Traxxas 1/16 Slash Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door motorsports, 25 jun 2009.

1. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    das juist de uitdaging,het uitbreken, lekker sturen, auto die strak rijdt is leuk ,maar niet voor altijd:D

2. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Daarom schrijf ik toch ook "iets minder" :D :D :D

Moet niet allemaal van zelf gaan, uitbreken driften is ooooo zo leuk.
    Vandaar de interesse in de de tweewiel aangedreven versie, lekker basic :worship:

3. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    ;)tsja de 2wd heb ik gehad, ik beleefde meer plezier in de 4wd:worship:

Het 2wd driften doe ik nu nog met de 1/4 Fiat/Peugeot:D

4. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Helaas mijn 1/5 en 1/6 wagenpark weggedaan, geen geschikte plek om te rijden.....
    Zijn ze nu niet bezig met een onroad baan op ongeveer 20 minuutjes rijden, in Genk België......

Wie weet komt er weer een 1/5......MCD 4x4 ??????

Psst, en nu weer on topic :D

5. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    zou geen 4x4 nemen voor on-road beter gelijk 2wd, met een 4x4 is alleen op een circuit niet mee te rijden, is meer geschikt voor op losse ondergrond e.d;)

maar weer :eek:ntopic:

6. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Kleine modificatie aan de voorzijde,inveren van de schokbrekers begrenst:

7. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Q wat heb je precies gedaan? Een stopschroef ofzoiets? Ik kan het nie goed zien...

Zag laatst bij liquidrc echte progressieve veertjes staan, dat lijkt me goed werken. Progressieve veren worden steeds stugger naarmate ze meer ingedrukt worden. Stock is de vering al iets progressief maar te weinig om doorzakken te voorkomen.

Nu heb ik ook al een beetje progressiviteit zelf gemaakt, heb de veertjes even geholpen (een beetje opgerekt in het midden;)), ik zit al tijden te wachten op mijn bestelling van een paar dubbel zwart en tan veren...

Het is gewoon idioot hoeveel verschil een paar opgerekte veertjes al uitmaakt. Ik kan nu volgas zonder stuiters de baan over, ook jumps gaan :D:D

PROGRESSIVE rate 1/16 Spring Set [SVXS48MR167] - $13.06 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  8. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006

Hmm uiteindelijk is 4wd echt stukken efficienter qua rijgedrag. Of is dit in het 1/5 onroad totaal anders? offtopic, maar ben toch nieuwsgierig

9. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009
    Hmmmmm,

4x4 onroad :confused: :confused:

Nu heb ik een tijdje een 1/10 ( nou ja eigenlijk meerdere :D ) onroads gehad en zo nu en dan bij wijlen Racing Paredise gereden.
    Deze wagens waren ook four wheel drive, en als je voorwiel aandrijving stuk ging was dit meteen te merken :hammer:.

Bij een bigscale denk ik dat dit ook zo zal zijn.
    Ik heb eens even mogen proeven aan een MCD onroad -rally- versie met fourwheeldrive. Helaas niet op een circuit maar gewoon op een stukje asfalt en moet zeggen dat dit hèèl goed te controleren was.
    Waarschijnlijk zal de slijtage wel vele malen groter zijn als je alleen op asfalt rijd, ze noemen hem dan ook rally.

Misschien een draadje aanmaken in het bigscale gedeelte ? Wie weet zijn er mensen met ervaring......

Voorlopig heb ik heel veel fun met m'n 1/8 losi truggy en 1/16 slash vxl.
    Nu heb ik voor m'n dochtertje een slash 1/10 gekocht, eigenlijk met de bedoeling dat zij de 1/16 zou nemen (daar was ze toch al vaker mee aan het rijden in de tuin) maar nee hoor, de dame vindt de 1/10 veeeeeel stoerder :( :( jammer papa .
    Ik moet ook toegeven dat het rijden bij MBS haar beter afgaat met de 1/10 :p en het gaat tenslotte om de fun :worship:

Wie weet moet er maar nog een 1/10 slash komen :D :D

Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  10. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    nog even :offtopic:

kijk maar eens naar de grote merken in de 1/5 on-road, zijn allemaal 2wd , geen 4wd, met de MCD 4wd is op losse ondergrond perfekt mee te rijden op asfalt niet , als je met een gelijkwaardige 2wd gaat racen zal je het zeker merken het verschil

weer :eek:ntopic:

ik heb het in-veren van de voorste schokbrekers begrenst, gisteren mee gereden, en stukken beter kwa grip aan de voorzijde, ook bij scherp insturen houdt ie meer grip op de voorwielen en het optillen van achterwiel is ook verdwenen.
    Rij nog steeds met de originele veren , wel de achterste iets uitgerekt, en dat bevalt goed, heb de progressieve veren liggen ,maar voorlopig even zo blijven rijden :D

11. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Q,
    goed idee, mooi dat het werkt, rijd jij op verharde ondergrond of los?
    Groetjes,

12. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
    hoe heb je dat begrenzen gedaan????

13. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Naar beneden scrollen, en foto bekijken :-D.

14. vonkentrekker

vonkentrekker

Lid geworden:
    7 feb 2009

Mijn slash heb ik aan de voorzijde voorzien van de revo veren enmoet zeggen dat rijd al een heel stuk beter, zowel on- als offroad.:cool:
    Onroad heb ik zelfs last van teveel grip op de voorwielen.
    Achter moet de voorspanning iets vergroot worden daar ie nog een pootje optilt bij het uit accelereren.

15. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006

heb het getest op betonplaten als ondergrond met een los liggende laag zand van een centimeter of 4 ;)
    Op kort gras/asfalt net even en ook tevreden met de set-up:D

de middelste bout van de voor-ophanging eruit gehaald,hiervoor een langere schroef genomen en een kunstofbusje ertussen gezet,en alles vast gezet,kan nu max. 1 cm inveren.

Laatst bewerkt: 22 sep 2009
  16. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Mijn vijf extra lipootjes zijn ook binnengekomen, kan nu eindelijk 2,5 uur rijden met de slash en E-revo voordat mijn lipootjes op zijn :D:D

17. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    yo, das mooi!
    Zijn het zippys? heb je lang moeten wachten? Ik heb Zippys in bestelling bij de Hobbyking.

Kreeg net een bestellinkje binnen van liquidRC, belachelijk snel; besteld op 21e, verscheept op 23e, binnen op de 26e (net dus) (5 dagen). Stel je voor dat ze direct verscheept waren, dan was het 3 dagen.

Het zijn progressieve veertjes van HotRacing. Ben benieuwd.

18. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ja ik ook, zit te denken om ze voor mijn revo ook te halen.....

19. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    via Hobbyking en inderdaad de zippy's, levertijd was net 5 werkdagen en geen extra kosten:cool:

strakjes weer even een paar lipootjes leegrijden...........

Laatst bewerkt: 26 sep 2009
  20. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    haha, cool, heb net mijn twee stock powercells leeggereden, gaaaap.

De progressieve veren van HotRacing die ik binnenkreeg waren te stijf voor de slash. Eerste veerweg stukje niet maar daarna wel. Heb de meest zachte van het setje geprobeerd en bij elk hobbeltje gooit 'ie zijn kont omhoog en maakt ie een voorwaartse salto, volgens mij heb ik de revo set ipv de slash set.

Echter, TNT bracht me net een mooi 2e hands setje GTR met single black veren en die lijken het erg goed te doen. Heb nog niet op het circuit gereden.

Deel Deze Pagina