035-400KV met een 20T. Met een 19T heb ik ook gevlogen maar dat gaf iets minder power. Een 500KV zal ook nog wel lukken, heb ik ook een tijdje gedaan met een 16T maar de kans op strippen is dan wel groter. Binnenkort zou ook nog een 5020-450KV uitkomen, de ideale motor voor een 90size denk ik.
heb die kit idd wel gezien op hun site en filmpje gezien van lucas riva die ermee vliegt. ziet er wel geod uit, miss beetje overdreven om het hele frame te vervangen opzich
Als je een toestel nodig hebt om gemakkelijk de tanden van je tandwiel te strippen kan ik dat wel aanraden Een 600KV motor met 13T en standaard tandwiel op 12S is echt geen goede oplossing. Je hebt gewoon een 400-450KV motor nodig op 12S in een E Trex700.
gisteren is de trex 700 aangekomen. eventjes rustig bekeken en deze morgen een bodemplaat gefreesd. hieronder een link naar enkele foto's de bodemplaat is momenteel nog te lang en te zwaar . ik ben aan het wachten achter batterij en motor om alles op de juiste afmetingen af te werken. Yfrog Album
batterijtjes zippy flightmax 6s 5000 30c aangekomen onmiddelijk uitgepakt en opgemeten. normaal 50mm op 50mm ( in teorie) werkelijkheid 52mm op 54mm dit probleem had ik gelezen op het engels forum Zippy battery issue - HeliFreak dus opgepast
Ik heb zelf een complete ombouwset van heli-chris.de Ombouwen van Trexen 600/700 kan ook goedkoper. Kijk eens hier : www.spider-landegestell.de - T-Rex 700 Elektro Umbausatz T-Rex 600 Nitro Umbausatz Overigens vind ik de methode van foto's plaatsen hier op het forum ook erg omslachtig en grootste verbeterpunt.
het is hem niet om de prijs te doen. ik vind het gewoon leuk om zelf te zoeken naar oplossingen en stukken te maken. De bestaande upgrades zijn handig om af te kijken.
die motor is nu al een week besteld bij een winkel in belgie en nog altijd niet aangekomen. fast lad is sneller.
motor dezemorgen aangekomen. Montage gaten van M3 lijken nogal klein is er iemand die deze heeft vergroot??M4 lijkt mij toch beter vooral als je er maar 2 of drie kunt gebruiken. Alles nu eens goed bekijken en afmeten, het frezen van een motorplaat zal voor dit weekend zijn.pics volgen
gewicht ik heb juist eens alle onderdelen bij elkaar gelegd en ik kom nu op een gewicht van 5.1kg. Ik zal van de bodemplaat nog ongeveer 100 gram kunnen affrezen maar de motorplaat moet er nog bijkomen. Als ik beneden de 5 kg wil komen dan vrees ik dat dit niet zal lukken met deze batrijen. nog enkele pics.
rest vd setup zojuist de kontronik jive 80 besteld met een 19 tandpion voor mijn motor, samen met volgens mij een hanige tool om de swach plate uit te lijnen Fast Lad Performance
gewicht batterijen flightmax 6s 5000 30c weegt 819gr rhino 6s 4900 25c weegt 715gr op mijn 700 komt dit neer op 200g, met de rhino kan ik gemakelijk beneden de 5kg komen. Maar wat is het verschil in vermogen en kwalitiet????? ik heb dit weekend al een kleine test gedaan: 6min rustig vliegen in idl up 1 met bijde batterijen. 4de lading v/d rhino 2850 bijgestoken 1ste lading op de flightmax en 2650 bijgeladen. bij dit resultaat maakt de flightmax zijn 100 gr meer gewicht goed. Benieuwd wat dit in de toekomst zal geven.