TRAXXAS MONSTER JAM topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Puffin, 5 apr 2011.

1. Dimi74

Dimi74

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een Grave Digger staan en een Rustler en ik heb twee type brushless motoren. Eentje daarvan is een Velineon setje de ander een Carmaxx RC plus 3300 kv met een 45A regelaar.
    Welke zou ik waar in bouwen. Mijn zoontje zal vaker met de grave Digger rijden en ik zal meer met de Rustler onroad rijden. Wat zou jullie waarin plaatsen ??

2. MicroVlieger

MicroVlieger

Lid geworden:
    24 mei 2012
    meneer motorsport weer hé.
    er is altijd wel een topic die je verziekt met je onzin...

ik ben tevens ook meteen klaar in dit topic, dankzij jou...
    was het idee om me upgrades weer te tonen..

maar elke keer weer , krijg jij het voor mekaar...

3. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    @ Dimi74: De Velineon heeft meer Kv, en zal dus iets harder gaan dan de 3300Kv motor, op hetzelfde aantal cellen.
    Dus persoonlijk zou ik de Velineon in de Rustler doen voor Onroad, en de 3300Kv in de Stampede.

Hopelijk kan u er wat mee :)

Ruud

4. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Dat zou ook mijn keus zijn , de velineon in de Rustler .
    Waar je misschien rekening mee moet houden dat bij veel optrekken en stoppen beide setjes warm kunnen worden .Misschien heb je thermische protectie al van beide geactiveerd?, voorkomt dat alles evt kan doorbranden .

Suc6

5. stijnvk

stijnvk

Lid geworden:
    4 dec 2013
    beste,
    ben van plan om een 1/16 grave digger aan te schaffen voor mijn zoontje.
    deze is 5 jaar kan iemand mij vertellen of deze op training mode er niet als een raket vandoor gaat.
    grts

6. Jaap W

Jaap W

Lid geworden:
    6 okt 2013

Nou ja je geeft het zelf al aan wat betreft die training mode.
    op mijn 1/10 zit het ook.
    Mijn oudste is 3,5jr en die rijdt ook op training mode en dat gaat prima mits je duidelijk communiceert , rustig blijft en er voorlopig bij blijft...

Met de volgende link kan je mijn zoontje zien rijden.
    Is echt super leuk voor die ventje's

mening-advies-gevraagd

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. stijnvk

stijnvk

Lid geworden:
    4 dec 2013
    Thanks
    Heb ook de 1/10 genomen en is echt supper voor de kleine,hij heeft er geweldig veel plezier aan nog even oefenen en dan kan de papa hem niet meer volgen lol.

8. Jaap W

Jaap W

Lid geworden:
    6 okt 2013
    En bevalt het nog stijnvk?
    Mijn zoon rijdt tegenwoordig niet meer op training mode.
    Meneer gaat full pull hedendaags.

de wagen is van pappa , maar mijn zoon is eerdaags jarig en heb hem een auto beloofd.
    Dus de grave digger word omgeturnd met nieuwe kap en de groene onderdelen worden vervangen voor zwart.
    Dan is het in zijn ogen een nieuwe wagen , en is ie voor hem.

Pappa is toe aan een 4x4 brushless dus word de Vaterra Halix gekocht en dan snel samen naar een echte race baan ;-)

9. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Na een lange tijd maar weer de monsterjam's uit de mottenballen gehaald. Woon nu ergens anders en heb nu wat meer ruimte om me heen, incl modder, onverhard en verhard. Bovendien bultjes en andere leuke ongemakken.

Wat bleek de standaard titan motoren waren toch wel wat gesleten, voor de tweede keer. Een van de wagens ging duidelijk langzamer en weinig kracht grrrrrrr.

Toch besloten om de hele mikmak te vervangen door brushless, beetje gezocht op internet en bij PK 2 setjes Yuki Model 45A 3450KV gehaald met programmeerkaart. Alles gemonteerd en nu wachten tot het ff droog is voor een test run. Hopelijk wat meer vermogen, iets langere rijtijden en meer fun zonder slijtage.

Zijn er mensen die dit setje ook hebben? Ben benieuwd wat hun instellingen zijn van de regelaar, ben nu nog aan het testen wat handig is. Raar is dat bij de functie forward-pauze-reverse het remmen en achteruit rijden erg traag is, bij forward-reverse veel beter. De gebruiksaanwijzing zegt anders, kwestie van ontdekken.

10. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Is het geen re-branded spul, dus ook onder andere merknamen bekend?

11. Puffin

Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Ongetwijfeld, volgens de verkoper, zelfde fabriek als castle.... Iets met blauwe ogen???

Tot nu best redelijk, ff 10 minuten gereden over het natte gras, duidelijk meer power, misschien iets te. Regelaar redelijk rustig afgesteld, kan nog erger.

12. Dimi74

Dimi74

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Weet er iemand waar ik goene krimpkous kan krijgen. Moet qua kleur in de buurt komen van de onderdelen van de Traxxas Gravedigger.
    Wil de draden van de Ecs groen maken ipv zwart.

13. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
  14. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Is er geen electronica winkel bij u in de buurt?
    Hier in Zwolle hebben we Fakkert, die verkopen computer onderdelen, stekkers, LED's draad, etc etc, dat soort winkels hebben vaak ook krimpkous.
    Of misschien een onderdelenhuis of iets dergelijks?

15. Dimi74

Dimi74

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Bedankt voor het meedenken heb al een shop gevonden die heeft wat ik zoek www.techflex.nl

16. Dimi74

Dimi74

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Zo vandaag even aan de gang gegaan met de (krimp)kous van de Firma Techflex. Gelijk ook de oude Carmaxx motor vervangen door een VXL en dito regelaar. Ook wat RPM delen gemonteerd . Alles natuurlijk in het groen.
    Ben nu alleen nog op zoek naar een paar shock socks in neon groen, iemand tips. Liefst binnen europa ivm verzendkosten.
    Hier het resultaat toto nu toe.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Deel Deze Pagina