CIMG2280 - YouTube Hier mijn EDF model. Gisteren mee gevlogen. Ik had te koude vingers om de accu leeg te vliegen. Maar heb me wel vermaakt. De opname heb ik gemaaakt door een camera op een petje vast te maken. De accu plaats is nog wat geimproviseerd. Om zo het goede zwaarte punt te vinden.
Twee weken in huis nu en bijna af,. enige wat me rest is de cockpit,. ben op zoek naar piloten en spullen aan het verzamelen voor het interieur voor de cockpit en de coalhole. Voor de rest is hij helemaal klaar. Superblij,. heb altijd een vixen willen hebben,. van al de DH kisten met een twin boom en Delta vleugel configuratie [Vampire,Venom] vind ik deze echt de mooiste. Het kriebelt ook enorm om ,m eens mee naar buiten te nemen Durafly DH 110 Sea Vixen faw2 SP: 1000mm l: 888mm WA: 25.70dm Flightready: 1.5kg Bl: 2836 outrunner KV2950 70mm allu EDF SC: 45A ECS Lipo: 14.8V 3500mah 25C Slow turn resvoless metal landing gear TC/RC 6Ch Futaba T6J 2.4ghz
Inderdaad een zeer mooi model! De DH kisten met dubbele staartboom horen ook bij mijn favorieten! Als er ooit eens een firma een grotere versie gaat leveren zal ik die direkt aanschaffen. Dit maatje is me net wat te klein. Succes met de maiden! Grtz, Hans
Wat een geweldig mooie bak. Ik zat zelf te twijfelen tussen deze en de Vampire. Als eerste EDF model toch maar gekozen voor de laatste, maar deze blijft ook lonken. Ben benieuwd hoe die vliegt. Suc6 met je maiden. Gr. Raymond
Bouwtijd Vixen,. 1 dag,.. bouwtijd cockpit en coal hole,.. twee weken maar dit ziet er stukken beter uit dan twee zwarte gaten met niks. Alles is gemaakt van styro en de gewicht toename was 9 gram meerden deel door de lak en lijm. Accu hoefde niet eens verschoven te worden,.
Ruim een jaar later nog een De Havilland twin boom V fighter er bij Deze is van Ready2fly 150mm span 90mm fan en ik heb de stickerloze versie genomen. Omdat ik bij deze het balletjes effect weg wilde halen en mooi strak wilde hebben. Eerst met elapor en filler en vervolgens primer en lak,.en daarna alle decals zelf er op staan schilderen na een geflopt waterslide decal experiment. Ben heeeel erg blij met het resultaat moet ik zeggen Ik moet nog een paar kleine dingen doen maar ik kan ,m al showen DH 112 Venom nf3
Venom, één van mijn favorieten, net als o.a. de F9F Panther. Zelf heb ik nu wat "moderners", had geen zin om te bouwen, dus een Ready2Fly Yak 130:
Niet de beste foto (gemaakt met gsm), maar je krijgt een goede indruk. Mijn nieuwste aanwinst. Afgelopen week gespoten, ligt nu op de plank, zodat de lak goed hard kan worden. Daarna de setup, die al klaar ligt, inbouwen.
Goedkoop is hij niet. Maar als je hem vergelijkt met andere voll GFK modellen, dan zit hij in dezelfde prijs-klasse. Alleen je moet voor dit model 2 setups aanschaffen, waardoor hij weer een buitenbeentje is van de andere voll-gfk modellen
Ik start met 2x een jepe 6S setup. Daarmee eerst vertrouwt raken aan het model. Wil ik ongeveer 3 minuten volgas tijd hebben, dan kan dit zonder problemen met het zwaartepunt te krijgen. Ga ik snellere setups inbouwen. Dan moet ik er voorkiezen om de vliegtijd te laten zakken, want anders kom ik met het zwaartepunt niet uit. Toestel weegt compleet met de setup 3,6kilo. Hiervan is 1,1 kilo alleen lipo's. Of het de snelheid van jouw schuebeler vector haalt, denk het niet. Maar geluid en vliegbeeld zullen hopelijk mooi zijn.
Hoi hoeby Ik heb er 1 keer 1 zien vliegen een paar jaar gelede op de Nederlandse speedmeeting en die ging erg hard dik over de 300 km per uur. Hij had er 2x ds51 fans in zitten met plattenberg motoren Succes met je blade Groet Imre Filmpje gevonden van de blade die ik had gezien. http://youtu.be/2jPQZmQ7d74
Jammer dat de sertup niet vermeldt staat in de youtube. Wat wel opvalt, is als hij de GPS uitleest, dat er een vliegtijd van ruim 9 minuten staat. Daarmee maakt het mij steeds meer nieuwsgierig, wat voor setup erin zit. Want die vliegtijd ga ik niet redden. Als je de originele kit hebt/ziet. En je vergelijkt die met Joris, dan zie je ook dingen die aangepast zijn. Bijvoorbeeld de originele cockpit zit er niet op. Maar in de originele kit is er een lip in de mal verwerkt, waar de cockpit netjes in zit. Joris heeft deze lip dicht gemaakt, zodat het 1 glad geheel wordt. Vermoedelijk puur voor snelheid allemaal
Joris' modified Aeronaut Blade 2, the top bit with the "cockpit" is removed for better aerodynamics,an awsome machine! The tube on the front-side allows for speed measuring, which showed an impressive 298.7! 2 x Schübeler DS-51-DIA HDT (90mm diameter) 2 x Hacker Masterspin 75 Opto 2 x Plettenberg HP 220/40/A3 S P4 1 x 8S Kokam 4000 30C Weight: 3200gr Thrust: 2 x 30 Newton Each engine uses 55 amps at 40.000rpm