Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    LiPo's zijn sowieso veel relaxter ;)

2. MaartenT

MaartenT Guest

ja dat begrijp ik ook, maar wat zijn de voor en nadelen? en loopt de auto er harder door. dat wilde ik graag weten:rolleyes:

3. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
  4. MaartenT

MaartenT Guest

ja ik heb eerst ook overwogen om zo'n accu bij begin aan te schaffen, maar hoe heb jij dat dan gedaan met die 7e cel, gewoon er af gesneden o.i.d., want deze past niet in de huidige vorm in de auto? en wat is je topsnelheid met die accu?

5. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    bij mn slash (weet niet of dat bij de rustler ook zo is) zit er een soort blokje in waar de accu komt.
    als je een 6 cel erin doet komt hij ongeveer naast het blokje
    zie je hem zo ongeveer naast de servo daar?
    hij geeft minimaal netzoveel power als een lipo;) ben er zeer tevreden over.
    zit zon blokje ook in de rustler dan?

6. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Dus jou NiMh accu kan meer als 200A continu en 400A piek leveren? Dat vind ik erg knap zeg...

7. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    joun cijfertjes zijn leuk zeg! toevallig werkt het wel als ik ga rijden met anderen en ik rijd ze eruit stock en hun stock hun 2 cel lipo ik 7 cel nimh

8. Rob Penders

Rob Penders

Lid geworden:
    17 nov 2008
    Rustler xl5

Hallo,

Ik heb sinds 3 maander een Traxxas Rustler xl5
    Ik heb altijd gereden let een 2s lipo 4000mA, loopt lekker vlot 30 minuten lang.
    Nu heeft mijn motor het begeven (brushed 550 Titan 12t)
    Hij ruikt thans niet verbrand maar hij 'klinkt' anders als je hem ronddraait...

Garantie zal er ni inzitten vrees ik!

Welke brushed motor kan ik er nog inzetten met mss wat extra power tegen welke prijs??

welke verhouding is er tussen de 'kracht' en het aantal turns?

Intussen bestel ik een ezrun setje, met motor en regelaar...

Bestaat er een brushed motor die past op de xl5 regelaar?
    Ik hoor het graag

9. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    7.4V vs 8.4V, das ook nog een klein verschil, ofniet? Vergelijk eens 7.2V vs 7.4V, das al iets eerlijker...
    Ik weet ook zeker dat ik jou er uit rij op een 3 cell LiPo en jij met je 7 cell NiMh... :rolleyes:

10. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    ja dat klopt?
    misschien dat ik duidelijk wil maken dat je ook betaalbaar wat harder kan rijden:)
    maar nu ik even in het gevraagd gedeelte dat brushless topic las snap ik dat voor jou geld geen enkele rol speelt.
    voor mij dus wel;)

11. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Voor mijn Rustler VXL heb ik een 3S LiPo accu voor 20 euro nieuw gekocht hoor. En er zijn genoeg andere 2S en 3S LiPo's te vinden voor onder de 20 en 30 dollar.

En voor mij speelt geld wel degelijk een rol, dus zit a.u.b. niet zoveel onzin te posten.

Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  12. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    ja dat setje waar je 500 voor vraagt heb je voor een 10tje gekocht?

13. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Ik denk dat je met die eZrun meer dan tevreden zult zijn en nooit meer naar brushed stapt.

Turns betekend het aantal windingen. Hoe minder windingen hoe meer kv (toeren per volt per minuut) en hoe meer windingen hoe minder kv. Hoe minder windingen betekend ook hoe meer trekkracht, en anders om.

@post hierboven; die 500 euro was sarcasme omdat ik het bod van 9 euro op een eZrun setje wel grappig vond en benieuwd was wat ik op die van mij geboden kreeg. (Nieuwprijs is wel boven de 500 euro)
    Zit nou maar niet zo moeilijk te doen... :sleepy:

14. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    ik wil anderen ook duidelijk maken op welke manier je ook betaalbaar fatsoenlijk kan rijden!
    en niet dat ze alleen maar lipo lipo naar hun hoofd geslingerd krijgen;)
    en niet iedereen haalt via amerika dus de mensen die dat niet doen hebben zo goedkoper dan anders;)

15. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Tja, ik heb enkele weken op NiMH gereden, toen mijn LiPo erin en ik was verkocht. NiMH zakt kwa performance al snel in elkaar waar LiPo's vrolijk door blijven gaan. Daarnaast kun je bij HC in HK voor 'een paar dollar' al een leuke lader en LiPo's kopen.

NiMH is als een DVD, het werkt nog wel maar zal gewoon verdwijnen. Om er nu nog in te gaan investeren lijkt me niet bijster slim. Heb je het geld dan investeer in LiPo (Blu Ray).

16. MaartenT

MaartenT Guest

nee, het is niet zo bij de rustler vxl, maar er is wel een ruimte beschikbaar achter het accu gedeelte, zie mijn album (Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van MaartenT: Rustler VXL) . Deze is echter net te smal voor een cel, zal ik deze dat moeten uitfrezen?
    en hoe lang is je rijtijd met de 8.4V accu ongeveer?

17. MaartenT

MaartenT Guest

ik ben het helemaal met je eens, bij mij speelt geld wel degelijk een rol. ik ben dik aan het overwegen om gewoon een 8.4V pack aan te schaffen...

18. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Ook in Europa krijg je erg goedkope LiPo's, en stukken goedkoper dan 40 euro.

Maar NiMh heeft best veel nadelen vergeleken met LiPo.
    Nadelen:
    - Niet zo veel power als LiPo
    - Veel zwaarder dan LiPo's
    - Kan niet zo snel opgeladen worden als LiPo's
    - en nog wel een paar die ik vergeten ben

19. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Laat ze maar Patrick ... sommige vragen, maar luisteren niet ;)

Sowieso zouden jullie zelf de verschillen, voor- en nadelen van LiPo vs NiMH wel kunnen Googlen ....

Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  20. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Ach, ik heb 3 van zijn punten (of misschien wel meer) argumenteerd waarbij ik gelijk had, en dan komt er steeds weer een argument over iets heel anders wat er eerst niet stond... :sleepy:

Ik zal wel niet meer reageren, ik frustreer me alleen maar meer aan dat soort volk :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina