Topic voor : Servonaut, Beier-USM-RC en MFU en alle Besturings en Verlichtingssystemen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door marten77, 11 mrt 2008.

1. trialrolf

trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Deze zonneklep is vermoedelijk 5 volt ook nog eens. Dus je zult weerstanden moeten toevoegen. Waar zijn de 3 draden voor? Vermoedelijk 1 plus en 2 groepen lampen. Deze kun je wel aansluiten op de AKL bij de betreffende groep die je wilt en de plus bij de plussen. Dim en groot licht of stads etc. Werkt hetzelfde als de chineze bumpers. Maar je moet wel weerstanden toevoegen.

2. Vandenbussche Willy

Vandenbussche Willy

Lid geworden:
    12 sep 2020
    ik heb die aangesloten als test op de ontvanger op kanaal drie via knuppel en ik zie dat er vier standen zijn:
    stand 1 alles brand ,
    stand 2 zijlichten alleen ,
    stand 3 middelste alleen
    stand 4 ronde alleen ,
    alles brand maar zeer fel.

3. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Er zit een signaaldraad bij zo te zien om van modus te kunnen veranderen. Oplossing is al benoemd : op een servo uitgang zetten van de Beier

Mark300 vindt dit leuk.
  4. Vandenbussche Willy

Vandenbussche Willy

Lid geworden:
    12 sep 2020
    Is er geen mogelijkheid om die aan te sluiten op de AKL-8-W ?

5. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Nee. De akl-8 schakelt alleen min draden. Signaaldraad kan je daar niet op aansluiten

6. Johan-k

Johan-k

Lid geworden:
    14 dec 2020
    Een vraag mbt een graupner mc-26 en de beier sfr-1 mbt de schakelaars.

Ik had een Scania met een carson 14 Kanaals zender en alles werkte prima op mijn beier sfr-1 mbt alle verlichtingen en schakel knoppen.
    Nu heb ik de carson vervangen voor een graupner mc-26 met een GR-12L ontvanger en stuur ik deze aan dmv sbus tot zover rijd de Scania wel nu wou ik via multikanalen en de schakelaars het verlichting weer aansturen alleen krijg ik dit niet voor elkaar ! Alleen via de proportionele kanalen, maar ik wilt dit graag via de schakelaar in multikanalen aansturen.
    Ik heb in multikanalen ch5 geselecteerd en vanaf de ontvanger kanaal 5 een kabel lopen naar de beier op x2/5. In soundteacher bij nautic de schakelaars toegewezen alleen moet je rechts selecteren welke type je gebruikt daar heb de enige graupner die er tussen staat geselecteerd alleen mijn schakelaars werken niet.
    Iemand enig idee wat ik fout doe.
    Mvg Johan

7. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Heeft die ontvanger wel zoiets als een carson 14 kanaals, waarbij het signaal van meerdere schakelaars tot 1 worden gebundeld? Lijkt mij dat elke schakelaar zijn eigen kanaal heeft via de sbus en dus alleen via proportionele kanalen in de beier is aan te sturen

8. Johan-k

Johan-k

Lid geworden:
    14 dec 2020
    Ja als goed is is dat via multikanalen in de graupner in te stellen zodat dit over 1 kanaal loopt dit heb ik dus ook gedaan via het menu van de graupner mc-26.
    Alleen krijg ik het niet werkend vond op YouTube deze video en hier wordt uitgelegd dat dit mogelijk is alleen krijg ik het niet voor elkaar, ik vergeet of mis iets.
    Zie video in volgende link

9. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Ja je mist iets. Je had al om advies gevraagd voor de aankoop van de zender en in het betreffende draadje heb ik aangegeven dat je met multiswitch OF S-bus kunt werken, afhankelijk van de zender. Wat jij wil kan niet, want de MC 26 ondersteund multiswitch, zoals ook in de video is te zien, en je hebt waarschijnlijk de Beier op S-bus ingesteld in Sound Teacher. Even aanpassen naar multiswitch in Sound Teacher en dan kom je waarschijnlijk al een stuk verder.

10. Johan-k

Johan-k

Lid geworden:
    14 dec 2020
    Dankjewel voor de reactie ik ga dit proberen.

11. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Bij Graupner heet het overigens Nautik, maar kwa functie is het gelijk. Uit mijn hoofd staat het in Sound Teacher als Nautik/Multiswitch dus kan niet missen.

12. Hans46

Hans46

Lid geworden:
    9 jan 2021
    Goedemiddag kan ik dit rechtstreeks op de ontvanger aansluiten. Is van ali. Heb zelf een carson reflex stick ontvanger. Of moet er nog een weerstand tussen. Groetjes Hans 20220325_200102.jpeg 20220325_214103.jpeg

13. Mark300

Mark300

Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Er zit een stekker aan die in de ontvanger kan.
    Je kan het proberen.

Er hoort bij alles wat je koopt een handleiding te zitten, daarom is het in Nederland duurder dan via ali.

14. Hans46

Hans46

Lid geworden:
    9 jan 2021
    Goedenmorgen allemaal. Ik heb een probleem als ik spanning op de truck zet krijg ik gelijk ruis op de speaker en staat erg hard. Ook als ik de sd kaart uit de beier is. Wat zou het kunnen zijn volgens jullie. Groetjes Hans

15. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Hans, goedemiddag. Dat is lastig om met deze info een diagnose te stellen.
    Ik stel voor, haal alles los in je model, sluit alleen de ontvanger aan op de Beier en kijk wat er gebeurd. Dan de motor aansluiten, dan de stuurservo en zo steeds een stapje verder.
    Ik neem aan dat je de SFR 1 eerst een update hebt gegeven etc en de nulstellingen etc volgens de instructie hebt gedaan???

16. Hans46

Hans46

Lid geworden:
    9 jan 2021
    Het gaat om de usm rc 2 fred

17. Mark300

Mark300

Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Je beantwoord Fred zijn vraag niet....
    Een ander helpen is prettiger zodra er info terug gegeven wordt. Wij hebben ook geen glazen bol.

Ondanks dat je een USM heb ipv SFR maakt het allemaal weinig uit.

vGenLheftruck_Maarten vindt dit leuk.
  18. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Dan zou ik de eerst de Usm alleen aansluiten op de ontvanger, en voeding. Kijken wat er dan gebeurd. Storingzoeken is eigenlijk één voor één oorzaken uitsluiten door stap voor stap te werk te gaan.
    Dua alle ballast er afhalen, en vanuit de basis gaan opbouwen.
    Ruis kan komen door slechte stekkerverbinding, defekte speaker en nog 100 andere oorzaken.

19. Tim Senhorst

Tim Senhorst

Lid geworden:
    12 jun 2011
    Trouwens kan de mfc 03 het aantal voltage 12 v van de visaton 8051 aan?

20. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Is dat de accu die je gebruikt?

Deel Deze Pagina