Leuker misschien maar dan moet de vliegtijd wel omhoog al lees ilk ook 5 minuten met een 120er turbine.... dat is ook niets. Straks eens kijken wat hij doet in de lucht en als het bevalt ga ik de goede pakketten regelen. Qua zwaartepunt is dat geen probleem.
Had hem ook zien staan op MP Heb het altijd een prachtig model gevonden! Als ik de foto’s zag zat er geen thrust tube achter de EDF dat kan wellicht behoorlijk wat verlies veroorzaken
Vandaag de Lizard ingevlogen. Was weer verassen lekker weer vergeleken met de week.... Zonder uitlaat heeft deze fan niet veel vermogen. Net genoeg om los te komen met het zwaardere veld en weinig wind maar het heeft niet over. Ook in de vlucht merk je dat er niet veel fut in zit. Verbruik valt dan ook weer mee, dus dat scheelt. Na 4 minuten pootjes uit en landen verbruikt 3600mAh. Met de 8500 Hv cellen moet dat prima 6-7 minuten op leveren bij meer start vermogen. Verver had de kist erg de neiging om te duiken en te klimmen bij inverted dus dat is er uit getrimd. Ook duikt hij iets bij het gasgeven wat ook niet helpt bij de start. Ik heb vol up nodig om de neuspoot los te trekken waarna hij mooi loskomt. Teveel up in de start geeft hij niets om. Om de motor wat efficiënter te krijgen heb ik nu een conus gemaakt op 90% FAS formaat. Volgend weekend maar eens kijken wat voor effect dit heeft.