Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

1. Eaton

Eaton Guest

Ik heb de handleiding zelf niet helaas dus heb het nu opgezocht op Traxxas.com.

Maar hoe is dit mogelijk met een 2S LiPo en het rijden in los zand?? En ik kan zo snel niet vinden hoe ik mijn ESC nu moet resetten. Wie kan mij helpen??

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mrt 2011
  2. Stuurbaard

Stuurbaard Guest

Twee weken geleden reed ik de servo van mijn Merv stuk. Ik heb toen de servo van mijn mini slash even in de merv gestopt zodat ik in ieder geval kon rijden. Gister kwam het pakje van liquid met de nieuwe servo (de originele traxxas, blauwe waterdichte servo) dus die heb ik meteen in mijn Merv ingebouwd, maar...

De servo leek defect. Als ik de servo van de slash aan mijn ontvanger (deze) hang werkt ie prima, maar hang ik de nieuwe eraan, dan lijkt deze dood. Van ellende dus maar de regelaar van de slash weer in de Merv gedaan. Uit pure verveling wilde ik de nieuwe servo gewoon eens even proberen in de slash. Deze heeft deze ontvanger erin zitten. En tot mijn grote verbazing werkt ie daar gewoon..

Dit is dus exact het zelfde type servo als in de Merv, maar deze werkt dus alleen op de Acoms ontvanger en niet op de Eurgle ontvanger. Ik snap er niks van??

Heeft iemand een verklaring hiervoor?

3. KdK

KdK

Lid geworden:
    28 dec 2009
    Vreemd, moet eigenlijk niet kunnen toch. Is de volgorde van de draden (aansluiting) op de ontvangers wel het zelfde?

4. KdK

KdK

Lid geworden:
    28 dec 2009
    Staat ie wel in de lipo mode? En je kunt de handleiding op traxxas.com downloaden als pdf.

5. Eaton

Eaton Guest

Ik heb alles gecheckd wel 3 keer ofzo. Probleem wat ik eerder noemde is voorbij denk ik maar zit nu met het volgende. Ik heb de ESC los van de motor heb de accu aangesloten en krijg nu een mooi groen lampje. Maar zodra de zender aan gaat dan gaat het lampje snel rood knipperen.

Ik heb op Traxxas.com gekeken en zie daar wel wat het probleem is maar weet dus niet hoe ik het op moet lossen.

6. emmol

emmol

Lid geworden:
    24 feb 2011
    succes met alle problemen! ik kan jullie niet helpen ...

wel ga ik eindelijk rijden met mn merv vandaag! joehoee
    alle onderdeeltjes zijn gister binnen gekomen en erop geklust.
    voor het mooie nog nieuwe velgen en bandjes nodig. dan is tie op en top!

succes en rijdse vandaag! :)

7. Eaton

Eaton Guest

Het is waarschijnlijk de ESC die kapot is. Denk dat hij toch te warm is geweest.

Wie weet welke ESC goed is voor mijn MERV. Ik rijd alleen met een enkele 2S LiPo.

8. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    60amp ezrun, sidewinders, mamba max-en of als je echt maximaal wil een mamba max pro...

9. Eaton

Eaton Guest

De EZrun 60A heb ik al veel goede dingen over gelezen. Ik ben ook een recreatierijder en rijd met 2S LiPo's.

Nu nog een shop vinden in Nederland die ze verkoopt.

10. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Ik zou voor een Sidewinder gaan, die heb ik momenteel ook in mn MERV. De MMP (heb ik er ook ingehad) is net een tikkeltje te groot imo. De Sidewinder past perfect.

11. Eaton

Eaton Guest

12. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    dat is de correcte sidewinder... Ebay of een van de webshops is misschien goedkoper dus je wil misschien even rond neuzen...

13. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010
    Let wel op: er is al een Version 2 van de Sidewinder! Die kost iets van 79.95 Dollar op de Castle Creations site...

14. Eaton

Eaton Guest

Beide alvast bedankt voor jullie reacties.

Ja helaas kan ik niet vanuit het buitenland bestellen ivm bepaalde prive zaken. Maar ik ga zeker op zoek naar de goedkoopste aanbieder.

15. Eaton

Eaton Guest

Ik heb op ebay een sidewinder V2 gevonden voor 59 euro incl verzenden. Dus moet even kijken of dat allemaal gaat lukken.

16. Gertjan...

Gertjan...

Lid geworden:
    21 apr 2010
  17. michael-broek

michael-broek

Lid geworden:
    6 apr 2010
    Die wil ik wel hebben.

18. indigo

indigo

Lid geworden:
    19 aug 2010
    Haha dat is erg handig ja!
    Dat maakt de shock tube mod overbodig denk ik :)

19. KleineJan

KleineJan

Lid geworden:
    23 nov 2010

Dit is hem niet! [​IMG] Dit is de linkage replacement, part no. VXS4801 van Hot Racing.
    Die jij laat zien moet je niet nemen, want de constructie is net zo'n dubbele v als de standaard linkage. En dat slijt snel, en bij de eerste slijtage centreert hij al niet meer, zodat hij nooit meer rechtuit loopt.
    Dit is zoals ik het bedoel: [​IMG]. Deze is dan van Kimbrough, die zijn ook goed Het is dezelfde constructie, met een rondlopende schroefveer. Op die manier zal slijtage nooit van invloed zijn op het centreergedrag, totdat hij serieus versleten raakt. Part no. KIM113

20. dikke hond

dikke hond

Lid geworden:
    29 jan 2010

Deel Deze Pagina