Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Discussie in 'Electro onroad' gestart door patrickjo, 21 okt 2010.

1. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is.
    Goede rijder,juiste keuze setup en natuurlijk een beetje geluk dat je niet in een crash terecht komt.
    Ook is het handig als je een baan makkelijk in je opneemt ivm het rijden;)
    Thuisrijders kunnen een voordeel hebben maar door hun kennis van de baan ook een nadeel.
    Ivm dat ze reeds een setup voor die baan hebben en denken mij kan niets gebeuren en dan word je door een andere(niet clubrijder) ineens om de oren gereden omdat deze een net wat beter setup heeft gevonden:cool:
    Ik zeg staar je nooit blind op het feit dat je een baan goed kent.
    Het is idd een voordeel in het begin maar als je dan blijft hangen in de setup waarvan jij denkt dit is hem en de baan veranderd tijdens de dag en je past dit niet aan verlies je bigtime.
    Ik heb zelf nu ook 2x op Deventer gereden en moet zeggen dat door bv temperatuur verschillen de baan ineens behoorlijk kan veranderen.
    Ook als het net een beetje geregend heeft en je rijd daarna op een weer droge baan is je droogweer setting ook niet alles.
    Dit is just my point of view en kan het compleet mis hebben hoor;)

mvg Roy

2. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Als clubs moeten bestaan van inkomsten uit NK's dan zouden er afgelopen jaren heel wat clubs zijn gesneuveld ;)

Ligging maakt niet uit, kijk maar naar de komende ETS wedstrijd. De gemiddelde nederlandse RC coureur laat zich afschrikken om een stukje te rijden. (de nederlandse opkomst bij de ETS hoger als bij NK's)

3. Rogier

Rogier Guest

Stel dat de 1:10 electro formule een succes wordt. Wat denk je dat de andere secties dan gaan doen? Kijk eens naar het 1:5 gedeelte; is het verhaal van de 10 kleine negertjes en we zijn al bijna aan het einde van dat verhaal. Steeds minder rijders Als andere secties dit soort stramienen over gaan nemen gaat het de clubs echt wel wat kosten hoor. Ze krijgen geld vd Nomac voor de huur van de baan en vergeet zeker de kantine omzet niet in een dergelijk weekend.... Het gaat voor clubjes (zeker de kleinere) echt wel in de papieren lopen dan. En de open club wedstrijden is leuk hoor... maar afgelopen jaar waren de BC's van Real80 ook open (ik rij zelf niet meer) en er is werkelijk waar geen enkele rijder van buiten geweest. Dus voor clubs in een 'uithoek' is het verre van interessant.

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dit is natuurlijk wel een hele simpele gedachte. een club ziet wat van de investeringen in de NOMAC terug. Of dat dekkend is of niet kan ik niet oordelen maar bij genoeg rijders/wedstrijden is het zeker winstgevend. Bij het niet hebben van een NK is er zeker geen inkomsten uit het organiseren van van een NK..... Nu met meer circuits dan wedstrijden is er een roulatie en nemen de verenigingen het voor lief als die er dit jaar niet is, dan is die er volgend jaar wel weer maar neemt niet weg dat er clubs zijn die toch klagen als ze geen race krijgen toegewezen.
    Constructietechnisch kennende moet je denken aan een hoger inschrijfgeld waarmee je de inschrijfgelden weer kunt verdelen. Ik denk dat de 2 voorrondes die Patrick schetste niet zo'n gek idee is om dat te kunnen realiseren.

Naast dat kan ik zeggen dat een meer daags evenement ook niet bij iedereen gewild is wegens andere verplichtingen op de zaterdag en in in het geval van clubs de beperkte inzet van vrijwilligers.

En wel weer grappig om de ETS aan te halen. Daar waar de kosten veel hoger liggen en ook de competitie over meerdere wedstrijden worden verreden lijkt hier in Nederland niet gewild te zijn.....

5. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    even een knuppeltje opgooien dan maar. Wat is er op tegen om het ETS format toe te passen op 4 of 5 TC-races in Nederland bij een aantal clubs (zonder dat de NOMAC dit moet organiseren). Inschrijven wanneer je wilt, hoevaak je wilt en op de dag zelf betalen aan de organiserende club, geen verplichting om meteen voor het hele jaar vooraf te betalen, geen vereiste lidmaatschap van een club, opgelegde regelementen (ETS), club heeft inkomsten maar moet ook bijv. wedstrijdleider leveren.

Hiernaast a/d hand van deze wedstrijden aan het eind een officieel NK houden (2daags) zodat je eventueel een kampioen hebt voor de NOMAC.

6. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Aangezien we zo maar wat ideen de lucht in schieten. Ook al zou één NK wedstrijd opzich wel een leuk idee zijn en wellicht wat verfrissing brengen in het geheel. Mischien is het goed een jaar of wat de regels/regelementen etc etc stabiel te houden ipv elk jaar ad hoc zaken om te gooien? Ik kan me voorstellen dat sommige op een gegeven moment ook wel een beetje beu van worden.

7. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Dat idee had ik sowiso al voor de Pro10 om gewoon weer hetzelfde regelement aan te houden zoals het nu is. Dat is goed en dat werkt voor deze klasse...

8. Chris van der Hagen

Chris van der Hagen

Lid geworden:
    2 feb 2006
    Zoals gewoonlijk heb je weer helemaal gelijk...

9. Rob Janssen

Rob Janssen

Lid geworden:
    5 feb 2006
    Voor de toebrengen lijken grote veranderingen in het technisch reglement ook niet nodig...

10. Rob Janssen

Rob Janssen

Lid geworden:
    5 feb 2006
    Toerwagen*

11. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    klopt, ik had het eigenlijk over het opzet van het NK in het algemeen. Wellicht had ik dit even beter moeten formuleren.

12. Rogier

Rogier Guest

Jammer dat zo een goede discussie wordt afgekapt... Ik zal me er verder buiten houden. Kritische kanttekening worden kennelijk niet gewaardeerd. Ik rij zelf niet meer, dus waar bemoei ik me inderdaad mee.. [exit]

13. johnrc

johnrc

Lid geworden:
    24 aug 2007
    Nou gaat weer de goede kant op hier er zijn wat ideeen geopperd en het hele discussie circus komt weer op gang.
    Ik weet zelf weinig af van de nomac en dat wil ik eigenlijk ook zo houden ik rij voor mijn plezier en dan maakt het me geen moer uit of ik nu naar groningen limburg of weet ik waar heen moet rijden.
    Als er ergens een wedstrijd is waar ik aan mee kan doen dan ga ik er heen .
    Wat er nu weer hier gebeurt is dat sommige mensen schijnbaar inteligenter zijn als de rest
    en dan komen met allerlei argumenten van hoe of wat er moet gaan gebeuren.
    De discussie is gestart met een paar suggesties over hoe we volgend jaar kunnen gaan rijden wat betreft een goede optie.
    Zeg gewoon wat je wil of niet maar ga alsjeblieft geen elle lange technische discussie aan .

Groeten

John

14. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    huh? Ik zie niet waar het verkeerd gaat? Heb ik iets gemist?

15. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Wat is hiervan de toegevoegde niveau waarde aan een NK vraag ik mij af, moet je hiervoor bij de eerste 3 eindigen ofzo?? Gaat het hier enkel om een administratieve handeling om clubs happy te houden; bv zolang je maar in de uitslag voorkomt. (je tikt je inschrijfgeld af, rij 1 kwali, hierdoor kom ik in de uitslag voor, en dan fffttt naar huis)

Wanneer je een 2 daags NK organiseert (op zichzelf misschien niets mis mee, geen oordeel) kom je kennelijk voor de keuze te staan, als ik de reacties hier lees; “houden van pre nk’s”, kennelijk omdat men niet met iedereen wenst te rijden, geen open NK inschrijving dus. Ik zou eerst maar eens afvragen of je wel genoeg deelnemers kan genereren, heb je die in overvloed, kom dan met een inschrijfbeperking/eis.

Ohh, en mensen die hier kritiek geven op andere die het plan kritisch bekijken, lijden aan open discussie vrees/armoede, je wil iets serieus neerzetten/organiseren, of niet soms.

16. johnrc

johnrc

Lid geworden:
    24 aug 2007
    Uh ok wie lijd er aan discussie vrees ik niet wat ik bedoel is dat deze hele discussie weer straks ergens over gaat wat wat totaal niets te maken heeft met het nk..

Groeten

John

Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  17. Joost K.

Joost K. Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2004
    Heren, laten we aub on-topic blijven en niet tegen elkaar gaan reargeren op wie wat of wat niet zegt.

Alle inbreng is gewoon welkom, positief of negatief. Het is een idee wat de groep in gegooid wordt en daar kan je reacties in alle vormen op verwachten. Daar is niks mis mee want dat is een ieders mening. Zolang er nog geen beslissingen of wat dan ook gemaakt zijn heeft het daarom geen zin om met elkaar in discussie te gaan over wat de een vind en wat de ander vind. Geef je reactie over het NK voor volgend jaar maar ga elkaar niet daarop lopen afzeiken op wat voor manier dan ook. Niemand is hier slimmer of dommer dan de ander, er zijn verschillende meningen en die zijn allemaal even welkom!!!

Please, keep it on-topic!!! :D

18. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Perfect opschreven Joost.

mvg Roy

19. johnrc

johnrc

Lid geworden:
    24 aug 2007
    Ok joost