Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik heb geen ervaring met dat merk LiPo's, maar voor dat geld kon ik ze niet laten liggen. Moet er alleen even deans-connectors op solderen.

Ik zou voor de Turnigy accucel gaan, let alleen wel op dat je daar een aparte voeding bij nodig hebt geloof ik.
En LiPo's, die koop ik alleen maar bij HK.
Prima LiPo's voor een strakke prijs.
Ik zou voor de Turnigy's gaan, maar de Zippy's zijn ook prima.
De B-Grade,, NIET voor gaan!
Even en citaat uit de advertentie:

B-Grade Lithium Polymer packs are great for those not-so-important models or testing. They have a high internal resistance (thats bad), normally wont last past 60 full high-discharge cycles and may become puffy over time.
B-Grade packs are structurally sound, but lack the performance of our A-Grade packs such as Flightmax, Rhino and TURNIGY.
hexTronik usually sells B-grade batteries to smaller vendors who in turn sell online at a discount. However were now offering them to you at discounted prices, for those not-so-serious applications.

Niet voor in een Rustler dus..
Qua assen, NIET voor Integy gaan ( sowieso niet, merk staat bekend om het gebruik van slechte kwaliteit alu ), ga voor MIP, FLM, Tekno etc, kost meer, maar daar heb je veel langer plezier van.
Plus dat je Integy's stuk gaan ( en dat gaan ze ) en dan koop je nog een van de duurdere merken, en ben je nog duurder uit als dat je gelijk voor MIP,FLM of Tekno was gegaan...

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Ruud

zeker niet, maar dat is orgineel natuurlijk. wel duur zeker in vergelijking met andere sets. Het feit dat er 3s op aangegeven staat betekent zijn maximale s sterkte. de velieon kan dus max. 3s aan zonder een rooksignaal af te geven. dat van de slipperclutch klopt vast, dan 0,75 draai terug draaien. waar zie je ergens 3 3s lipo`s voor 60 euro? kijk goed naar de c nummers en mah nummers! koop een lipo van minimaal 4000mah, en 20c

Even iets anders.... mijn bec kan tot 6v/2A is dat iets om rekening mee te houden met accu`s of boeit dat niet?

volgens mijn gegevens kan mijn esc 60C continu en 380C burst aan. dat is genoeg om hem naar huis te schieten haha!

@ruud, bedankt voor de feedback, Wat is het verschil tussen de nano en de gewone? (behalve 1 euro duurder?)

Heren,

De 2s LiPo's die ik gisteren heb aangeschaft bij Hobbyking gebruik ik overigens niet voor m'n Rustlers. Ik gebruik 3s softcase-LiPo's voor ze.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoel je dat je 'm dus helemaal vast draait (die slippercluth) en dan zegma 3/4 losser draait? :confused:

Helemaal vast, dan 3/4 slag terug. Weet niet hoe dat op de Rustler zit, maar op een E-Revo draai ik hem 1/4 tot 1/2 terug.

Op een ondergrond met veel grip moet de auto bij volgas net eventjes slippen.

zeker niet, maar dat is orgineel natuurlijk. wel duur zeker in vergelijking met andere sets. Het feit dat er 3s op aangegeven staat betekent zijn maximale s sterkte. de velieon kan dus max. 3s aan zonder een rooksignaal af te geven. dat van de slipperclutch klopt vast, dan 0,75 draai terug draaien. waar zie je ergens 3 3s lipo`s voor 60 euro? kijk goed naar de c nummers en mah nummers! koop een lipo van minimaal 4000mah, en 20c

Even iets anders.... mijn bec kan tot 6v/2A is dat iets om rekening mee te houden met accu`s of boeit dat niet?

volgens mijn gegevens kan mijn esc 60C continu en 380C burst aan. dat is genoeg om hem naar huis te schieten haha!

@ruud, bedankt voor de feedback, Wat is het verschil tussen de nano en de gewone? (behalve 1 euro duurder?)

Nano-tech zou net wat meer stroom moeten kunnen leveren over het algemeen door de iets lagere weerstand. Voor die paar euro zou ik gewoo nano-tech kopen.

wie weet er een antwoord op?

Die AccuCel is een bewezen lader, en IMAX heeft ook een goede reputatie. Maar bedenk wel dat het om goedkope laders gaat, een duurdere lader zal dus net wat beter met je cellen omgaan wat de levensduur ten goede komt.

50W is overigens niet zo heel gek veel, kan lang duren afhankelijk van je accus.

Niet voor in een Rustler dus..
Qua assen, NIET voor Integy gaan ( sowieso niet, merk staat bekend om het gebruik van slechte kwaliteit alu ), ga voor MIP, FLM, Tekno etc, kost meer, maar daar heb je veel langer plezier van.
Plus dat je Integy's stuk gaan ( en dat gaan ze ) en dan koop je nog een van de duurdere merken, en ben je nog duurder uit als dat je gelijk voor MIP,FLM of Tekno was gegaan...

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Ruud
Dan wordt het deze van gpm....GPM Tuningparts voor Traxxas - Toemen Modelbouw

Over de lader, bij allemaal moeten ze een omvormer hebben zag ik al. kost weer 30,-. nonde pienuts!
Deze daarintegen......
http://www.toemen.nl/rc-plus-power-345-ac-p-8556.html

Ahja, moet je inderdaad nog wel zo'n netsnoer ergens vandaan toveren, maar die kan je wellicht ook bij hobbyking kopen.

Note: Power supply not included.
This is a Genuine iMAX B6AC charger. If you want a cheaper price, purchase the FAKE iMax B6. (search on the left for FY-B6AC)

Back