haha, henk vond het nog maar uit, align kocht het al over SPIED: Align TREX 700E – The Real Deal! | RC Heli Resource
batterij pitch een beetje verminderd en het inkkaken is gedaan. vandaag 9 min gevlogen en 3855 bijgeladen bewegingen: rol; looping; invertet hoover en vliegen
Als ik dit draadje doorlees zie ik een tandwiel van 19 tanden op de motor zitten. Dan zou het roeren tal op de kop als volgt zijn: 560KV * 45V (gem.) = 25200 rpm 115/19= 6,05 25200/6,05 = 4165 rpm op de kop...?! Waarom niet een kleiner tandwiel op de motor?
Ah kijk, dat scheelt aardig maar dan zitten we nog steeds op een kop rpm van 2975...? Vandaar mijn vraagteken bij een pion van 19
trex 700 E met hoeveel tanden berekend je da wel de main gair van een 700 =164T das nog altyd 2050 toeren
zelf heb ik een Trex 700E daarop zit een tandwiel van KDE met 115 tanden daar ben ik vanuit gegaan. OF wat natuurlijk altijd nog kan is dat bij dit project het standaard tandwiel is gebruikt...
Berekenen welke gearverhouding?gebruik de calculator van Mr.Mel www.readyheli.com Button : headspeedcalculator
motor cut off na enkele vluchten te hebben gemaakt, heb ik eens deftig aan de pitch stick gesleurd met als resultaat dat de motor is afgeslaan. De twee skis kapot en één blad. Het enige dat er kan gebeurt zijn is dat de stroompiek te lang te hoog was en dat de cotroller de motor heeft afgesloten. De jive 80 is betand aan een constante stroom van 80A en de motor 4035 400kv trekt max. 78A deze veschillen zijn dus niet voldoende. ik heb nu de jive 120 besteld
De jive heeft een over current protection. De motor kan niet in 1 keer afslaan. Daarbij, de 80HV en de 4035 560KV op >50 size is een super match. Je krijgt de 80HV wel over zn nek. Maar dan ben je al bezig met 14 a 15 graden pitch,vbar en meer dan 5 sec volle vaart over het veld. Hoeveel flashes gaf de led van de jive?
te vroeg de de stroom afgezet. een 50 bij een 90 is toch een verschil van 2 kg dus die 14 graden pitch zijn bij een 90 genoeg met 11 graden en aangezien ik meer dan 5 sec. aan het pompen was zou het volgens mij toch kunnen. Ik heb al terug gevlogen met de 80HV en alles is terug normaal, zonder aanpasingen. gewoon iets rustiger vliegen. De 120HV is besteld en de 80HV leg ik wel aan de kant voor een 50size project.
Eerst staat>50 size Zijn niet veel gekken die een jive 80 plat krijgen. En al helemaal niet in 1 keer stil. Een van de weinige reden van de 120HV is het speedvliegen met de rigid. Daar gaan ze dus met 2300 rpm, 14 a 15 graden, 20 sec langs een veldje knallen. (vbar) Je hebt toch wel een koellichaam op je jive? Lipo cutoff V? Is je motortje nog helemaal in orde?
Tja, bij de jive kun je aangeven wat er moet gebeuren als de celspanning van de accu onder een bepaald voltage zakt. Standaard is dat : motor uit. Met een progCard kun je dat veranderen in langzaam terugregelen. Het zou dus kunnen dat gewoon de celspanning onder het ingestelde voltage is gekomen..... ?
Man man Henk, wat een mooi bouwproject heb jij ervan gemaakt zeg! Je boft maar met de mogelijkheid en kennis om zelf het 1 en ander te kunnen fresen. Als je de helie nog wat lichter wilt maken, haal er dan die flybar zooi vanaf Dan oogt ie nog mooier ook.
80HV is aan de krappe kant voor een 90size elektro. Ik heb stroompieken van ruim 120A gemeten in mijn ion-x2. Ik gebruik daar nu een 120HV in, werkt prima. Governor ook. Alhoewel de powerjazz perfect was. Bas
ik heb er ook een jive 120hv in gestopt maar deze mankeerde. de softstart werkte niet. Ik heb hem terug gestuurd, en ben aan het wachten op nieuws. In tussen vlieg ik verder met de 80, die het tot hier toe goed doet. Het zware pompen laat ik wel achterwege.