Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dunowe

dunowe

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Zitten nu wel effe stevig off-topic, maar ik doe mee:
    is die acoms 2.4 een aanrader of zijn er betere goedkope (bang for buck) 2.4G zendersets?
    66euro lijkt weinig voor 2.4g met blijkbaar toch LCD schermpje, 10 geheugens en wel enkele instellingen meer dan zo'n standaard setjes.

2. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Het is een standaard zender, kwaliteit doet natuurlijk onder tegen die van Spektrum en Futaba en andere A-merken maar als je op een budget zit en toch 2,4Ghz wilt is het een prima ding.

3. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
  4. giganielsie

giganielsie

Lid geworden:
    17 aug 2008
    Even een heel klein vraagje:

Zijn die dingen die je aan de bovenkant op de antene doet (zo'n plastic achtig ding) ook los te koop?

Ik wil er namelijk ook 1 voor op mijn TT-01 hebben. Zijn wel makkelijk en hoef je niet zo te klooien met de body. Heeft er iemand een linkje?

5. dunowe

dunowe

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Dank voor de extra link Joram, als ik ooit mijn zender upgrade dan denk ik hier zeker aan terug.
    En dan vergelijk ik op dat ogenblik even de prijs (dacht dat MSUK op 8 euro/pond verzending zat? of zou dit toch 20 worden door het gewicht?)

6. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Vind je? Byte heeft die Acoms en die tipt imho niet aan mijn DX3S hoor ...

Bouw kwaliteit, zender en ontvanger kwaliteit / afstand, gebruiksgemak (bv. met binden), telemetry, zo kan ik nog wel even doorgaan ;).

7. dunowe

dunowe

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Nard, wat heb jij betaald voor je DX3s en waar gehaald?

8. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Een groot voordeel heeft de Acoms set wel; mini ontvanger. Die van alle andere setjes is huge :p

Die DX3S van je is ofcourse beter, maar daar hangt een ander prijskaartje dan ook weer aan.
    Nadeel van de DX3S vind ik dat ie er kinderachtig/intertoys uitziet :p De Acoms ook, maar iets minder.

9. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
    De Acoms doet gewoon waarvoor hij gemaakt is en zonder poepas zoals de DX3S/R;)

Wil jij een zender met 2.4Ghz, geen gedoe en voor niet te veel geld, dan is het een prima optie:)

Bij Modelsport je kan kiezen uit verzenden voor : 4/8/19 pond.

Bij Apex Models kost het 8.47 , of 28.73 voor koerier verzending...

Als ik deze prijzen zo zie, maakt het geen f*ck uit bij wie je koopt.... Iemand van RC-J beweerde dat MSUK duurder was met verzenden, maar als ik dit zo zie maakt het niks uit:D

Greetz,
    Joram

Laatst bewerkt: 30 jul 2009
  10. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    @ dunowe, ik heb er 195euro oid voor betaald, heb hem besteld bij MSUK.

@ Byte, inderdaad die is erg klein al zal elke 1/10 en 1/8 meer dan voldoende ruimte hebben voor een Spektrum ontvanger (welke ook al stukken kleiner zijn dan de standaard Traxxas ontvangers, sowieso de 27Mhz ontvangers). Maar het is zoals je zegt, er hangt wel een prijskaartje aan...

@ Joram, dat die Acoms geen poespas heeft klopt, maar om te zeggen dat de 'kwaliteit' hetzelfde is als A-Merken waarvoor je 3 a 4 keer meer betaald vind ik wat kort door de bocht ;).

Ik heb destijds wat meer betaald voor een zender .. waarom? Was die storingen en glitches zat dus wou 2,4Ghz. Omdat je met een zender heel lang kunt doen wou ik iets hebben waarover ik over enkele jaren ook nog tevreden over zou zijn. Toen ik die DX3S/R zag was ik eigenlijk direct verkocht. Vond ze er mooi uitzien, ze waren licht, veel (nuttige) functies, twee ontvangers en positieve reviews all over. Heb ook nog Futaba zenders overwogen maar die waren ongeveer evenduur maar hadden minder bruikbare functies voor mij persoonlijk, bovendien waren de ontvangers duurder waardoor uitbreiden duurder zou worden (wil 1 ontvanger per auto zodat ik niet hoef te wisselen, irri !!).

11. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    In een 1:18 auto is die ontvanger wel perfect! Ik had hem altijd in mn LRP Shark, dat was ontzettend proppen maar het pastte net. Met een standaard grote ontvanger zou ik zonder body moeten rijden.

Ik denk of ik weet wel zo goed als zeker dat die Spektrum een veel beter signaal heeft als de acoms en de response snelheid zal ook beter zijn denk ik.

12. bokkenrijder

bokkenrijder Guest

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2011
  13. giganielsie

giganielsie

Lid geworden:
    17 aug 2008
    Ik heb een klein probleempje. Mijn esc is waarschijnlijk stuk dus kan nu niet meer rijden. Ik heb al onderdelen besteld voor mijn Rustler om hem brusless proof te maken maar die zijn nog niet binnen. Kan ik nu wel zo'n ezrun 5.5T erin zetten en de punch heel laag zetten? Houden de tandwieltjes dit?

14. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Kan, Als je het sloopt is het niet erg, je gaat het toch vervangen:D

Greetz,
    Joram

15. giganielsie

giganielsie

Lid geworden:
    17 aug 2008
    Maar liever hou ik het toch heel:p En hoef je dan alleen de punch te verandern? Of ook nog de rem?

16. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Rem hoeft niet.

Punch wel ff rustig zetten:)

Greetz,
    Joram

17. nick goes rustler

nick goes rustler

Lid geworden:
    25 jun 2009
    Thx voor al de goede raad, ik vreesde er al voor dat ik een andere zender moest halen (2.4 in de plaats van 2.7ghz). Ik heb deze besteld bij conrad.be.
    Ik snap enkel niet waarom ze standaard deze zenders er niet bij steken in de plaats van de 2.7ghz?

18. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    Het is 2,4Ghz en 27Mhz ;)

Ze doen er standaard een 27Mhz of 40Mhz bij omdat die goedkoper zijn.

19. joeribar

joeribar

Lid geworden:
    29 mrt 2008
    kan iemand mij helen hoe ik een foto op dit forum moet zetten ik wou in dit topic een foto van men nieuwe body zetten maar ik zou niet weten hoe

20. berrytt01

berrytt01

Lid geworden:
    30 mrt 2008

MVG Berry

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina