Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

2s is een lipo met 2 cellen en een 3s is een lipo met 3 cellen. 70-100 ga je trouwens echt niet onder controle houden. Denk dat je beter een snelheid tussen de 50-70 kan hebben.

Hmm oke, die 2 links die ik poste zijn die goed? Of moet ik iets anders hebben.
En kwa kwaliteit, zit er dan nog veel verschil tussen de 2s of 3s lipo?

Hmm oke, die 2 links die ik poste zijn die goed? Of moet ik iets anders hebben.
En kwa kwaliteit, zit er dan nog veel verschil tussen de 2s of 3s lipo?

Het toerental van je motor is direct afhankelijk van de spanning die hij voor zijn kiezen krijgt. Met een 2S accu, heb je een nominale spanning van 7.4V, met 3S heb je een nominale spanning van 11.1V. Simpelweg een stuk meer toeren dus = meer snelheid. En dus meer slijtage, en meer schade als de bestuurder een fout maakt. Kwaliteit van een accu kan je niet bepalen door naar 2S of 3S te kijken, dat ligt helemaal aan het merk, en de reeks van het merk.

Waar je wel naar kunt kijken is de C rating, dat verteld hoeveel stroom een accu kan leveren.
Bijvoorbeeld een 1000mAh(=1Ah) accu van 10C kan 10 keer de capaciteit aan stroom leveren. In dit geval dus 10 * 1 = 10A continu. Echter moet je bij dit wel weer opletten dat niet altijd de C waarde even goed gespecificeerd is, bij chineze accus willen ze de C waarde nogal eens wat hoger uit drukken dan deze in werkelijk is

Hobbyking en dan vooral de nano-tech reeks zijn inderdaad prima betaalbare accu's. Heb ik zelf ook en bevallen prima. Levensduur zal wellicht wat korter zijn maar ach.

Wacht even, ook een dennis? Volgens mij is het zo; zodra je geboren wordt en je Dennis als naam krijgt ben je gegarrandeerd een modelbouwer! Beetje naamsbepalend of zo vind je ook niet dennis(en dennis en dennis.......)?

2 Serie 1 parallel. Laatste maakt eigenlijk niet zoveel uit. Is simpelweg hoeveel cellen ze parallel hebben moeten zetten om aan de capaciteit te komen. Ik zou denk ik toch wel minimaal voor de normale turnigy/zippy of nano-tech gaan. Nano-tech is echt al goedkoop, en de accu's bepalen grotendeels de performance, niet teveel op besparen dus.

Uhhh, voor zover ik weet alleen met creditcard of PayPal. Ik heb ze met m'n creditcard betaald. Ik lach me echt de kl*re om die prijzen.

Dat is inderdaad echt geen geld. Ik heb zojuist 95 euro uitgegeven aan een tweetal 3S 5000mAh 40C-80C accu's met traxxas plug. Moeten wel uit china komen dus was 40 dollar aan shipping. Denk dat ik daar wel brokken mee ga rijden.. Maar ach, dat komt vanzelf wel weer in het revo topic te staan ;).

Back