Traxxas 1/16 Slash Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door motorsports, 25 jun 2009.

  1. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    en das vast niet overdreven,vermogen heb je op die baan echt niet nodig.
    wel ben ik nog steeds jaloers op die baan ,wat hebben we een lol gehad tijdens de traxxas day,s.
    groeten wiebe.
     
  2. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    hier zie je een 1/16 stock slash op de nimh accu zijn eerste rondjes maken op de baan van mvb

    yKJosq-m4Xw[/media] - 1/16 slash traxxas mvb besgschenhoek
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR
    Dat rijdt perfect ! ook met de standaard accu al behoorlijk veel power :D
     
  4. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Weet iemand of er in de banden van de slash ook zoveel zand komt als in die van de revo daar heb ik gaten in moeten maken anders kon ik niet meer normaal rijden.

    iemand ervaring hoe dat bij de slash zit????
     
  5. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    mooi man, ja elke rijder heeft zijn eigen set-up, en op elke baan moet je weer spelen met die set-up, maar mooi dat je je eigen setup hebt gevonden.

    ;)
     
  7. bcs

    bcs

    Lid geworden:
    7 aug 2006
    Berichten:
    796
    Locatie:
    Bladel N-BR

    Hoe kan daar nu zand inkomen ? , zitten de banden niet verlijmt ?
    Anders moet je ze eens rondom verlijmen misschien helpt dat wel ;)
     
  8. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel

    in de velgen zitten kleine gaatjes en daar kan zand door naar binnen en bij de revo ging dat heel snel heb ze dicht gemaakt en gaatjes in de banden gemaakt probleem opgelost.

    de wielen van de slash zijn heel anders dus weet niet of dat probleem daar ook is iemand????
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    je hebt beide auto's ,rij je dan alleen met de e-revo en niet met de slash?,dan kan je even vergelijken,zoals op het zand/weg als de velgen zelf.;)
     
  10. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel

    als iemand er al ervaring mee had kon ik er van leren. zal het testen en het vertellen wanner ik het weet:D
     
  11. Bandicoot

    Bandicoot Guest

    goeje info

    mooi draadje over de slash, de mijne is gisteren binnen gekomen, en ik begrijp uit de vele reacties dat de veren en de schokbrekers modificatie behoeven, ik ga eerst maar even op de powerpacks rijden voordat ik de lipo's trotseer;)
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hehe, eindelijk de "output Yokes "binnen gekregen, dus morgen weer rijden:D:D
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Slash VS E-revo

    Vandaag gereden met de Slash en de E-revo,voor de looks en de weggedrag zoals de 1:1 wint de slash het , maar qwa wegligging doet de e-revo het beter, hoewel beide auto's de neiging hebben, bij scherp insturen,om te rollen.
    De vering van de e-revo is iets stugger maar veel verschil zit er niet in, beide auto's hebben de neiging om "door" de achterveren te gaan en daardoor de neus op te tillen, bij gas vooruit.

    Vandaag eerst een run gedaan met de powerpacks in parallel en geprobeerd om een beetje hetzelfde te rijden met de auto's en over een aantal kleine grasheuveltjes gereden en gesprongen, beide auto's doen het even goed, alleen de e-revo komt wat beter op de vier wielen terecht dan de slash(meer duik op de neus) .
    Daarna overgestapt op de Lipo's ,deze geven wat meer snelheid aan beide auto's,waarbij de e-revo wat harder lijkt te gaan dan de slash.

    Volgende keer gaan de e-revo banden op de slash en dan eens kijken hoe het zit met de wegligging,kortom was weer lekker spelen met beide auto's..:D:D

    owja, de E-revo begon wel meer te ratelen ,dus dat wordt even de Diff's controleren, de slash daarin tegen niet...:confused:
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2009
  14. Whipslash

    Whipslash

    Lid geworden:
    26 aug 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    NL
    Ha,
    ik ook maar s een Slashje aangeschaft. :D Ennuh, kmoet zeggen, erg leuk spul. Geen spijt.

    Een uitgebreide review kan ik nog niet geven want ik heb nog maar een paar kwartiertjes met de stock batterij gereden. Maar oef, wat rijdt dat leuk zeg. Ik ga gauw op zoek naar braakliggend terrein, zandafgravingen, noem maar op. :-D

    De eerste vragen dienen zich echter al aan. De batterijen van de zender bijvoorbeeld, die oplaadbare gamma-dingen die ik nog had liggen passen voor geen meter -te dik- weet iemand een merk wat wel fatsoenlijk past? Ik weet dat het de bedoeling is om met alkaline in de zender te rijden, maar daar heb ik weinig zin in.

    Verder is de achtervering wat slap en slaat de vering door bij wat hogere jumps. Ik wil echter niet de heerlijke rijdynamiek van het beestje verpesten, dus niet meteen te stug kiezen. Heeft iemand advies voor een redelijke setup voor de veren en dempers?

    thx,
     
  15. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  16. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.

    Bokkenrijder,
    Leuk hè om meerdere van die wagentjes te zien rondrijden cq rond te sturen :cool:

    Mijn kapje is ook al niet meer fris, na aankoop meteen mee op vakantie genomen en eens met Lipo 2S geprobeerd :rolleyes:
    Lache man, niet normaal wat een snelheid voor zo'n klein ding.
    Alleen mijn LRP kregen het behoorlijk voor de kiezen, cellen gingen nog met moeite uit de accu bak.....Dacht meteen deze zullen wel RIP zijn, maar nee hoor doen het nog.
    Ik heb in ieder geval 2 NiMh gehaald en ga niet met lipo rijden en geheel orgineel, niks alu.

    Ben jij ook bij de opendag ?
    Knastercross gaat voor mij helaas niet lukken.

    Moet maar eens snel op de baan in Geulle gaan rijden met de 1:16 slash............

    See you there.
     
  17. bokkenrijder

    bokkenrijder Guest

    *Op last van robert verwijderd*
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  18. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Als het even mee zit vanavond even een paar rondjes draaiien.
    Eerst snel stekkers aan de accuutjes solderen.
    Ook de slipperclutch iets losser zetten en dan zien hoe ie het op de baan doet :rolleyes:.
    Zaterdag helaas werken, misschien tegen half vijf even snel..........

    Opendag / BBQ staat vast, hopelijk werkt het weer ook een beetje mee.
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    omdat ik zo veel lol beleef aan de slash,maar even 4 nieuwe lipo's erbij besteld bij Hobbycity, ze zijn er weer de 2200Mah 2S 20c en kosten weinig:)

    :cool:
     
  20. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    Gisteren sinds een lange tijd weer met de slash gereden, en wel op de baan bij MBS. Geen mens op de baan, heb lekker mijn dochtertje -en haar sharkje- wat rondjes kunnen draaiien.

    Nu weet ik niet of het door de hobbels in de baan -en vele takjes- kwam, maar de achterkant sprong en wipte alle kanten op......
    Ook brak de achterkant veel uit. Met gevolg, slinger slinger slinger....aaargh.
    De slipkoppeling maar eens wat losser zetten en kijken of het dan beter is.
    Ook de veer voorspanning achter ietsjes strakker zetten.

    De 1600 NiMh vindt ik genoeg power hebben op de baan.
    Aangezien mijn LRP 2S Lipo's opbollen heb ik een parellel kabeltje gemaakt om te kijken of ze ook bollen bij parallel gebruik.......later meer.

    Ik heb de orginele zender vervangen vervangen door mijn spektrum DX3.
    Nu had ik gisteren zo nu en dan dat ie vanuit stilstand venzelf achteruit ging, gelukkig niet hard maar niet met een konstante snelheid.
    Het was een slinger beweging zegmaar, zachtjes en dan weer iets harder, weer zachtjes en dan...ect.
    Vanavond eerst maar eens opnieuw kalibreren.
    Zijn er meer mensen die wel eens probleem hebben hiermee ???????
    Bij andere wagens (electro en branstof) nooit probleem mee gehad, kan natuurlijk ook een defecte ontvanger zijn, maar eerst kalibreren.

    Tip voor mensen die morgen bij MBS willen gaan rijden: neem een bladhark of bladblazer mee :D
     

Deel Deze Pagina