Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

1. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006

dat was ook mijn mening over het parallel balanceren, maar er wordt gezegd als je parallel gaat laden en balanceren de lader (afhankelijk van type/uitvoering) beide accu's als 1 grote beschouwd.Ik laadde de lipo's ook eerst 1 voor 1 op en gebruikte daarna parallel, nadat ik ze 2x parallel had geladen en gebalanceerd nam de rijtijd toe met circa 8 á 11 minuten.

dus het heeft wel degelijk effect ..;)

(ben overstag gegaan en er ook 1 aangeschaft voor de dochter(lees papa)):)

Laatst bewerkt: 31 jul 2009
  2. my00

my00

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Dan gebeurt er dit:
    [URL=" - 60mph+ Mini-E Revo VXL[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ja, los laden is geen optie. De cellen zijn direct na laden iets voller.. en als je ze dus achter elkaar doet zal er altijd verschil zijn. Daarbij is het punt van afslaan altijd iets verschillend tussen twee laadcycle, zeker als het ook nog andere packs zijn.

Deze zaken los ik op door in serie te laden, de balancer maakt de cellen tot in detail hetzelfde qua lading. Volgens mij kan het niet beter dan zo.

Ik heb hier een Erbe voor mezelf, maar daar rijdt de zoon erg graag mee.. De DF-03 wordt nog maar weinig gebruikt.. en papa heeft vandaag de meeste tijd met de mini Revo gereden :) Zit eraan te denken om de DF-03 in ruilen voor een tweede (mini ?) Revo...

Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    hehe ,ja dochter vindt de slash 1/16 erg leuk,de zoon vindt de slash 1/10 het einde en pa staat maar met zijn TA-05 te kijken:(, dus toch maar overstag gegaan en een e-revo 1/16 erbij aangeschaft in de hoop dat dochter en zoon deze niet leuker vinden dan de slash 1/10,1/16, zal wel weer vechten erom worden;),en kreeg vanaocht een notificatie van Tower Hobbies,dat ze weer tijdelijk leverbaar waren, en met de fikse korting erbij en de gunstige dollar koers ,niet kunnen laten liggen.Ben benieuwd wat ie doet met twee powerpacks in serie .....

5. my00

my00

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Nou dezelfde woorden die mijn vrouw vanmiddag uitspraak toen mijn zoon ook de heletijd met de auto was aan het rijden. Moet je er niet ook één voor hem kopen. Hij is pas 3 jaar en 4 maanden.

Laatst bewerkt: 31 jul 2009
  6. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Houd dat vrouwtje maar in eren, zo vindt je ze niet veel,
    en jong geleerd :thumbsup:

Is ie al besteld ?

7. my00

my00

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Nee, hij is nog niet besteld. Zou zo maar kunnen dat we er nog meer moeten bestellen. Gaan van de week wel met een paar man rijden en dan kijk ik wel wat we doen. Heb er al 1 dus de nood is niet echt hoog.

En ach ja het vrouwtje, je moet eens weten wat ze allemaal van mij mag kopen :D

8. bokkenrijder

bokkenrijder Guest

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  9. p v loon

p v loon

Lid geworden:
    21 mrt 2009
  10. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Lol was ook net de ep aan het kijken, dat is wel echt ziek!!

11. my00

my00

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Staat 17 postings terug ook al. En je hebt het echt niet nodig als je met 11,1V Lipo's rijd hoor.

12. mcmi91

mcmi91

Lid geworden:
    2 aug 2009
    Past er ook een andere body op de e-revo 1/16. En waar kan je die kopen

13. my00

my00

Lid geworden:
    15 apr 2009
    Nog niet echt naar gezocht maar ook nog nergens gezien.
    Lijkt me ook niet echt gemakkelijk om er een ander body op te maken, aangezien de achterkant onder de achtervleugel vast gemaakt wordt. Met een andere body zou je deze dus er af moeten halen.

14. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
  15. betermans

betermans Guest

Oh oh oh, zojuist alle pagina's van dit forum doorgespit en kben tot t besluit gekomen ook maar een Revo VXL aan te gaan schaffen (ipv een Slash die ik oorspronkelijk op het oog had)... :)!

Ik heb al besloten om iig met de 2200mah 2S Zippy Lipo's te gaan rijden:
    Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79, waarvan ik er 4 ga bestellen.

Daarnaast zal ik natuurlijk ook een goede lader (liefst goedkoop en ook uit HK) nodig hebben, iemand tips welke ik het beste aan kan schaffen?

Als laatste heb ik nog als vraag wat ik in totaal nodig heb om meteen te kunnen rijden met de Zippy Lipo's.

Dus tot zover:
    - De auto
    - De Lipo's
    - Een lader (welke?)
    - Overige? (connectoren o.i.d.??)

Thanks alvast ;)

16. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Om je lijstje compleet te maken :

- Wheeliebar
    - Qua connectors heb je best wat nodig :
    - 4 female voor de accu's
    - 2 males voor de laadkabel, raadt je aan om deze serieel te maken, dus twee packs als een 4s pack tegelijk laden. De sets markeren, zodat je weet welke bij elkaar horen.
    - 2 males + 1 female, om een parallel adapter te maken in de auto. Kant en klaar kan ook, maar zowat overal uitverkocht.
    - Balancer kabel, met een split naar twee keer 2S, zijn kant en klaar te koop bij hobby city, maar zelf maken kan ook prima. Goed op type connectors letten aan accu, maar ook aan lader zijde.
    - Als je wedstrijd wilt gaan rijden, hou er rekening mee dat de zender een analoge 27Mhz AM is. De meesten kopen vrij snel een betere set.
    - Lader, tja veel vermogen heb je niet nodig, de zippy's zijn 1C recommended, en dat bij 4s (4x3.7v x2200mA) = 32.56 watt. Dat vermogen doen zowat alle laders zonder probleem. Wel opletten dat ie 4s is. (De hele kleintjes zijn vaak max 3s). Qua merk kan ik je de Hyperions zeer aan bevelen, maar die zijn wel behoorlijk aan de prijs. Uiteraard een lader kopen met balancer intern, laat je niet verleiden tot losse balancers, zonder van het geld als je toch een lader nodig hebt.

Aan auto zelf hoef je niet veel te doen, die is al erg goed zo uit de doos naar mijn mening.

17. betermans

betermans Guest

Thx voor je reactie Snoebel.

Aangezien ik een newbie ben in het electro RC gebeuren (altijd nitro gereden...) heb ik wel een aantal vragen:

- Heb je een linkje naar een zo'n basic Lipo lader die zowel 2- als 3S Lipo's goed kan laden?
    - Hoe zit het met heel dat connector gebeuren, moeten alle standaard connectors eraf om nieuwe (Traxxas?) connectors erop te solderen ofwat?

AUB dus iets uitgebreider/gedetailleerder zijn zodat ik het als electro-newbie nog begrijp. Thanks :)!

18. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    No Prob,

Je hebt een lader nodig die 4s kan, je maakt een kabel die 2 packs tegelijk kan laden. Dit gaat sneller (en da's wel lekker) maar belangrijker, je packs blijven helemaal hetzelfde qua lading, erg belangrijk als je met twee packs tegelijk gaat rijden.

Voorbeeld van zo'n laadkabel :

Een hele mooie lader : (Deze is 12v en 220v) max 50 watts.

De parallel kabel voor in de auto ziet er zo uit :

Connectors in de auto zijn uiteraard al goed, de connectors op de packs moet je vervangen.

19. betermans

betermans Guest

Die lader die je daar laat zien - dat is neem ik aan met geïntegreerde balancer? Wat kost deze en waar (webshop) kan ik em bestellen? Zijn er eventuele goedkopere alternatieven (deze ziet er zeer goed maar niet zo goedkoop uit ;))?

Zojuist ge-googled voor de parallel kabel van Traxxas... weinig over kunnen vinden in NL webshops - iemand een tip kwa webshop waar ik deze kan bestellen?

Het vervangen van de connectors op de Lipo's - dat is dus een kwestie van afknippen en vervolgens de Traxxas exemplaren erop solderen?

Wederom thanks :)

20. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Oke, Ik heb net wat geleerd:

NIET 2x2s SERIEEL laden en PARALLEL gebruiken!
    Parallel gebruiken is parallel laden!!!

Had het zelfde "probleem" ik heb me ook een revotje aangeschaft, en heb 2x 2s zippys gekocht, en zat ook met het idee om te laden in serie...

Hier een linkje naar mijn recentelijk topic:

verloopje-lipo-balance-kabel-2x2s-1x4s-beter-een-2s2p-van-maken-bij-het-laden

De essentie van die draad:

Emil (mod)

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015

Deel Deze Pagina