Topic voor : 3 D printen/3 D printers

ik heb van printer een ender 5 plus. ik download het bestand van thingiverse als ik dit bestand open met cura zie ik alles .als ik dit omzet naar een gcode-bestand en in de printer steek zie ik van het bestand niks
Ik denk dat dit komt omdat je te veel bestanden op je kaartje hebt staan, iets van meer dan 10-15 of zo.
Ik heb toen een hoeveelheid bestanden in een aparte map gezet, en toen werd mijn nieuwste bestand weer wèl zichtbaar, terwijl dat eerder niet het geval was.
Je kunt natuurlijk ook alle overtollige bestanden weg doen, maar ik wilde ze behouden, dus in een map gezet.

Ik heb iets vreemds na het slicen van een door mijzelf getekend onderdeel

Als ik het onderdeel in laad in FlashPrint ziet het er zo uit:

Na het slicen geeft het programma het als volgt weer:

Helaas wordt het ook zo geprint.
Het grote ronde gat in het midden wordt dus dicht geprint.

Iemand een idee waar het mis gaat?

Als je printer geschikt is voor ABS dan kan dat. Heb er geen ervaring mee maar met een Ender 3 word het meer afgeraden ivm de temperaturen. Ook schijnt ABS behoorlijk te ruiken. Je zou ook PETG kunnen overwegen. Sterker dan PLA.

Jawel sterker, en meer UV bestand, en minder bros... maar het schijnt iets moeilijker printbaar, en een verwarmd printbed is noodzakelijk,

Wie niet waagt....... Gewoon doen. Uitproberen is ook deel van de hobby. Wel goed ventileren! Zou ook eerst klein dingetje printen om de parameters te testen.

Back