Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Discussie in 'Electro onroad' gestart door patrickjo, 21 okt 2010.

1. Rob Janssen

Rob Janssen

Lid geworden:
    5 feb 2006
    De agenda voor zondag is inmiddels ook beschikbaar op de Nomac site...
    Het volmachtformulier voor diegene die niet kunnen staat ook online...

2. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Even uit het 1:12 topic wat hier meer thuis hoort.

rene, dan wordt het icm andere wedstrijden wel heel erg druk als we nog meer wedstrijden gaan organiseren :). We hebben nu al 6 nk's, 6 clubwedstrijden en gemiddeld 2-3 andere wedstrijden (voor een gemiddelde wedstrijd rijder, onafhankelijk welke klasse). Dus best wel een drukke agenda in het zomerseizoen.

Mijn persoonlijke mening maar het NK op Eindhoven kan voor mij wel MRM voor in de plaats komen. Met het verpoederen van de ondergrond is daar voor de pro10 klasse sowieso totaal niet te rijden. Puntje voor in de vergadering wellicht ;)

3. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    is er nog wat uit de Nomac vergadering gekomen op het electrogebied of moet ook dat over (zoals bij de 1:8 begreep ik).

4. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Bij de pro10 blijft het regelement ongewijzigt. Voor de TC is het volgens mij belangrijkste dat het NK met de cirtix gereden moet worden. Verder was er iets met de tc bandjes welk merk dit jaar wel en welk niet. De rest was niet echt spannend allemaal.

De voorstellen waren vrij overzichtelijk bij elkaar gegroepeerd. Enigste nadeel van voorstellen is dat wie er eerst komt eerst maalt. Dus een voorstel dat is aangenomen is automatisch negatief voor een ander voorstel wat daarna komt en er enigzins mee te maken heeft. Dit terwijl dat andere voorstel niet perse slecht hoeft te zijn. Zoiets blijft lastig en hoe het anders moet geen idee. Ik vond het dit jaar in ieder geval best vlot gaan.

5. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    dank je, dat van die Cirtix is voor mij (meerijden in de stock) een goede keuze. We gaan het meemaken volgen jaar!

6. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Jaha, Daar weten wij in de 1/8 alles van!

In een notendop:
    Real '80 Groningen had een voorstel om niets te veranderen in het regelement. Tussen de andere voorstellen die er waren zaten positieve punten, maar vanwege het Real voorstel kon dat natuurlijk geen doorgang vinden, toen werd het onduidelijk wat Real nu eigenlijk wilde, de hakken ging in het zand, en we zijn huiswaarts gegaan. :p

Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  7. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    wahaha toevallig!

Was ook een voorstel bij de electro om het NK zo te laten als het was...tja die kwam ergens tussenin waarbij er van te voren al gestemd was voor wat regelementswijzigingen....ok volgend voorstel :thumbsup:.

Ach kan gebeuren, niets is perfect dus schouders ophalen en volgende keer beter.

8. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Daarom hadden wij hem vooraan gezet en zou het een korte vergadering kunnen worden...
    Na de 1e stemming veel ongeloof en discussie dat we nog een 2e keer erover gingen stemmen en weer een bijna dezelfde resultaat.

9. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    wellicht moeten dat soort voorstellen niet meer opgenomen worden. Als de meerderheid geen verandering wilt dan zullen ze over de overige voorstellen ook negatief stemmen. Dan is in ieder geval elk voorstel individueel behandeld.

Dan nog heb je problemen maar goed, dat kun je niet 100% uitsluiten.

10. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Eigenlijk een meesterlijk voorstel waar denk ik de meesten nog wel vrede met de uitkomst hadden maar helaas waren enkelen het er niet mee eens en bleef het dankzij hun voor de rest van de middag met het toch behandelen van de overige stukken een discussie.

11. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    De meeste rijders stemde tegen (uit mijn hoofd 18 tegen van de 24 aanwezige stemmen), de clubs stemde voor en behaalde zo de meerderheid. Hierbij heerste ook het gevoel of de clubs echt wel namens hun leden aan het stemmen waren, of niet....

Hoe dan ook, voer voor discussie, en daar werd grettig gebruik van gemaakt! :D

12. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Volgens mij heeft 2wd niet echt op zitten letten want het voorstel om niets te veranderen werd wel degelijk als eerste behandeld.
    Het verschil met de B08 was dat het niet echt als voorstel was ingediend maar meer een verzoek van HFCC.
    Het werd ook meteen weggestemd.

Mijn persoonlijke mening is dat ik dit soort voorstellen belachelijk vind.
    1. Als je niks wil veranderen, dien je gewoon geen voorstellen in. Dan blijft alles gewoon bij het oude.
    2. Je kan op alle ingediende voorstellen tegen stemmen, dan kan je het ook tegen houden. Behalve als er een meerderheid voor is dan heb je pech, dat is nu eenmaal het systeem.

Maar goed het heeft tot nogal wat verwarring geleid bij de B08 en ik denk dat het een wijze les is voor volgend jaar ;)

PS ik vond het bij de E10 ook best goed gaan, ondanks de VELE voorstellen (dank je Rob!) ;)

Grt,
    Michael

13. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Zo is dat Michael, als je niets wil veranderen, dien je geen voorstellen in, maar bent wel aanwezig om e.e.a. tegen te houden, en te beargumenteren waarom je het niet wil.
    Ik hoor nog geregeld achteraf dat er gezegd wordt, hoe "ze" het moeten doen, en met "ze" wordt dan denk ik de sectie bedoelt... ach ja, klagen en achteraf praten is altijd makkelijker dan zelf met een goed voorstel komen.

14. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Dan heb ik inderdaad zitten slapen! :shock:

Volgende keer probeer ik wat beter op te letten. Het valt ook niet mee als 99% van de voorstellen niet over mijn klasse gaan en er eigenlijk voor spek en bonen bij zit. Dan wordt het geestelijk allemaal erg verwarrend :D

15. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dat was wel opvallend dat de sectie erop aangekeken werd terwijl toch de meerderheid in de zaal er voor stemden. Overigens waren het niet alleen de clubs die de stemming bepaalde, niet alle clubs stemden voor en alle clubs bij elkaar waren nog zwaar in de minderheid tov. alle stemmen van de licentiehouders.

Verwarring geloof ik niet, er is een 2e stemronde op dit voorstel geweest na extra uitleg van de indiener. De indiener kreeg aan het eind alsnog de kans om het voorstel terug te trekken maar deed dat niet en draaide ook half bij waardoor er een eindeloze discussie ontstond die niet meer te redden was.

Er was inderdaad de discussie als dit soort voorstellen mogen/kunnen. Het blijft een voorstel met ook een soort van invloed op de reglementen......

16. Matthijs NED 469

Matthijs NED 469

Lid geworden:
    5 dec 2004
    eh, mbt het NK electro, is daar nog wat besloten over de motoren in de stock klasse. Oftewel, zelf je sp 13.5 v3 thuis houden of inleveren bij iedere wedstrijd (zoals in 1 vd voorstellen stond). Tja, je zou maar een nieuwe motor verzegeld in doos hebben staan en deze vast willen openen ;-)

17. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Oei das een goeie.
    Door de vele voorstellen is me deze even ontschoten.
    Maar volgens mag je gewoon je eigen motor gebruiken en hoeft het niet een nieuwe uit de doos te zijn.

Nog even nagezocht:
    Er zijn geen veranderingen aan het motor reglement aangenomen.

Laatst bewerkt: 17 dec 2011
  18. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Een voorstel om “alles bij het oude te laten blijven” mag nooit voor de overige voorstellen op de agenda staan, dit ondermijnd ieder voorstel wat daarna komt, een voorzitter die dit toelaat legt beslag op de vergadering en duld geen inspraak, een motie van wantrouwen zou meteen het gevolg zijn!

Een voorstel om “alles bij het oude te laten blijven”, aan het eind van de agenda, kan niet eens rechtsgeldig, aangezien er al stemming is geweest over voorstellen "tot verandering”, en als deze al “positief zijn aangenomen”, moeten deze uitgevoerd worden.

Een voorstel om “alles bij het oude te laten blijven” kan dus wel, maar is altijd inclusief een “aanvulling/wijziging” waar al over “positief gestemd is”, dus wat uitgevoerd moet worden, het beoogd enkel een tijdwinst om niet allerlei punten in stemming te brengen, waar niemand om gevraagd heeft.

19. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Probleem hier is dat de voorzitter en zijn secondant niet de screening van de voorstellen hebben mogen doen, daar zit volgens mij vooral het probleem. Als een voorstel niet volledig, onduidelijk of niet voldoet aan het protocol moet deze door deskundigen binnen de betreffende sectie (sectiebestuur) afgewezen worden.

Wat Michael aangeeft slaat de spijker op zijn kop:

1. Als je niks wil veranderen, dien je gewoon geen voorstellen in. Dan blijft alles gewoon bij het oude.
    2. Je kan op alle ingediende voorstellen tegen stemmen, dan kan je het ook tegen houden. Behalve als er een meerderheid voor is dan heb je pech, dat is nu eenmaal het systeem.

Hier heeft dus de controle op het systeem gefaald, inderdaad een belangrijke les.

20. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik vraag mij af of zulke voorstellen nooit op de vergadering mogen verschijnen, het blijft immers nog steeds een voorstel. Men heeft inhoudelijk alle punten kunnen doornemen, ik mag aannemen dat men wijs genoeg was om te bepalen of de overige punten wel of niet belangrijk waren.

Deel Deze Pagina