Traxxas 1/16 Slash Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door motorsports, 25 jun 2009.

1. Defty

Defty

Lid geworden:
    30 jul 2007
    aangezien je daar 7.50 moet betalen als je geen auto daar gekocht hebt, mag ik er toch vanuit gaan dat hun ervoor zorgen dat de baan schoon is ?

2. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Je zou het wel verwachten, maar helaas :(

3. QuickFix

QuickFix

Lid geworden:
    11 sep 2009
    Ow wou morgen zelf ook met mijn zoon morgen op de baan
    van MBS gaan rijden!
    Maar als het er zo'n rommeltje is dan heeft het weinig zin.
    maargoed we zullen zien.

4. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Rommel is misschien een groot woord.
    Maar de baan ligt onder bomen en met wind vallen er takjes en bladeren op de baan.
    Zeker met de kleinere ( 1/16 en 1/18 ) wagens is het zo nu en dan vervelend, maar goed te doen.
    Wil je echter met een paar man een wedstrijdje rijden dan wil je eigenlijk een optimale baan.
    Anders eventjes de takjes/bladeren in de bochten weg vegen en je kan lekker scheuren op een vrije baan.

Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  5. QuickFix

QuickFix

Lid geworden:
    11 sep 2009
    Tja da's een goeie, volgens mij zijn er niet zoveel in de buurt waar
    je dan met de 1/16 wedstrijdjes kunt rijden of heb ik het mis?

6. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Bij mijn weten nergens in zuid limburg, ook niet voor de 1/10, helaas :(.

Gelukkig hebben we MBS :cool: die zeer enthousiast bezig zijn.
    Er is zelfs sprake dat er een ronde tijd telsysteem komt.........

7. QuickFix

QuickFix

Lid geworden:
    11 sep 2009
    Lipo's

ik heb op vele fora's gekeken en uiteraard ook veel gelezen over lipo's
    maar wat is volgens jullie de meest geschikte lipo's voor de 1/16 revo.

plaats er b.v. een link van de lipo erbij en vertel waarom je deze zo geweldig vind.

welke lader is het meest geschikt voor lipo's

zelf kom ik er maar niet uit omdat er zoveel maten en verschillen zijn.
    dus graag julie wijsheid.

8. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
    misschien dit toppic even door lezen zijn maar 8 blz en die van de revo 1/16:):)

Laatst bewerkt: 13 sep 2009
  9. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    "omdat ik zo veel lol beleef aan de slash,maar even 4 nieuwe lipo's erbij besteld bij Hobbycity, ze zijn er weer de 2200Mah 2S 20c en kosten weinig:smile: "

Even naar beneden scrollen, en op de vorige pagina's staan de ervaringen van vele andere.
    Bij de 1/16 revo staan nog meer ervaringen en is bijna dezelfde wagen.

Zelf rijd ik met LRP 1600 NiMh omdat ik dat power genoeg vindt.
    Heb wel met 2S LRP 1800 Lipo gereden maar de LRP's bollen behoorlijk op.Weet even niet hoeveel C ( edit 25C ) deze zijn maar met m'n shark en 8000 motor nog nooit problemen mee gehad.
    Ga nog een keertje testen met 2 lipo's om te kijken of ze dan niet bollen....waarschijnlijk zaterdag pas op de opendag bij MBS racing.

Laders hangt af van je budget en je toepassing.
    Om een beetje fun te rijden / bashen hoef je geen hitech lader. Neem in ieder geval een lader met balancer.
    Als je meerdere wagens hebt en later andere cellen erbij neemt kijk dat je lader dat dan meteen aan kan, hoef je maar een keer geld uit te geven.
    Zelf heb ik goede ervaring met de I-max ( ca €90 PK racing 12V & 230V), heb ondertussen ook een hyperion ( 20Amp €260 ) lader erbij... is maar net wat je wilt (uitgeven)

Kom zaterdag maar kijken

Laatst bewerkt: 16 sep 2009
  10. QuickFix

QuickFix

Lid geworden:
    11 sep 2009
    LRP 1800 NiMh
    Dit zijn dus geen lipo's wat jij gebruikt?
    als dit geen lipo's zijn waar heb jij ze dan besteld want de 1800 Nimh vind ik n.l. niet!

11. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Hi all,
    even een vraagje tussendoor.

De besturing van mijn mini-slashje blijft soms heen en weer trillen nadat ik het zenderwiel naar de centrale positie laat gaan en alleen als de wielen vrij in de lucht hangen. Ook bij een klein duwtje tegen de wielen gaat de regeling soms trillen en houd pas op als je het tegenhoud.
    Als de auto op de grond staat trilt de besturing niet, de wrijving dempt meteen de trilling.
    Het lijkt erop of de regeling van de 0-positie van de stuurservo doorslaat en niet wordt uitgedempt.
    Herkennen jullie dit? Heeft iemand mogelijk een fix of is het msschien niet eens een probleem?
    thx,

12. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Maat van me heeft dat ook mt de erevo.. denk iets van teveel speling, of idd de servo welke wat wazig is...

13. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Een reviewtje van de eerst weken met de mini-Slash.

jammer :(:
    - na 1 minuut een boutje uit de aandrijfas (diff zijde) kwijt. (Tip) alles nadraaien en controleren dus vóór eerste gebruik.
    - trillende besturing (stuurservo dempt niet uit). Nog geen oplossing.
    - onrustig op ruw terrein; moeilijk recht te houden. Gevoelig voor kleine oneffenheden. Breekt achter snel uit. Rolt snel om. Misschien dat tunen (lees: kopen van hopups en uitproberen en in forums rondhangen) wat verbetering geeft. Maar aan de andere kant is dat ook wel leuk en deel van de hobby.
    - doorzakken achtervering en geen rebound; te slap geveerd, te veel frictie en een verkeerde overbrengverhouding. Andere veren zijn onderweg (dubbel black en dubbel tan).
    - lekkende demper zo uit de doos (schoongemaakt, zat een vuiltje in :confused:)
    - in tegenstelling tot sommige andere zitten de banden ontzettend vast op de velg, zonder snijden, scheuren niet te verwijderen. Vaste banden zijn fijn voor het rijden, minder fijn voor onderhoud.
    - veel zand in de banden. (Tip) 4 gaatjes maken rondom in elke band en in de velg de gaatjes dicht epoxieen
    - zand in voor- en achterdiff huis (Tip) regelmatig schoonmaken dus.
    - verf achterveren bladdert af
    - steentjes komen tussen de midden aandrijfas en bodemplaat en draaien een stuk van de as af en komen tussen de kruiskoppelingen, ook van de wielassen.
    - batterijklepje van de TQ is een beetje gammel. Sommige (iets) grotere AAA passen niet goed.
    -klein batterijcompartiment Slash, veel kleine batterijen nodig voor een beetje rijtijd.
    - standaard lader te slap (lage laadstroom), duurt te lang om 1 stock batterijtje op te laden om vervolgens 10-12 minuten te kunnen rijden. Andere profi lader kopen is bijna een must

- de twee Intellects nimh 1600 mah in parallel waren na 3 runs kaduuk. Geen fut meer in te krijgen en uit te halen. (Heb ze gewoon afzonderlijk opgeladen met een goede lader op 1,3A), terug naar de winkel met die rommel. Meteen bij hobbycity twee Zippy flightmax 2s 2200 mah lipos besteld.

Superr :D
    - powerrr van de stock brushless :worship: 2 nimh in serie of een enkele 3s lipo en gaaaan :D:D:D (1 nimh batterijtje is ook al leuk)
    - stevig en tot nu toe redelijk duurzaam! Na veel jumps, bumps, rolls en een paar flinke frontals nog geen schade.
    - redelijk complete funset voor je geld. (Hoewel...met genoeg batterijen en een goede lader, wat veertjes, parallel en serie kabel en wat Traxxas stekkers zit je alweer op 500 Euri)
    - looks (leuke 'echte' look, geen overdreven grote wielen enzo, maar das een westie van smaak)
    - ESC trainingsmode is fijn voor de kids
    - onderdelen zijn niet al te duur
    - gewoon een gaaf ding, zonder al te veel fuzz rondscheuren

Spijt? Nee!! :D

14. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    hahaha, leuk, :Dal jouw bevindingen waren al eerder aan bod gekomen in het topic, ook de evt.oplossingen e.d ,tuurlijk hou je altijd je "eigen"voor en nadelen.:cool:

Leuk om te horen dat je geen spijt hebt, ik had ook de grote broer, de 1/10 slash VXL, die stond nadat de 1/16 kwam werkeloos toe te kijken, rede ook voor de verkoop, naderhand de e-revo 1/16 erbij gehaald,ook geen spijt van gehad.Rij zelf met de Lipo's als de orginele powerpacks en haal gemiddeld 23-30 min rijtijd,twee powerpacks in paralel en enkele lipo.
    De laatijd bedraagt gemiddeld 49 min.Dus misschien eens kijken naar een goede lader ..

igg veel plezier ..:D:D

uhh 2 zippy's:???: ,:):cool:

15. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Sorry :oops:, heb mijn vorige post ge-edit,

LRP NiMh is 1600mAh 7,2V
    LRP Lipo is 1800 mAh, 25C, 7,4V

Dat krijg je ervan als je (ik dus) zomaar wat roept, ik heb de cellen er voor de zekerheid bij gepakt..... (moet toch eens beetje gaan opruimen :rolleyes: )
    Bij MBS uit voorraad leverbaar.

16. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Ha Q,
    thx!
    ik vind rijtijd wel belangrijk. 2 zippies totaal 4400 mah leek me wel wat, tevens redelijk goedkoop.

En toch lijkt de 1/10 slash mij ook wel leuk...Ik heb heeeel lang getwijfeld of 1/10 of 1/16 of 1/10 of 1/16 of 1/10 of 1/16 of....:D

Met welke lipos rijd jij?

(PS ik heb een goede lader...denk ik...(Imax b6)

17. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    de Zippy flightmax 2200 Mah 2S 20C

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79:cool:

heb nog niet gereden met twee Lipo's parallel, maar zal zeker minimaal een half uur rijtijd geven:-D, vindt 20 minuten ook al redelijk voor 1 Lipo, dan kan de esc en de motor afkoelen van de slash terwijl ik met de e-revo verder rij :worship:

18. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Haha, lol, dat ziet er erg bekend uit, nu maar hopen dat ze een beetje snel leveren :rolleyes:

Het 1/16 slash draadje is een beetje rustig. Ik heb feitelijk al tussen de regels door twee keer de opmerking gekregen dat de info die ik zoek of geef ergens anders in het draadje te vinden zijn. Maar ik vind het ook wel eens leuk om gewoon eens ff lekker te bomen over de dingen die mij bezig houden (een slash 1/16 bijvoorbeeld...)

Nu ik het er toch over heb...zijn er mensen die zich een beetje met de tuning van de wegligging hebben beziggehouden bijvoorbeeld...(camber, toe, diffs, tuningparts, etcc...)

ik zit me al een poosje af te vragen wat het optionele tussendiff doet. Zou het een oplossing zijn voor het uitbreken? De slash is een beetje tail happy, on-throttle flink overstuur

19. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Ik wil de slash orgineel houden, alhoewel we nu wel aan het kijken zijn voor een middendiff.
    Lijkt ons dat het uitbreken een stuk minder zou moeten worden.
    Zo snel als we ze besteld hebben zullen we onze bevinding plaatsen...

Als we toch een beetje aan het rommelen zijn in het 1/16 topic, ga ik even mee.....
    Ik heb altijd de 1/10 heel leuk gevonden en nu heb ik laatst een 1/10 op het baantje zien rijden, en nu begint het toch te jeuken....

20. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    laat het me weten van de middendiff ik ben benieuwd!!

Ja, de 1/10, ik zag ze net weer op voorraad staan bij PK-racing. Hmmm. En net nog weer een vid gezien waarin ie duidelijk minder gevoelig is voor hobbels en bobbels. Lekker raggen dus met zo'n 1/10 en dat voor 220 Euris (en nog een batterij). Mijn portemonaie jeukt ook om die Euris te laten rollen...

Deel Deze Pagina