Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Dat was niet de vraag , hoger Kv's is inderdaad meer toeren per Volt , maar de aanname met de warmte ontwikkeling en de Kv's ....



leg dat eens uit ....met name het warmte ontwikkeling's verhaal in samenhang met de Kv's

Hoe meer toeren hoe harder het moet draaien. Net zoals in echte auto's, hoe meer toeren, hoe meer je de motor belast en hoe meer je verbruikt, de.motor wordt dan ook warmer.
Hoe minder toeren iets draait hoe koeler een motor blijft, en hij verbruikt minder stroom.
 
Meer kracht is dan toch ook meer warmte?

Blijft mijn vraag welke combo van hobbyking gaat mij het meeste plezier geven op het strand?

Hoe meer kv, hoe meer toeren bij hetselfde aantal volt
Hoe minder, hoe meer torque de motor kan produceren waardooe je meer kracht krijgt.

Zo dacht ik dat het was
 
En dan een extra heatsink op de motor, die hebben ze ook bij hobbyking.
De motor die ik nu heb is 3000kv en 13t en een esc van max 35a

De hobbyking combo heeft een 3520kv 10,5t motor en een 80a esc

Deze is nog waterproof ook.
Als ik dan een accu leeg kan maken op het strand en het liefste een 3 cell dan is het de juiste combo voor mij??

Graag jullie mening.



De 3520 kv lijkt mij de beste. Veel torque en wordt minder snel warm
Ook heeft deze 4 poles
 
Warmte ontstaat doordat een motor niet alle energie om kan zetten in beweging. Hoe zwaarder een motor wordt belast, hoe warmer deze zal worden. Als de motor te zwaar wordt belast, daalt het rendement, en wordt er nog meer energie in warmte omgezet. Omdat er zoveel dingen meespelen, kun je niet stellen dat een hogere kv motor warmer zal worden. Vaak gebeurt het wel, omdat de vertanding niet genoeg wordt aangepast bij het plaatsen van de hogere kv motor en als de hogere kv motor meer vermogen heeft, kan er ook al alleen daardoor meer warmte ontstaan.
 
Net ff gekeken en toen was er nog maar 1!
Dus ik heb maar niet afgewacht en heb de laatste maar besteld....
Alleen jammer dat de programming box in backorder stond. Die gaat met de volgende bestelling mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de set binnen die ik gisteren besteld had. Super snelle levering.
Alles doet t!
7y7e7ejy.jpg
u4areza3.jpg
 
Mooi werkt het ook in de auto ?, esc netjes gekalibreert, lvc goed ingesteld, timing ect ?
De lipo's zijn wat "zwak" met levering voldoende amperage
. De c waarde is wat aan de krappe kant , en geven de zippy's minder "punch" dan bv turnigy 's.

Ik had zelf een hoger amperage qwa lipo en esc genomen omdat je nu continu op het "randje" rijdt met de lipo en esc .

Suc6
 
Mooi werkt het ook in de auto ?, esc netjes gekalibreert, lvc goed ingesteld, timing ect ?
De lipo's zijn wat "zwak" met levering voldoende amperage
. De c waarde is wat aan de krappe kant , en geven de zippy's minder "punch" dan bv turnigy 's.

Ik had zelf een hoger amperage qwa lipo en esc genomen omdat je nu continu op het "randje" rijdt met de lipo en esc .

Suc6

Jep moet alleen volgende keer program box bestellen om hem goed af te stellen. Nu accelereert hij langzaam
 
ow?

Turnigy TrackStar Waterproof 1/10 Brushless ESC

Note: For proper ESC operation, please adjust transmitter as follows

Set High EPA or ATV to maximum setting; max throttle
Set Low EPA or ATV to maximum setting; max brake
Set throttle trim in the middle position
Set throttle Exponential to Zero.
Set Throttle mode F50/B50 for Practice Mode.
Set Throttle mode F70/B30 for Racing Mode.

Transmitter Calibration:
Press and hold the push button and then turn on ESC switch - Orange LED on
Pull to Full Throttle – Orange LED flashing and then solid on.
Push to Full Brake – Blue LED flashing and then solid on.
Neutral – Orange & Blue LED flashing, and then on,about 2sce All LED solid Off.
Switch Power off, then turn on again, the ESC be ready to work.

Normal Operation:
Orange and Blue LED on for Forward with pause then Reverse
Blue on for Forward Only
As Battery voltage get to warning point, Blue LED blink.
As temperature voltage get to warning point, Orange LED blink.
 
Best een gevogel zo maar kan je echt alles zo instellen?

Ik hoop mijn set zaterdag binnen te krijgen.

De esc zal met de 80amp toch wel voldoende moeten wezen?
Ik rij nu een 45amp esc en die word nauwelijks warm.
Vanmiddag met de ezrun motor van hobbywing de 104 graden aangetikt na een strand sessie op een 2 cell 5000 mah.

Hierna volledig af laten koelen en toen achter elkaar 2 lipos van mijn quatcopter leeg gereden dan waren 2 3cell een 3000 en een 3300mah die waren best vlot leeg.
 
Nou, zonder hem te programmeren, dat deed hij zelf al toen ik hem voor het eerst aanzette, rijdt hij erug snel. Eerst de 19t pinion gebruikt en net een 28t erop gezet! Dat gaat ineens hard joh! Met een 2s zippy...
 
Back
Top