Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik ook nooit heb wel een stalen assen set liggen.
Maar zolang de stock assen heel zijn lekker laten zitten.
Met de Yellowrc Dune XXL Racer op 3s trek je ook leuke wheelies.
Maar de Rustler op 3s nog nooit gereden maar hoeft ook niet.
Nu nog een leuke 4wd 1/8 buggy erbij en dan zijn we voorlopig compleet.

Nee valt wel mee de Dune Racer XXL 1/8 is niet veel groter dan de Rustler.
Dus alleen door de tandwiel verhouding zou de Rustler sneller kunnen zijn denk ik.

full
Misschien is de Dune Racer XXL iets zwaarder door de aluminium parts maar meer ook niet.
Heb jij een Wheelie bar op je Rustler zitten ... welke ??
De standaard van Traxxas vind ik een slap ding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb wel de standaard erop zitten. Werkt eigenlijk gewoon prima. Wel heb ik de alu wieltjes met kogellagers erop gehad. Dat ging beter!

Zijn vast ook tuningparts van andere merken.

Na dik 3,5 jaar zijn mijn turnigy packs "2s 5000mah 20c" eindelijk op.
Tijd voor nieuwen. Word gebruikt in mijn stampede vxl en in de komende slash 2wd vxl.
De slash 4x4 mocht het veld ruimen, vanwege te makkelijk rijden. Daar was geen uitdaging in voor mij.

Annyway,
Nu is er in die tijd natuurlijk veel veranderd...
Nu ben ik geen fan van de nanotech accu's in de multicopters.(puffen snel en na 10 tot 20cycles is het beste er wel af en presteren ze zelfs minder dan de normale 25c accus.

Dus deze komen er in mijn auto's ook niet op. Ben wel een turnigy / zippy (compact) fan, vanwege de bang for the buck.

Ik zag nu ook dat je de turnigy 5000mah had met 60c ipv 20c, iemand daar ervaringen mee ? Leek me wel een waardige accu...
Turnigy 5000mAh 2S 7.4V 60C Hardcase Pack (EU Warehouse)

Of de zippy 5400 35c, ook erg goedkoop..
ZIPPY 5400mah 2S2P 35C Hardcase Pack (EU Warehouse)

Ik ga binnenkort misschien een nieuwe motorset kopen voor de rustler, en een stuk of 5 lipos. Ik vindt de motorset die ik nu heb sterk en snel genoeg, maar hij wordt zo snel warm... Terwijl ik denk dat mijn gearing gewoon goed is (19/83). Ik rij niet snel meer dan half gas offroad (4350kv op 3s). Ik wil graag een uur door kunnen knallen, af en toe een nieuwe lipo erin en weer verder, en niet de hele tijd moeten stoppen om hem af te laten koelen. Zou het verstandig zijn om over te stappen naar een sct setje?

Ik zou zo ie zo niet hoger gaan dan een 3500kv en gewoon een 2s gaan gebruiken.
De 3s kan ook heel goed de oorzaak zijn voor een warme motor.

Ik ga binnenkort misschien een nieuwe motorset kopen voor de rustler, en een stuk of 5 lipos. Ik vindt de motorset die ik nu heb sterk en snel genoeg, maar hij wordt zo snel warm... Terwijl ik denk dat mijn gearing gewoon goed is (19/83). Ik rij niet snel meer dan half gas offroad (4350kv op 3s). Ik wil graag een uur door kunnen knallen, af en toe een nieuwe lipo erin en weer verder, en niet de hele tijd moeten stoppen om hem af te laten koelen. Zou het verstandig zijn om over te stappen naar een sct setje?

vxl en 3s wil wel maar je mag naar 86tands en daa 13 of 14 pinion, en dan nog opletten op temps!

Ga nooit hoger dan 2s. bevalt me prima, top van 54,5 op gps gemeten... hard zat...
Rijd ook tegen de 25 tot 30 minuten op accu.

Als je 2S wil gaan rijden, zou ik dat eens proberen met de motorset die je nu hebt, misschien gaat dat wel heel goed?
Dat scheelt dan weer 150 euro :)

Ik weet niet of het zoveel uitmaakt. Offroad ga ik bijna nooit boven half gas, en ik denk dat 4350 kv gewoon wat veel is voor offroad. Al helemaal als ik er ook nog badlands op ga zetten.

Op 3S is 4350Kv veel ja, op 2S ook wel, maar ik zou het gewoon eens proberen op 2S?
Als het dan nog niet goed gaat kan je alsnog een nieuwe set kopen?

Als je veringen heel hard piepen bij het in en uit veren zit er toch lucht in?
Standaard zit er gewoon 30wt in dus ik heb die gewoon besteld.

Dat kan inderdaad, maar dat zou niet heel hard moeten zijn.
Even de cap eraf draaien, dan kun je zien of er belletjes in de olie zitten.
Maar ik denk dat als je het echt hoort terwijl alles gemonteerd is, dat er iets blijft hangen of versleten is.
Kijk eens naar je assen, hingepins etc.

Dat is raar inderdaad, maar je rijd wel altijd op 3S geloof ik?

Maar nou is kraken natuurlijk een ruim begrip, misschien dat een filmpje duidelijkheid brengt?

Het tikken bij het indrukken van de achtervering is een tandenborstel (voor het schoonmaken) die net onder de motorprotector lag.
Kan het ook van de draagarmen komen? Uit het punt waar de draagarmen aan het chassis zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back