Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

1. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Hmm, wacht eens ff.. Over welke Mamba hebben we het nu eigenlijk ? De Mamba Micro Pro of de Mamba Max Pro ?

De sidewinder lijkt me meer dan dik zat voor een 1/16 ?
    Castle Creations | Sidewinder 1/10th Scale Power System

De Max lijkt mij echt waanzinnig overkill.
    Castle Creations | Mamba Max Pro 1/10th Scale Power Systems

Maar de micro heeft volgens mij niet niet veel meer te bieden dan de standaard. Lijkt trouwens bijna gelijk aan de sidewinder...
    Castle Creations | Mamba Micro Pro 1/18th Scale Power System

2. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    MMP is mamba max pro en Ja dat is het;) But we like it that way:) 6s op de merv?

Rule 34 (van schlock mercenary): "If you’re leaving scorch-marks, you need a bigger gun"

En

Rule 37 (uit zelfde source):There is no overkill, there is only "open fire" and "i need to reload"

3. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Kan aan mij liggen hoor, maar heb je al eens gereden met een 3S parallel op de standaard regelaar.. ding is net een kanonskogel.. Ik snap niet waarom er mensen zijn die nog sneller zouden willen.. Ga dan on road rijden met een echte auto :)

Ik zou de sidewinder overwegen omdat dat echt wel een fijnere ESC is als de Velinion, maar verder ?

4. MMirage

MMirage

Lid geworden:
    1 aug 2009
    Kanonskogel? Laat me nie lachen, dat ding is op 3S niet vooruit te branden! ;)

Grapje, het is wat je zelf wil! Jij vindt dat snel, ik dus niet! Allemaal persoonlijk en relatief...

Waarom dan geen onroad raket? Omdat je met grotere wielen en lagere gearing ook offroad kunt blazen met de MERV ! Ik heb in de buurt een paar enorme kort gemaaide grasvelden met wat heuvels, daar kun je superleuk blazen en springen met de MERV!

Als je bij de stock motor blijft volstaat de Sidewinder prima. Als je je regelaar "op de toekomst" koopt en later wellicht een (nog) betere (koelere) motor met lage kv-rating wil hebben dan is de Mamba Max Pro de beste keus (tm 6s).

Toevallig heeft mijn enkel door silicone beschermde MMP-print het van de week definitief begeven. Na een stevige crash rijdend zonder body was het naar de eeuwige ESC jachtvelden...

Net een nieuwe ingebouwd. Het past wel, maar het is allemaal wat krapjes.
    Het beste kun je RX en ESC positie omwisselen. Als je dan op het chassis alleen de buitenste rand van de receiverbox weg haald met de dremel kan je de MMP (of Sidewinder) mbv servotape op het chassis plaatsen. De twee overgebleven randen waar voorheen de receiverbox overheen zat geven het geheel nog wat steun en stabiliteit.
    Afhankelijk van hoe je de MMP monteert (motor wires naar buiten of binnen) zul je aan een van de zijranden van de receiverbox ook nog een klein sleufje moeten dremelen waar de ontvangerdraad van MMP doorheen kan.

Bij mij ziet het er nu zo uit. Factory clean wil ik het niet noemen, maar toch redelijk netjes. Body kan er nog mooi op. Misschien voor het finetunen nog even de ondergrond voor klitteband op de batteryboxen verdikken zodat body mooi recht zit.

De aan/uit schakelaar kun je hot-wiren door m gewoon af te knippen en door te lussen, gaat prima. Maar als je de MMP origineel wilt houden kun je m ook prima met wat servo tape op de lege servo positie plakken. Heb ik ook gedaan dit keer. Als de switch kapot gaat (gebeurt nog wel eens bij Castle) kun je m altijd nog weghalen.

Hier icm Lehner 1525 3117kv motor wired series (4S/6S)

Laatst bewerkt: 12 jun 2010
  5. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Indrukwekkende setup :) Maar iets teveel van het goede voor mij persoonlijk.

Ziet er wel fraai uit hoor !

6. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    waarneer komt er nou iemand die er MMM in propt en er een dikke 1/8 motor in mod (het moet kunnen met een custom made chassis:p)

7. bokkenrijder

bokkenrijder Guest

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  8. denbosch

denbosch

Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Teamm orion 8,4V 1300mah

Zou het mogelijk zijn om 2 van deze accu's parallel te schakkelen?

Het zijn accu's van Team orion en deze zijn 8,4 V .
    Bij het in serie zetten kom ik op 16,8V uit, volgensmij is dat te veel voor de regelaar en motor.

Mvg Denbosch

9. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Parallel kan wel maar serie niet.
    Een lipo is namelijk 7,4 per stuk en dus in serie 14,8 en die van jou zijn 8,4 volt en dus 16,8.
    Ik denk niet dat het kan als je de standaard regelaar nog hebt.

Greetzz,

Ruud

10. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    16.8v is idd teveel, regelaar mag max 3s (11.1v) Lipo of 2x 6 NiMh cellen (14.4v) hebben.

Maar een 8.4v pack, dat moet haast wel een 7 NiMh cellen pack zijn, die passen toch nooit in de Merv ?

11. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
  12. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    De uitgang van de draadjes zitten op een heeeeeel vervelende plek! Probeer iets te zoeken waar ze aan de zijkant naar buiten komen. :cool:

13. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Hmm. 100mm, ja dat past wel. Bay is 102mm ongeveer ! Maar de draden zal niet meevallen op die plek.

*edit* Dikke hond was me net voor :)

Laatst bewerkt: 14 jun 2010
  14. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Wat misschien wel kan is de draadjes via de ''roostertjes'' naar buiten te laten komen... Snij er een paar balkjes uit en dan kan het misschien wel passen!

edit: excuses snoebel, ik zal de volgende keer iets trager zijn!

15. denbosch

denbosch

Lid geworden:
    17 mrt 2010
  16. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Dat zeg ik toch Size: 100 x 33 x 25 mm past er prima in !

Maar waarom niet simpelweg de Zippy's kopen ? Die gebruikt volgens mij 9 van de 10 rijders.

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat de 2200mAh 2S Zippy zowat net zo snel zal zijn als deze 7 cellen packs, om nog maar niet te spreken over de rijtijd !

17. bokkenrijder

bokkenrijder Guest

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  18. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    oe, spannend! ;)

19. denbosch

denbosch

Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Hey Snoebel,

Tja dat kan ik ook nog doen, zit dus te twijfelen tussen die zippy's en tussen de teamorion accu's, Het belangerijkste is voor mij de acceleratie, welke moet ik dan nemen volgens jullie!
    Topsnelheid en rijtijd maakt me niet uit.

20. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Acceleratie.. 3S Lipo's nemen en klein vertanden ! Maaruchh.. ook op 2S gaat ie al zo snel op de achterwielen dat ik geen 3S wil :)

Deel Deze Pagina