Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Laptopvoeding kan perfect,gebruik er zelf ook eentje met mijn b5 lader van conrad.
Doet het al bijna 2 jaar perfect.
Wel zien dat je voeding kan leveren wat de lader nodig heeft.
Ik heb een voeding waarbij het voltage instelbaar is vanaf 12 tot 24 volt en een stroom kan geven tot 5A.
Had hiervoor even een voeding die maar 2A kon geven dus laden ging veel trager omdat die gewoon niet meer kan leveren aan de lader zelf.Ik laad mijn accu's altijd op 4A,want ze zijn 4000mah,dus ging de helft zo traag.

Andere optie's zijn voedingen van bijvoorbeeld een oude digicorder e.d.
Gewoon kijken naar de specs.

Welke heb je nou?
De grotere of de smallere langwerpige?
Want als je de langwerpige ( 12V ) hebt moet je NIET zomaar alleen een draad erin doen, maar echt zoals met een laptop voeding ook het voedings gedeelte eraan.

Welke heb je nou?
Want als je de langwerpige ( 12V ) hebt moet je NIET zomaar alleen een draad erin doen, maar echt zoals met een laptop voeding ook het voedings gedeelte eraan.

Ik heb nog niks, ik ga hem binnenkort bestellen. Ik heb net gekeken en het is de B6AC. Oké, dat bedoelde ik eigenlijk ook alhoewel ik het misschien een beetje cryptisch zei. Maar bedankt iig!

Welke heb je nou?

Kan wel hoor, dan doet hij het heel even en krijg je vast wel een leuke flits en misschien wat rook :rolleyes::D

Oké, dan heb je dus geen kabel nodig.
Let wel op dat als je hem in het buitenland besteld dat de voeding ook voor 220V geschikt is, want bijvoorbeeld in de USA gebruiken ze 110V, en als je daar 220V op aansluit gaat dat niet goed ;)
Let daar dus even op, dat de voeding 220V aankan, dit staat vaak wel in de discription.

@ ruud, dan gaat het wel goed, maar heeft dan de helft minder laadkracht. Scheerapparaten draaien dan soms(voornamelijk vroeger) ook slomer. Tegenwoordig zijn bijna alle apparaten 110V capabel.

Nog even een paar vraagjes, want binnenkort ga ik de Rustler VXL bestellen. Daar wil ik gelijk wat accessoires bij meebestellen.

-Als eerste onroadtires, waarschijnlijk worden dat de Proline Roadrages. Deze zijn echter nog niet gelijmd. Nu kan ik een paar verschillende soorten lijm kopen, de Hype bandenlijm(Hype bandenlijm 20gr - TopRC.nl) en de Medial Pro Tyre Bond(Medial Pro Tyre Bond (25gr) - TopRC.nl). Welke kan ik het beste kopen?
-Ten tweede wat extra pinions/spurs. Ik ga 2S en 3S gebruiken, moet je daarom een andere overbrenging aanbrengen ivm meer power dus meer warmte?
-En wat is voor 2S/3S een goede vertanding voor offroad? Voor onroad bestel ik de 31/76 mee.(Moet ik, als ik de spur verwissel, ook dat 'slipperclutch-ding' binnenin de spur verwisselen? Die drie 'remblok-achtige-dingetjes'?)
-Als laatste een vraagje over de wheeliebar, moet ik daarvoor nog een mount erbij kopen? Dat wordt mij niet helemaal duidelijk op de site.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Laatst bewerkt:
Als je 230v aansluit op een enkel 110V apparaat dan zegt deze poef :p. anderson, 110V op enkel 230V aansluiten zal waarschijnlijk niks stuk maken, maar ook niet goed werken. Maar tegen woordig is het meeste 80-260V en is enkel de stekker de verkeerde vorm. Maar zeker even controleren zoals ruudxd zegt inderdaad!
Dat scheerapparaten langzamer draaien op 110V dan 230V is vrij logisch omdat vooral "vroeger" het om een simpele elektromotor ging, die draait dan simpelweg langzamer. Andersom (230V op een 110V) scheerapparaat zal waarschijnlijk de motor snel uitbranden. En een hoop irritatie op je gezicht opleveren :p.

Het ging er ook om met dingen vanuit usa (110V) naar hier (230V). dan zegt het geen poef, zoals ik al probeerde te vertellen.

peter, Qua lijm maakt amper verschil. KIjk wel als je daar besteld of het in voorraad is. toprc staat bekend om alles na te leveren, en als je er komt is net het laaste verkocht wat jij toevallig nodig hebt.

De wheeliebar is kant en klaar voor een rustler. zitten ook 2/3 extra schroefjes bij meen ik te herrinneren.

Ruud en wesley weten vast wel de verhoudingen van de spurgears voor je...

slipperclutch hoef je niet te vervangen, je zou hem wat losser kunnen zetten om weerstand op de motor te verlagen.

Was ik nog iets vergeten?

Maar nu zeg je het toch juist andersom?

230VAC zetten op een apparaat dat voor 110VAC bedoelt is? Dat zegt dan weer wel poef :P. Andersom niet, maar werkt in de meeste gevallen niet, tenzij het spanningsbereik voor zowel 110VAC als 230VAC is.

kwa lijm, ik gebruik altijd voor alles loctite, voor banden heb ik geloof ik 406, voor universeel plastic heb ik 401. Voor schroefjes weer een andere blauwe loctite, maar daar weet ik het type niet van. AKA tyre glue schijnt heel erg goed te zijn, die wil ik nog wel proberen.

Slipper clutch gewoon laten zitten, echter wel goed afstellen! Lees hier even de handleiding over na. De 1e run moet je de slipper "inslippen". Dat betekend dus rustig met het gas, goed luisteren naar de slipper, en de temperatuur in de gaten houden. Als hij dan ingesleten is mag je hem verder aandraaien en afstellen. Doe je dat niet, dan is hij zo weggesleten omdat hij niet strak genoeg staat. De fabrieksinstelling is echt enkel voor het inslijten.

Zo, eindelijk FLM sealed diff en Integy gearbox gemonteerd.
Wat een verschil zeg, met het diff loopt de auto veel minder rauw en lijkt veel beter te reageren/ op te pakken.
Gearbox is een wereld van verschil wat betreft de motor temp. dit wordt onbezorgd knallen vd zomer haha.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back