Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door marten77, 11 mrt 2008.

1. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Dit scheelt niet in prestatie,wel in rijtijd.Of een accu van 7,2 v. 3000 is of 5000 het blijft 7,2 v.
    Nimh accu's hoef je niet te ontladen.

2. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    oke dank je wel voor de info,
    dan ga ik is even informeren voor de 5300mAh accupack. :cool:

3. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Ehhh dat geldt toch voor lipo. Nimh moet in sommige gevallen wel even ontladen worden...

4. adrie van gerwen

adrie van gerwen

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Accu's en laadtechnieken.
    lees even het artikel van dorrrien.
    delta peak laders/ontladers.

5. Jhma36

Jhma36

Lid geworden:
    1 apr 2013
    Volgens mij ook want waarom zijn er anders ontladers te krijgen, lipo niet daarom zit er ook een extra kabeltje aan om het geheugen te wissen, dit is niet bij een Nimh

6. jeroen2812

jeroen2812

Lid geworden:
    5 mrt 2013
    dus een advies voor de beste accu...? lipo of nimh??

ik ben zelf geneigd om voor de voltz nimh 7,2 v 5300mAh te gaan

7. Jhma36

Jhma36

Lid geworden:
    1 apr 2013
    Is persoonlijk, lipo heeft een constante leverantie van stroom, tot aan leeg zijn toe, speciale lipo lader, nimh levert een afnemende spanning maar gemakkelijker in gebruik.

8. mammoet

mammoet

Lid geworden:
    24 jul 2011
    mfu-o1 licht

wie kan mij zo snel helpen.ik heb een 2dehandse MAN gekocht met mfu erin en zender de f14. maar ik kan het licht niet aanzetten met de zender wie weet hoe ik dat moet oplossen en kan het eraan liggen dat er een kabel verkeerd zit.

9. Vonk

Vonk

Lid geworden:
    15 jun 2009
    Dat een kabel verkeerd zit is nooit wenselijk.. Ik zou even alles nalopen samen met gebruiksaanwijzing.. Kom je het vanzelf tegen, en weet je ook gelijk of de vorige eigenaar alles netjes heeft weg gewerkt/aangesloten/etc.

10. mammoet

mammoet

Lid geworden:
    24 jul 2011
    Raar de kabels zitten goed en in de handleiding staat dat je het met de besturing zou moeten kunnen.wie weet een oplossing of kan je dat instellen

11. Szeedijk

Szeedijk

Lid geworden:
    23 nov 2012
    Er staat in de handleiding ook hoe je (de mfu) opnieuw kunt kalibreren. Had bij mij toen ook goed geholpen...

12. mammoet

mammoet

Lid geworden:
    24 jul 2011
    het lukt mij niet alles werkt op de zender behalve het licht aan en uitzetten dat werkt niet

13. Jhma36

Jhma36

Lid geworden:
    1 apr 2013
    Om het licht aan te doen gebruik ik de rechtse hendel, geheel en snel naar beneden tot het einde, wel stilstaan , niet rijden. Geheel omhoog gaan de alarmlichten aan. Lukt dit wel

14. mammoet

mammoet

Lid geworden:
    24 jul 2011
    ik moet de linker trim eerst naar rechts zetten.dan de rechter trim naar beneden.dan de hendel snel naar beneden en dan de trim weer in neutraal en dan gaat het licht aan.dus is nog niet volgens het boekje

15. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Heren Ik ben nu begonnen met mijn verlichting in mijn truck. Het is voor mij allemaal een beetje nieuw maar het lukt aardig en valt me mee. Maar natuurlijk wel een paar vraagjes.

Bij de mfu hebben de orginele ledjes die er bij zitten met het stekkertje er aan geen weerstandjes ertussen, Zitten die in de mfu zelf?

Vraag 2

Ik heb nu mijn zij verlichting in serie gezet met 4 ledjes achter elkaar, En nu branden ze presies zo vel als ik ze wil hebben maar dat is zonder weerstanden er tussen, Kan dat zomaar of moet je echt weerstanden ertussen hebben?

Vraag 3

Dat gaat over het afzeker van het model. Hoe zwaar zekeren jullie je model af? Niet iedereen doet dat maar ik ben het wel vanplan ik heb weinig zin als er een keer wat gebeurd met de electronica dat het model weg fikt.

Alvast bedankt

16. Jhma36

Jhma36

Lid geworden:
    1 apr 2013
    Jeroen,

Wat betreft vraag 1 en 2 geloof ik dat de weerstanden op de Mfu zitten ik heb dit namelijk ook gedaan met de richting aanwijzer de top lichtjes en exta mistlampen, om ze minder fel tel laten branden kan je er een weerstand tussen zetten.

Vraag 3 kan ik je geen antwoordt op geven.

17. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    Ok top dan gaat dat in iedergeval goed.

Iemand nog antwoord voor vraag 3?

18. armin

armin

Lid geworden:
    4 sep 2010
    Hey jeroen

Om te kunnen bepalen hoe zwaar je het geheel moet afzekeren zul je eerst moeten weten hoeveel ampère alles in totaal maximaal gebruikt.

Bij mijn scania is dat 15 A voor de regelaar, usm module licht en geluid 2,5 A

Ik heb mijn scania volgens mij afgezekerd op 20 A, dit weet ik echter niet meer zeker, ik kan het ook niet eenvoudig controleren omdat deze nogal onbereikbaar is geworden:rolleyes:

Mvg armin

19. jeroenz

jeroenz

Lid geworden:
    5 jan 2013
    @Armind, Dankje voor je reactie, Ik had het ongeveer een beetje zitten uit rekenen en kwam ook aan de 16A uit ik vond het wel een beetje aan de hoge kant. Maar nu jij zeg dat je ook al die richting in ga dan klopt het wel. Dan ga ik hem gewoon eerst proberen op 15 A mocht die te licht zijn dan ga ik op 20A rijden

20. armin

armin

Lid geworden:
    4 sep 2010
    Geen dank jeroen

Dat moet wel lukken denk ik, je moet wel een hele zware lading hebben wil je regelaar het maximale aantal ampères trekken volgens mij.

Mvg armin

Deel Deze Pagina