Tips voor de beginnende slingeraar

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Niels1275, 21 apr 2013.

1. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Tjee wat een enorm verschil zeg, ik heb 2 gram uit de neus gehaald en hij vliegt heel anders.

Blijft op snelheid veel meer door vliegen inplaats van het neusje weer omhoog doen, ik heb wel het gevoel dat hij iets gemener op overtrekken reageert, en wil dan ook over een vleugel wegvallen, dus ik moet nog even kijken of ik er nog meer uit ga halen...

Resultaat uit de hoogte meter was wederom recoord 28 meter maar ik zat nu wel veel vaker rond de 25 meter, dus gemiddeld gooi ik wel wat hoger.

Zal volgende keer weer eens filmen om te kijken of ik nu vlakker gooi.

2. fireforx309

fireforx309 Guest

zoals ik eerder zei, als je CG (zwaartepunt) verder achteruit gaat , gaat hij ook gevoeliger worden... maar dat is ook bij het overtrekken.

elke keer als je lood uit de neus haalt moet je opnieuw de werp test doen... gewoon een handstartje en weer helemaal uittrimmen dat hoogteroer.
    je zal zien dat na het goed uittrimmen het toestel weer wat beter vliegt.

ook de uitslagen een paar procent minder zetten. iedere keer je naar achter gaat. hij zal gevoeliger zijn.

3. Niels1275

Niels1275

Lid geworden:
    13 jul 2012
    Ahhh ja dat is een goed idee, ik vond hem wat vervelender sturen maar kan me voorstellen als ik de expo wat hoger zet dat ik wat gevoeliger kan sturen.

Ik ga eerst even wennen en dan zal ik er nog eens wat uithalen.

Hoe merk je dat je te ver zit naar achter zit? Of is het gewoon gevoel tot dat hij echt niet meer prettig vliegt

Hij lijkt ook we wat efficienter zo

4. robertboxhoorn

robertboxhoorn

Lid geworden:
    10 sep 2009
    Het efficentste vlieg je als je roer gewoon recht staat maar das met een pendelroer een ander verhaal ;-) je zal een balans moeten vinden wat het beste werkt voor je met vliegen want als je stuurfouten maakt en je je model steeds overtrekt dan heb je voor niets een achterlijk zwaartepunt. Als je hem te achterlijk hebt dan zul je zien dat hij naar beneden duikt bij het gooien en achterover wil bij normale vlucht. Het is gewoon kijken wat prettig vliegt en zo kun je dus je model fine tunen naar je eigen smaak.

Deel Deze Pagina