Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

1. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Jep esc helemaal uit zodat ik hem weer moet aanzetten.Dus normaal zou elke servo gewoon moeten werken? Servo is inorde trouwens want gebruik deze in mijn m18 met een ezrun setje en werkt perfect

2. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Zal inderdaad een kwestie zijn van de BEC van de VXL-3m die het werk niet aankan. Dat probleem hoor je niet zo heel veel, dus het lijkt erop dat je servo een redelijke stroomvreter is.

3. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Ok thanks, maar weer eens banggood checken voor een servo'tje dan :p is er iets van minimum specs waar ik best naar kan kijken? Ben niet zo echt thuis in wat nu een goede snelheid en kracht is voor bepaalde auto's.

4. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    je kunt ook 2 standaard servo's plaatsen hè! Ik denk dat dat ook wel aardig wat stroom vreet maar heb je iig gewoon traxxasspul erin zitten. Ik heb nog nooit zoiets gezien, had het alleen bij mijn rustler dat hij ermee stopte, sturen deed die wel, maar gassen?? Maar niet dat de ESC eruitlag... toen was het een kapotte motor..
    misschien testen of de esc en motoren met andere combinaties werken? je hebt 2 rally's.

5. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Conrad heeft de Bluebird 390DMS gewoon op voorraad. Prijs is redelijk daar. Je zal bij Banggood best wel goedkoper uit zijn, maar de Bluebird is een gerenommeerde servo voor de Traxxas 1/16 auto's.

6. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Thanks,dan kijk ik even bij conrad.
    Zit namelijk even wat krap bij kas (voorlopig) wegens een grote aankoop voor de verbouwingen ;)
    Maar wil hem natuurlijk wel zo snel mogelijk inorde hebben :p

Edit:net even gekeken en vind persoonlijk die kleine servo'tjes nogal duur zeg.
    Mijn rc plus kostte 10 euro :D en is ook beter dan die traxxas.
    Trekt 3,5kg/cm terwijl de traxxas 3kg doet.
    Snelheid is hetzelfde.
    De rc plus heeft metalen tandwielen terwijl de traxxas plastic heeft.
    Alleen is die niet waterdicht maar mijn rally is geen duikboot dus...en mocht ik dat willen kan ik dat zelf wel fixen.

7. erwin m

erwin m

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    tandwiel en lipo

Bij de aankoop zit een tandwieltje dat je moet monteren , als je serie wil gaan rijden met nihm accu,s. Kan je met dit tandwieltje ook rijden met 2s lipo , of moet je dan weer het oorspronkelijke tandwieltje terug monteren?.

8. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Hangt er vanaf hoe warm de motor wordt maar de speedpinion is normaal kleiner dus zal de motor in theorie koeler blijven,tenzij je under geared, dan wordt hij ook heet. Meten is weten dus een temp gun aanschaffen is
    geen overbodige luxe.Zou iedereen moeten hebben die rc rijd of vaart of...Veel hangt af van waar en hoe je rijd, hoe lang, buiten temperatuur,... Kan zomaar zijn dat het nu goed is maar in augustus te warm.

9. erwin m

erwin m

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    speedpion en lipo 2s

Ik heb geen temp gun , maar met het gewone tandwiel wordt de motor toch ook heet. Tenminste als ik gereden heb , voelt hij warm aan.
    wat bedoel je met under geared.
    Graag zie ik je antwoord tegemoet.

10. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Dat je te kleine pinion of te grote spur gebruikt waardoor de motor veel toeren maakt.

Eventueel coolingfan of een heatsink kopen voor het motortje
    Heb zelf ook een heatsink erop zitten en wordt alleen bij offroad heet. Maar dan moet je hem even laten rusten voordat je de volgende accu erin legt

11. erwin m

erwin m

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    speedpinion

Maar als ik het standaard tandwieltje vervang de speedpinion, kan ik dan met lipo 2s rijden. Of maakt de motor dan teveel toeren. Ik heb er verder totaal geen ervaring mee. Want je kan wel gewoon met de speedpinion op nimh serie rijden . Maar ik heb ook lipo 2s en wil met de speedpinion parallel lipo rijden zonder dat ik iets moet aanpassen. Kan dit ?

12. steventrx

steventrx

Lid geworden:
    7 sep 2013
    Dat hoort geen probleem te zijn. Wel raad ik je aan een coolingfan of een heatsink erop te zetten.

13. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Ik heb het al vaker gezegd, maar geen heatsinks of fans, als je goed vertand en de auto loopt soepel ( lagers, assen schuiven goed, transmissie loopt mooi etc ) dan is het niet nodig.

Een heatsink koelt heel onregelmatig, en dat lijkt mij niet goed voor de motor.
    En zo zijn er nog wel dingen over te zeggen, even zoeken, ik heb het al vaker uitgelegd.
    Maargoed, dat is mijn mening.

14. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Toeren van de motor blijven hetzelfde bij gebruik van dezelfde accu.Toeren van de wielen veranderen uiteindelijk door een ander tandwiel te steken.Door een groter tandwiel moet de motor meer moeite doen, je wagen zal sneller gaan hiermee maar de motor zal warmer worden. Heb je dus een te warme motor, steek je een kleiner pinion.Ik ben ook afgestapt van cooling fans om de reden die hierboven wordt gegeven.Je kan ze gerust gebruiken om ietsje te koelen maar best is om je auto zodanig te vertanden dat dit niet nodig is of toch bijna niet.

15. erwin m

erwin m

Lid geworden:
    17 mrt 2014
    2x nihm serie

vraagje: ik heb nu de speedpinion 23t erop gezet en wil morgen met 2 nihm accu's serie gaan rijden , moet hij dan op low voltage (groene lampje) staan of gewoon op het rode lampje. Wie wil dit even beantwoorden.
    gr erwin

16. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    dat kan jezelf door de manual te lezen van de traxxas 1/16 revo !

http://traxxas.com/sites/default/files/71074OM-N-EN-R00-121204_4.pdf

bv op blz16, blz 17 , ect ect ....

staat veel nuttig info in....

17. evert2

evert2

Lid geworden:
    3 dec 2009
    ik wil shimms gaan bestellen voor de MERV, maar de setjes die ik hier op het forum tegen kom zijn vaak uitverkocht.
    ben ook tegengekomen dat de maat 8x10x0.3 is van de shimms, is dat niet wat groot voor in de diffs??

kan iemand mij een site of link geven waar de goed shimms te bestellen zijn?
    wil ze graag eerst in huis hebben voor ik de diffs uit elkaar haal.

en moet ik nog meer aanschaffen als ik de diffs ga shimmen?

alvast bedankt

18. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Ik heb een paar Posts terug dezelfde vraag gesteld.
    Wel voor mijn rally maar is hetzelfde.
    Heb toen de exacte maten gekregen en van welk merk deze zijn.
    Ben het effe kwijt maar als je even een paar Posts of pagina's terug kijkt vind je het wel terug.

EDIT: linkje voor je antwoord ;)

www.modelbouwforum.nl/forums/electro-offroad/69190-traxxas-1-16-e-revo-topic-475.html

Vanaf post nr 7120

Bij mij was Shimmen geen optie meer, bulkhead stuk en tanden ook weg dus moest alles nieuw hebben.Ben wel blij uiteindelijk want rijd weer als een zonnetje nu.

19. evert2

evert2

Lid geworden:
    3 dec 2009
    thanks, die 8x10x0.3 zijn dus voor aan de buitenkant?
    of zijn die ook voor in de diff?
    op de site van pk racing staat uitgelegd dat ook de binnenkant geshimmed moet worden, maar dan helaas weer niet de maten.
    die moeten toch uit elkaar om nieuwe diff olie erin te doen.

20. anthem2

anthem2

Lid geworden:
    23 sep 2011
    Binnenkant Shimmen? Niet nodig denk ik maar je kan het doen als je niet zeker bent.
    De buitenkant is wel nodig.Dat zijn dan de maten van in mijn posts.

Deel Deze Pagina