Update Piranha Na jaren stilstand in mijn hangar heb ik mijn Piranha (Jepe) op een update naar Lipo's getrakteerd. Vroeger met 12x 1700NiCd cellen ging hij al fantastisch maar nu op 4S 2650mAh Lipo's is het helemaal te gek. Met 200gram minder ben ik van die vervelende bungee verlost en kan ik hem nu gewoon uit de hand starten. Spijtig genoeg enkel een fotootje van de start en landing voor eentje in volle vlucht was de fotgraaf net niet snel genoeg :-D Dirk
Net mijn eerste serieuze EDF kist gebouwd, de Boeing 737 van Windrider. Prachtig model, prima schaal en best groot.
Yep, die heeft hij. Ik heb hem gebouwd en gevlogen zonder rolroeren maar ik was niet tevreden over de rollrate en dan heb ik er maar rolroeren ingebouwd en vanaf toen rolt hij zoals het hoort. dirk
hier mijn edf model. het project is meer als geintje geboren. maar ben inmiddels zo ver dat ik al 2 vliegpogingen gemaakt heb. alleen zonder succes .cessna is nog wel heel. had alleen het iedee dat hij te zwaar was met een 3s 2200mah lipo. volgende poging word met een 1600mah lipo. toi toi toi cessna-182-edf-fan
Dornier 328 Ben Dornier 328 aan het ombouwen naar borstelloos 2x ESC jeti Spin 33, 2x Typhoon EDF 3W, voorheen Speed480race 7,2V. 100W. per motor naar 200W, Accupakket Life 4S2P/4000Ah. Komt nog een draadje over de ombouw. Zijn trouwens niet de orginele fans, deze zijn van Graupner 400 serie.
De su 47 heeft vandaag zijn maiden gehad vanaf gras ging i niet de lucht in vanaf asfalt wel Hoe vloog i Nou daar kan ik kort over zijn SEER SLECHT hij reageerde prima op de rol maar zeer slecht op de hoogtefunktie ondanks dat ik nog had nagekeken of het zwaartepunt goed lag In een poging verbetering te krijgfen wou ik het landingsgestel intrekken Maar op dat ogenblik sloeg hij ineens om en lag i voordat ik ook maar iets kon doen op de grond Neus gebroken Maar wel herstelbaar Al heb ik al andre plannen met de setup van deeze jet
SAPAC F-16 all stock, andere Digital Metal Gear servo's gister gemaidend, ging prima met 650gram thrust, 820gram vliegklaar op 3S
Nu er eindelijk een kleurtje op zit mag hij hier ook in de galerij. Full-Depron, microfan, het-245 & 3s 1800mAh
L-39 Albatros Laatste aanwinst; L-39 Albatros van Hobby Top Gun (gemodificeerd en geheel geglast en gespoten) in "Pipsqueek" Reno racer uitvoering. Het enige wat nog ontbreekt is de "nose-art". Toestel heeft inmiddels 5 vluchten er op zitten. Span 120cm, lengte 155cm, gewicht 3,6kg (inkl 1140 gram aan Lipo's), 90mm EDF 8S - 2500W aandrijving, 8 servo's + elektrische retracts.
Dat is ook wel de bedoeling ; op het programma o.a.; Jet meeting Stadskanaal, Jet meeting Nederweert, Hemelvaartshow spaarnwoude, Vliegshow Nijverdal, Jets over Pampa's, Euroflugtag Rheidt. Grtz, Hans
Deze wacht nog op de eerste vlucht en is daarom nog niet "ingekleurd". Scratch built, volledig hout. Set-up is een microfan.
EDF Hawk En F86 Saber Ik ben net begonnen met EDF vliegen en heb afgelopen weekend mijn eflite hawk ingevlogen ( met bungee launch) en deze weekend gaa ik de F86 saber invliegen
en dit is de mijne jepe mirage 2000 heeft wat langer geduurt maar hij is weer klaar voor te kunne vliegen