top kwaliteit

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door guyken, 16 mei 2011.

1. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Absoluut.

2. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    er zit bij jou dan ook wel een setup in om U tegen te zeggen ;-)
    nu, idd, in e Porsche carrosserie steek je geen Lada motor...
    hoeveel moet je rekenen vr e Voodoo (linkje ervoor?)

3. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Helaas is hij alleen te krijgen incl de AC-3X, jammer als je zelf al bv een Vbar hebt. Maar met de AC-3X vliegt hij dan ook meteen perfect.
    Prijs incl AC-3X: 1175,-
    Staart- en hoofdbladen zitten er dan nog niet bij.

De link:
    |Acrobat-Helicopter.com|Stefan Plöchinger|

Qua setup: met de aanbeveling van Stefan weet je zeker dat je een hele betrouwbare machine hebt. Je moet wel zeker van je zaak zijn als je daarvan wilt afwijken.

Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders zou ik zeggen: kom gerust eens kijken.

Laatst bewerkt: 22 mei 2011
  4. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Je had het me wel eens gezegt, maar waarmee moet je ongeveer rekening houden als crashkit? MAW wat gaat het meest kapot, dan kan ik eens wat vergelijkingen maken voor mezelf.

5. ketnet

ketnet

Lid geworden:
    30 dec 2007
    ter info: de prijs van de lege set, zonder electronica en zonder blades, inclu fbl systeem is 1175 euro. Voor de voorgestelde electronica mag je je portefeuille nog eens ver opendoen..
    Als je je dan geen spares kan veroorloven moet je zelfs niet beginnen aan een vergelijking ;-). Als je je dergelijke heli wel kan veroorloven dan zou je met spares geen rekening moeten houden want dan ga ik ervan uit dat je ervaren piloot bent....

6. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Meest gebruikelijke:
    assen, staartbuis, bladen en lagers
    Van het landingsgestel gaan meestal een paar van de verticale stripjes kapot.

Dit is natuurlijk geen garantie dat andere dingen altijd heel blijven.

7. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Of je bent iemand die het zich kan veroorloven en gewoon klaar is met merken zoals Align die het nog steeds niet voor elkaar krijgen een heli te bouwen waarvan de lipo ook daadwerkelijk onder de canope past, of de schroefjes niet van soldeertin zijn of geen spelling op de staart heeft of......... :cool::yes:je geen zin hebt in allemaal upgrades

8. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Align is niet 100%, daar is iedereen het over eens.
    Maar gemiddeld kunnen ze gewoon lang goed vliegen op de standaard manier...

bij de kleinere (250 en 450) kan de batterij een beetje krap zitten, maar meestal zit het snoer van de stekker in de weg
    Met wat handigheid komt dat best goed
    De grotere maten hebben daar minder last van

en voor de schroeven, zolang je ze normaal aandraait, is er meestal niets aan de hand.
    draai je er een paar echt hard aan, en ga je ze loshalen met een slecht passende imbus gaat het mis

Het feit dat een heli geen align heet en duurder is, is nog geen garantie dat ze dezelfde problemen niet hebben

9. guyken

guyken

Lid geworden:
    25 mei 2009
    Heeft er iemand ervaring met de millennium van Robbe??

10. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Mijn outrage 550 is goedkoper qua parts dan een trex 500 en heeft het niet. Dus het klopt inderdaad wat je zegt. :cool:

11. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Nou als ik het zo bekijk lijkt het zeker niet duurder dan logo, zelfs goedkoper. Maingear is erg duur maar daar gebeurde door de overbrenging niet zoveel mee toch?

Wat ik graag zou willen zien is een filmpje met wat minder high speed vliegen en wat meer standaard 3d werk (pyros, funnels, tic tocs).

Is hij niet net zoals de Henseleit meer gebouwt op snelheid? Dit blijft toch altijd een beetje in me hoofd spoken. :)

12. willow

willow

Lid geworden:
    31 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. _Dekker

_Dekker

Lid geworden:
    10 apr 2006
  14. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    Mijn hemel, wat een vliegacrobaten, die gasten.

Moet je toch behoorlijk zeker van je zaak zijn, petje af

15. Bullet3030

Bullet3030

Lid geworden:
    7 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Een Henseleit is gewoon af, is niet netjes om daar iets aan te upgraden zeg maar ;)
    Beetje een klasse bak en ook behoorlijk prijzig in de onderdeeltjes.
    Geld ook voor Vario, als je niet naar een 3D heli gaat kijken.
    Kwaliteit betaal je meestal voor, niet altijd, maar meestal toch wel.
    Mikado is ook al genoemd, zeer goede kwaliteit en tegenwoordig al iets beter te betalen dan voorheen, maar nog altijd niet in de midden klasse qua prijzen, zweeft er een beetje tussen.
    Merken als eerder genoemd Align, Compass, MSH, outrage bijv. zitten wel in die middenklasse en zijn kwalitatief gewoon goed te noemen.

Iedere heli moet je onderhouden, en er gaat altijd wel eens wat stuk.
    Maar het grootste verschil zit hem in hoe de machine loopt.
    Als de kwaliteit (ontwerp en materiaalkeuze) en de nauwkeurigheid van de passingen omhoog gaan (wat hem dus meestal duurder maakt)...
    Dan vliegt het gewoon beter en soepeler en de setup blijft veel langer stabiel.
    Het hangt er dan ook van af hoe en waarmee je zelf wilt vliegen.
    Iedere heli heeft zijn sterke en zwakke punten en is vaak bedoeld voor een bepaalde manier van vliegen.
    Ik vind zelf de Mikado heli's nog het meest veelzijdig en stabiel, die kan je eigenlijk op allerlei manieren afstellen van heel rustig tot bloedsnel en ze vliegen eigenlijk altijd goed.
    Ik vlieg zelf nog steeds met plezier Align.
    Misschien dat dat nog eens veranderd als de nieuwe modellen uit gaan komen van de zomer :)

Laatst bewerkt: 24 mei 2011
  17. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    EricW, wat moet een beetje instapmodel van de Mikado kosten als het geen domme vraag is? Of de Align?

Het zijn merken waar ik pas sinds vandaag van gehoord heb, hoe triest het ook klinkt lol

18. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Een 450 size (700mm rotor) helikopter dit je bij Align op 390 euro (450 pro met electronica uitgezonderd zender/ontvanger)

een mikado logo400 (1000mm rotor) kost met electronica zonder zender/ontavnger een euro of 800

Laatst bewerkt: 24 mei 2011
  19. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    Het probleem is dat het blijkbaar geen zin heeft om een dure TX te kopen voor al je modellen als ieder merk zich over het algemeen toch aan zijn eigen TX/heli software houdt.

Hoeveel zou ik dan voor een TX voor de Align moeten betalen bijvoorbeeld?

20. RipD

RipD

Lid geworden:
    13 aug 2010
    bij deze heli's moet je zelf de elektronica inbouwen, dus ook de ontvanger, dan kies je gewoon eentje die compatibel is met je zender.

Deel Deze Pagina