Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Met een grotere spur 90 nog niet beter. Motor wel, die blijft aangenaam warm. Maar de esc zorgt voor veilige modus na 5 minuten. Ook met standaard banden. Alles draait en rolt normaal. Slipperclutch heb ik vrij los staan. K@tzooi. Verder ideeen?

Met een grotere spur 90 nog niet beter. Motor wel, die blijft aangenaam warm. Maar de esc zorgt voor veilige modus na 5 minuten. Ook met standaard banden. Alles draait en rolt normaal. Slipperclutch heb ik vrij los staan. K@tzooi. Verder ideeen?

status LED van de esc, bij "ingrijpen"?

( je zal het wel bij het rechte eind hebben , maar ff checke :wink: )

Deze body werd aangeboden op eBay voor een rustler.. Weet niet of dat wel gaat passen. Maar ik vind deze wel erg gaaf.

Iemand welke body dit is?
5y5uteme.jpg

Zo, heb me vandaag een rollend chassis aangeschaft van een rustler vxl. Wordt hopelijk maandag verzonden en dan maar effe alles nalopen en elektronica inbouwen.
Ik plaats foto's wanneer ik hem heb.Eerste wat ik graag zou doen is een wheeliebar monteren want ik ga met een ezrun 9t 60a setje rijden op 2s lipo.Of is dat niet genoeg power om hem achterover te trekken?verder dacht ik nog aan rpm draagarmen. Nog andere suggesties/tips?Goede (web) shops voor rpm onderdelen?

Voorbumper? Casterblocks van aluminium of rpm? Toemen heeft veel rpm op voorraad en is net zo duur als alle andere winkels. In uden hebben ze haast nooit iets op voorraad. Andere winkels heb ik geen ervaring mee....

@clutch, hoe lang is de body? 200mm is goed. Het is volgens de vorm voor een slash en die zijn 1/8. De kap van een stampede zou wel passen als je ee draagsteun ervoor ook monteert. DT kan ik vrijdag zeker zeggen, dan komt de mijne binnen.

Zo, heb me vandaag een rollend chassis aangeschaft van een rustler vxl. Wordt hopelijk maandag verzonden en dan maar effe alles nalopen en elektronica inbouwen.
Ik plaats foto's wanneer ik hem heb.Eerste wat ik graag zou doen is een wheeliebar monteren want ik ga met een ezrun 9t 60a setje rijden op 2s lipo.Of is dat niet genoeg power om hem achterover te trekken?verder dacht ik nog aan rpm draagarmen. Nog andere suggesties/tips?Goede (web) shops voor rpm onderdelen?
3cel

Voorbumper? Casterblocks van aluminium of rpm? Toemen heeft veel rpm op voorraad en is net zo duur als alle andere winkels. In uden hebben ze haast nooit iets op voorraad. Andere winkels heb ik geen ervaring mee....

Was ik vergeten bij te zeggen,de voorbumper staat er al op.
Zeker extra leuk want had op veel sites en reviews al gelezen dat deze "echt" belangrijk zou zijn.
De casterblocks zijn zeker ook interessant.Als ik er eentje stuk rijd gelijk maar vervangen door rpm dan.
thanks

Laatst bewerkt:
Bij een nieuwe rustler worden ook van die ronde plastic revetjes meegeleverd met gaatjes erin. Deze zijn voor de shocks.. Ga ik vanuit. Waar is dit precies voor? Stugger slapper te maken? Welke zitter er standaard in?

Als het goed is zijn dat je pistons (bij de E-Revo is dat zo tenminste) wat er standaard in zit staat in de handleiding, hoe groter het gat, hoe minder weerstand je shock olie ervaart en hoe gemakkelijk je dus de shock in kunt duwen.

6AD429AA-5A9A-4D4B-B51B-64F8E3E8BC19-1564-00000114A534A061_zps088f7058.jpg

Dat soort dingen? Die zwarte?

Laatst bewerkt:
Met STRC zit het over het algemeen wel goed, daar lees ik eigenlijk enkel maar positief over. Waar je ook naar kunt kijken is het type aluminium dat ze gebruiken. Van goede kwaliteit is 6061, of nog sterker 7075-T6. 7075 is weer ietsjes zwaarder dan 6061, maar wel een stuk sterker, 7075 is ook een stuk duurder dan 6061. Integy gebruikt een erg zachte aluminium soort, veel zwakker dan zowel 6061 als 7075.

Persoonlijk zou ik de shocktowers, draagarmen. Die kun je het beste van rpm houden. Daar komen de meeste klappen op en de kunststof is wat flexibeler waardoor deze dan ietsjes meebuigen. Alu breekt VEEL sneller. Shockcaps zijn wel fijn van alu.

Casterblocks moet je ook van aluminium halen. Ipv rpm. Die zijn weer lekker stug.

Persoonlijk zou ik de shocktowers, draagarmen. Die kun je het beste van rpm houden. Daar komen de meeste klappen op en de kunststof is wat flexibeler waardoor deze dan ietsjes meebuigen. Alu breekt VEEL sneller. Shockcaps zijn wel fijn van alu.

Casterblocks moet je ook van aluminium halen. Ipv rpm. Die zijn weer lekker stug.

De frontbulkhead heb ik al kapot gehad met kunstof dus wil ik die eigelijk in alu. was de planning.

Nu wil ik dus de shocks wat stugger.. piston vervangen in 1 gats of dikkere olie?

Tja maar alu kan weer gemakkelijk buigen, het is maar net wat je liever hebt. Opzich is kunststof in vele opzichten beter dan aluminium, maar in de winter bij lage temperaturen wordt het helaas wat brosser waardoor het snel breekt.
Voor je shocks zou ik beginnen met dikkere olie, moet je even wat forums afstruinen om te kijken wat aangeraden wordt, en dan ook goed kijken naar de situatie waar mensen hun setup in gebruiken.

Dikkere olie. De druk met 1gat in de piston is te zwaar voor de vering. Ik heb nog wel een nieuwe set piggybore vering liggen, die kun je instellen en zijn sterker. Pm me als je interresse hebt.

De standaard olie in de vering van een rustler weet ik helaas niet. Even google...
Gebruik je de springspacers niet om hem stugger te maken?

Back