Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

d3nnis ik heb geen ervaring met die assen, ik heb alleen die gpm's ooit in de winkel in mn handen gehad en die zijn echt heel zwaar. Dan blijven je assen misschien wel heel maar de rest van je aandrijflijn misschien niet. Ik zou daarom voor de mip's gaan, let wel op dat als je auto erg hoog staat (zoals een stampede) de mip assen je wielophanging raken, wat slijtage kan veroorzaken.

gpz_decoy heb jij laatst een keer een foto van je traxxas op het traxxas forum gezet? Ik zag daar namelijk precies zo'n oranje rustler.

Met een oranje dodge kap erop? jup, was gpz!
als ik de differential output jokes ook van staal doe kan dat in elk geval niet meer kaduuk toch? nu breekt iedere x dat stalen pinnetje wat in dat gewricht zit.

image_zpsae5c491c.jpg

Welke LiPo's zijn goed om mee te starten?
Gelijk 3-s LiPo 11.1V en ~4000-6000 mAh of moet ik iets anders pakken?

Heb op verschillende fora gelezen dat je moet beginnen met 2s en later overgaan naar 3s, is dat geen zonde van je 2s? En 3s moest goed zijn voor on/off -road. Gewoon lekker krachtig ook goed om mee te beginnen.

Wat is jullie mening hierover?

Als je dat op meerdere fora leest is dat misschien wel handig om op te volgen. En net wat word gezegt: hoe sneller, hoe meer slijtage..

Gewoon lekker met 2S beginnen, is snel zat :). Sommige tereinen wil je zelfs liever 2S dan 3S. Dus echt zonde van je 2S is het ook niet. Ander voordeel van een 2S is dat je er een grotere capaciteit van kan kiezen dan wanneer je 3S gaat, dan heb je ook een accu waar je lekker lang op kunt rijden. Ideaal om op terug te rijden bijvoorbeeld wanneer je ver in een bos bent gereden ;). Al is een Rustler niet zo erg zwaar om te tillen, bij een Revo verveelt het tillen al snel in ieder geval..

Ja zal het is in de gaten houden, sinds kort deze site gevonden.
Hartstikke tevreden over de site & jullie mening en hulp! Hartstikke bedankt :D

En oké, maar... Wat is nou een goeie LiPo batterij waar je gewoon op een lekker tempo (tussen de 70-100 km/h) kunt rijden on en/of off -road.

2s is een lipo met 2 cellen en een 3s is een lipo met 3 cellen. 70-100 ga je trouwens echt niet onder controle houden. Denk dat je beter een snelheid tussen de 50-70 kan hebben.

Back