Het is best grappig om vast te stellen dat werkelijk ALLE informatie in dit draadje op GEEN ENKELE manier een onderbouwing heeft.
Het is "hear say" samen met enkele persoonlijke ervaringen van mensen die, ondanks dat ik ze zeer capabel vindt, niet meer dan een paar specimen in handen hebben gehad.
Zo gaat het helaas in 99% van de gevallen op dit forum.
Er is wel degelijk onderzoek gedaan naar de kwaliteiten van modelbrandstoffen (en dus olie!) door een volkje wat van nature iets meer vertrouwd op testen en nog eens testen en meten en dan nog eens meten. Grundlich noemen ze dat daar geloof ik

Laat ik het daar maar bij houden.
Zoekt en gij zult vinden.. (helaas niet zo lovend voor Fa. Jonkers.)
Lees verder nog wat applicatieberichten van Fuchs en je weet voor altijd welke gevolgen het gebruik van slechte methanol, dat bijvoorbeeld als afval product uit de chloorindustie komt, kan hebben.
Zelfmengers hebben ten alle tijden een voordeel omdat de zuiverheid van chemicalien die los verkocht worden bij de leverancier tot in detail bekend zijn. (Men koopt een zuiverheid of klasse die vaststaat) M.a.w. men weet dus precies wat men koopt en kan zelf zorgen voor een constante kwaliteit. Nu, over 2 maanden of over 10 jaar.
Zolang de herkomst of zuiverheid van ingredienten van een fabrieksproduct niet omschreven zijn op het label van de brandstof (en dat zijn ze nooit!) weet je als gebruiker niet met welke zuiverheid je in je motor werkt)
Een vat zgn "technische" methanol is echter altijd hetzelfde.
Goede olie blijft goede olie en samen met de juiste lagers is de hele discussie dan verleden tijd omdat de problemen niet meer bestaan.
Heet draaien, koud draaien, fietsen schuurtje of verwarmde zolder, het boeit mij allemaal geen biet meer.
Geen roest, geen kool, geen slijtage, veel vermogen, lage prijs, en geen ingeblikte wervelwinden.
15% olie met 5% nitro voor alle normale gangbare moderne motoren zowel 2t als 4T in recreatieve toepassingen. (oh jee nu ruk ik een beerput open

)
Het is niet moeilijker dan dat.