Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Lipo accu's mogen best warm worden hoor, zolang ze maar niet TE warm worden. Als je ze onder de 40-45 graden houdt is het prima.

Een regelaar kan niet zomaar kapot gaan omdat je een slechte lipo heb gekocht die te weinig stroom kan leveren, de condensatoren kunnen dat prima hebben. Enige wat je kapot kan krijgen is de lipo zelf, als je motor meer stroom vraagt dan dat de lipo kan leveren zal de lipo het snel voor gezien houden ;).

Je regelaar kan dan wel "kapot" gaan. Als je lipo afbrand en je regelaar vat door die lipo ook vlam;) maar dan kan je hele auto afvikken

Lipo accu's mogen best warm worden hoor, zolang ze maar niet TE warm worden. Als je ze onder de 40-45 graden houdt is het prima.

Een regelaar kan niet zomaar kapot gaan omdat je een slechte lipo heb gekocht die te weinig stroom kan leveren, de condensatoren kunnen dat prima hebben. Enige wat je kapot kan krijgen is de lipo zelf, als je motor meer stroom vraagt dan dat de lipo kan leveren zal de lipo het snel voor gezien houden ;).

Uiteraard niet zomaar, maar het speelt wel degelijk een rol. Als ik bijvoorbeeld naar mijn mamba monster kijk heeft ie maar beperkte caps, in een warme omgeving. Deze kunnen een bepaalde ripple current weerstaan afhankelijk van oa de ESR en capaciteit. Daar zit dus zijn limiet aan van wat ze kunnen weg filteren bij deze beperkte caps, en goede lipo's helpen daarbij. Hoe meer ripple current hoe warmer de caps zullen worden en hoe sneller ze de geest geven. Bij sommige ESCs worden dan ook cap banks aangeraden om defecten te voorkomen

En ook goede lipo's worden een beetje warm inderdaad. Maar wanneer je lipo het niet aan kan merk je dit van zelf aan de temperatuur.

Kan iemand mij uitleggen wat iedereen bedoeld met het woord vertanding?
Is dat het as'je dat je op je motor bevestigd en die dan je spur gear laat draaien? :O

Het tandwieltje op je motor is de pinion gear. Het andere tandwieltje wat aan je gearbox/rest van de auto vast zit is de spur gear. Die 2 samen vormen de vertanding.

Mijn rechter achterband schud ook een beetje heen en weer als ik gas geef, hoe komt dit?
Ik heb net nieuwe on-road banden gekocht en erop gezet.
Sindsdien slipt mijn auto ook een beetje, dacht dat je door nieuwe banden juist niet slipte? Zo kan ik nooit wheelies doen :P

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Kan vuil of water of gewoon onbalans in je band zitten. Verder kan er wat spelling op de wielmeenemers zitten, of kan de band niet helemaal lekker op de velg gelijmd zijn.

Dat kan misschien komen dat er zand of water in zit.
Dan krijg je onbalans.
Als je wheely's wil maken moet je de slipper wat strakker draaien dmv het moertje op de spurgear.

En goede accu's hebben met sterke motor. Met de 5400mah nimh lukt het net een beetje. Wordt echt tijd voor lipo's!!

Zal alleen maar verder open gaan staan en zooi in komen. Secondelijm of loctite of bandenlijm kopen/gebruiken. Lipo's zijn idd eigenlijk een must. En op hk niet duur ook niet. Wat is de verzendkosten bij hk eigenlijk?

Verzenden uit Duitsland zal, afhankelijk van het gewicht, neerkomen op zo'n 10 euro.
Maar dat kun je makkelijk zien door alles wat je wil in je mandje te doen, en door te gaan naar check out, dan zie je de opties voor verzenden, net als de kosten.

Uit het chinese warehouse was het laatst voor 2 accu's met snelle shipping 40 dollar. Kon ook goedkoper voor 20 dollar geloof ik. Nederlands warehouse is ~5 euro. Duitse warehouse was 7-8 euro dacht ik. Alles afhankelijk van het gewicht inderdaad.

Zolang het wel vast zit gelijmd zou ik er niks aan doen, het zal net wat zenuwachtiger rijden misschien maar uiteindelijk zal je er niet veel last van hebben verwacht ik. Tegen de tijd dat je deze (standaard?) banden afgereden hebt gewoon een goed setje kopen :). Liefste zelf lijmen natuurlijk.
Mocht je er nu toch last van krijgen heb je een goedje wat secondenlijm oplost, wellicht kun je dan de band op die plek opnieuw lijmen. Kan me alleen wel voorstellen dat dat goedje ook funest is voor je velgen. Chromen velgen zullen er bijvoorbeeld wel door aangetast worden.

Back