Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door marten77, 11 mrt 2008.

1. VOLVO FH 16 750

VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    26 jan 2008
    [mod]

Topic samengevoegd met bestaand topic

[/mod]

2. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Kan ik zonder problemen de rood/wit/zwarte kabels welke van de mfc naar de ontvanger gaan inkorten? Zitten nu hele lange kabels aan terwijl de ontvanger een paar cm verder ligt... :confused:

3. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Tuurlijk kun je die inkorten, het beste is om even de behuizing los te halen en binnen in te solderen, en niet de kabel doorknippen-solderen-krimpkousje. Hiermee is de kans op storing groter.
    Of even om een staafje of pen rollen zodat je een verende kabel krijgt, doe ik ook vaak met servo's.

4. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Algemeen topic voor Servonaut, Beier-USM-RC en MFU besturings en verlichtingssy

Bedankt voor de tips... Ga ik eens proberen!

5. m&ampm

m&ampm

Lid geworden:
    2 sep 2007
    Als je een truck wilt bouwen met mfu en met redelijk wat extra verlichting, is dit mogelijk .
    Heb al eens geprobeerd om een relais te laten mee werken als je de standlichtjes aanlegt maar dat lukt niet, zou dan de extra lichten aan de batterij kunnen kopppelen en via de relais laten branden als de standlichtjes branden.
    Iemand enig idee

alvast bedankt

6. bergingswagen

bergingswagen

Lid geworden:
    23 okt 2010
    Hallo beste

Op de mfu zit aansluiting j28
    Nou heb ik zelf. Alle verlichting gemaakt
    Alleen kom ik er niet achter wel pinnetje voor welke LED is wie kan mij dit vertellen
    Mvgr Arjan

7. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    hoi mensen!!

ik heb een vraag/probleem met de mfu-01 van tamiya....

ik heb hem aangesloten zoals het hoort, gecalibreerd zoals het hoort, maar hij blijft na +/- 5 minuten rijden uitvallen en opnieuw starten....dan kan ik weer +/- 3 minuten rijden en dit blijft hij doen....ik heb een accu van 7,2volt en een Robbe FC-16 boat en truck zender...Kan het kwaad als ik de accupack vervang door een 10v? ik ben niet echt handig met electronica daarom ben ik hiermee begonnen, om het te leren.

gr jeroen

Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  8. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Is je accu goed vol?
    Bij mij is dit normaal als mijn accu te leeg raakt

9. Modeltrucker

Modeltrucker

Lid geworden:
    5 feb 2012
    Inderdaad wat Snder zegt is je accu leeg... En vervangen door 10v gaat m niet worden!

10. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    heb hem gisteravond volledig op laten laden, zou het dan kunnen zijn dat ik pas mijn zender en ontvanger heb vervangen of staat dit er los van? het is een accu uit het pakket van graupner, en heb sinds vorige week een robbe fc-16 zender met 8 kanaals ontvanger

11. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Kun je met een andere accu proberen?

12. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    heb momenteel nog geen andere accu tot mijn beschikking omdat ik zat te twijfelen over die 10v accu. dus volgende vraag... wat is de "beste" accu voor de tamiya Scania R620 met mfu-01...de accu die ik nu gebruik is zat in het pakket bij de graupner zender die ik eerst had

13. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    maar als mijn accu te leeg raakt, dan zou het betekenen nadat hij helemaal op geladen is dat ik maar 5 tot 10 minuten kan rijden...dat lijkt me toch sterk...zou dan de accu kapot zijn? ik heb hem 4 keer opnieuw gecalibreerd(misschien wat overdreven)

14. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Je weet het nooit.
    Daarom proberen met een andere als het kan.

15. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Je mag die van mij wel proberen. Maar ja, woon niet om de hoek :(

16. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    nee inderdaad :D Hilversum is een beetje verder dan dichtbij....

maar weet je toevallig ook het verschil tussen een lipo of een nmih accupack? en of de waarde van de nimh mee telt? bijvoorbeeld een 5300nimh lijkt me sterker dan een 2200nimh terwijl deze beide 7,2 volt aangeven

17. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    5300 kun je langer mee rijden dan 2200. Hoe hoger het getal hoe langer je kunt rijden.
    Nimh of lipo. Ikzelf verkies lipo. Maar er zullen er zijn met andere mening. Lipo moet je wel een geschikte lader voor hebben. Nimh is in mijn ogen iets minder gebruiks vriendelijk daar je deze niet te lang mag laten liggen (tussendoor moet laden) en tussen de 1c en 2c mag laden, wat is nu de juiste waarde? Lipo "praat" met je lader. Vind ik makkelijker.

18. vwforum

vwforum

Lid geworden:
    8 jan 2009
    het heb ook met je ampere temaken he. de 1 levert meer als de ander. daar zit het verschil. de uit gaan de stroom blijf 7,4 volt. dat is bij elk pack zo. lipo is weer een ander verhaal. ik rij met een 3600 nimh de hele dag. behalve als de kipper er achter hangt. dan red hij het niet.

gr willem

19. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    ik heb nu een speedpack 2400mAh Ni-MH 6cell

20. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    dus ipv een speedpack 2400 zou ik beter een voltz 5300mAh 7,2v kunnen pakkenom sowieso langer te kunnen rijden? of een lipo accu
    (heb er dus totaal geen verstand van maarja wie niks vraagt weet nooit niks ;) )

Deel Deze Pagina