Ik wacht niet langer maar ga aan het werk!
Ikzelf doe niet zo veel maar de printer om zo meer. De kieper is ontdaan van zijn Bruder assen en er moet wat nieuws komen. Randvoorwaarde was gelagerd en zelf gemaakt of goed ingekocht. Nu is Cults 3D een mooie site met onnoemelijk veel reclame maar ook mooie producten. Soms wat aan de prijs en soms ook twijfelachtig (heeft ie het zelf wel ooit geprint) maar als je oplet.
Ik kwam voor weinig een onderstel ombouwset voor de Bruder Volvo Dumper tegen. Daar zat wel wat bij dat ik kon gebruiken nu. Daar dit natuurlijk bedoeld was om 25mm motoren in te zetten heb ik het aangepast. Een model aanpassen lukt me beter dan het geheel tekenen.
Meteen wat nieuws uitgeprobeerd. Geprint in PETG maar met PLA als buffer in de supports. Voordeel van de Bambu lab printer met AMS. Instellen en hij doet het.
Dat groene is dus PLA en het zwarte de PETG. Deze materialen hebben als eigenschap dat ze niet aan elkaar hechten bij het printen. Er is ook wel speciaal support filament te koop maar dat is best duur. Voor PLA en PETG werkt dit in ieder geval. En als het afgekoeld is haal je het inderdaad zo van elkaar. Vaak heb je net onder het support niet zo'n mooi oppervlak maar nu is het prima!
Die groene gloed in het zwarte komt niet van de PLA hoor. Dat is goedkoop zwart PETG dat zo'n gloed geeft. Daar zit groen bij in op de een of andere manier.
Door de curves en de lage resolutie zie je wel lijnen en op een foto zeker maar een laagje verf en het zit niet of nauwelijks in het zicht.
Dit is de andere kant van de pendel.
Dit is de hardware.... Je moet niet alles willen printen. De assen komen van trailerassen.
Lagers erin geperst.
Assen erdoor die dan op maat moeten worden gezaagd.
En de proefpassing met tijdelijke velgen. Ik wil de definitieve velgen van ASA gaan printen.
Denk dat deze assen niet meer fiepen.....