Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dafke

dafke

Lid geworden:
    24 aug 2009
    allucard. merciekes voor de tip.had ik zelf nog niet opgekomen!:rainbow1:

dudok.alle andere wagens en batterijen zijn ook met goudcontacten.en het zijn er een pak.dus is het makkelijker om deze ook aan te passen.ik heb vandaag de 76 tand gekocht
    ben eens benieuwd met de 26t ertegen wat dit zal geven.op 2cell is 26/83
    al vrij hard.heb nog niet met 3cell gereden op deze combinatie dus kan ik nog niet zeggen hoe het zit met de regelaar .
    ik hou jullie op de hoogte

greetz

2. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    ik zou de rustler zoiso wat zwaarder vertanden dan heb je minder wheelies en kan je beter rijden

3. Dudok12

Dudok12 Guest

Nu ik zowel een lipo heb en NiMH accus voor de VXL valt me iets op: de handleiding raadt aan altijd met Low Voltage Protection (LVP)te rijden, dus niet alleen met lipos, maar ook voor NiMHs. Maar als ik dat doe met een vers opgeladen 7.2V NiMH, springt de LVP in werking en heb ik nog maar 50% power...

Noodoplossing is bij het wisselen van accus de LVP iedere keer aan of uit zetten, maar dit gaat een keer mis. Ik moet dus gaan kiezen voor een soort accu, of is er iets mis met de snelheidsregelaar?

4. dafke

dafke

Lid geworden:
    24 aug 2009
    nee hoor
    die van mij doet dit ook vrij rap.mijn kameraad zijne ook.
    vrij rap in rood met een NIMH.
    gewoon 10seconden duwen op esc en dan is de beveiliging uit.dacht ik
    is vrij rap opgelost.

gr

5. Lochii

Lochii

Lid geworden:
    14 apr 2009
    Juist, low voltage protection alleen aan bij lipo's.
    Bij nimh kun je dan 10 seconden gas geven en dan springt hij al op de protection.

6. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Tis ook lowvoltage protection, ENKEL voor lipo's...
    Niet voor niXX.

7. Dudok12

Dudok12 Guest

OK Mannen! De handleiding zit er dus naast, want wij zien allemaal dat met LVP niet te rijden valt met een NiMH...

Vandaag weer wat geleerd: check geregeld ook je stalen pinion gear en niet alleen de plastic spur gear. Tijdens het rijden in de Drunense duinen plots een getik. Kapje eraf om te kijken. Zandje tussen de tanden van de spur, dus verwijdert en klaar. Toen viel wel op dat tandjes van de pinion afgesleten waren en dat het niet helemaal in lijn stond van de spur. Dacht dat het nog wel ff kon en had ook geen andere pinion bij me, maar even laterrrrrrr. Einde spur: mooi kaal aan een kant :(

Thuis bij liquid nieuwe stock pinions besteld en de snelle pinion op de as gelegd, met nieuwe spur (had ik 2 besteld vorige keer). Wat loopt dat stil...

Wat ik al een tijdje hoorde/voelde was dus een afgesleten pinion... Na wat ragge in duinen was deze zo ver op dat ie de spur kon afknagen...

Weten jullie vast al lang al, maar ik kwam hier te laat achter...

8. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    als je de dichte ''gearcover'' erop zet heb je daar geen last meer van

9. Dudok12

Dudok12 Guest

Die heb ik (van RPM) en daar komt toch zand doorheen... Er zitten nog wat kiertjes hier een daar, bv tussen bak en skidplate achter en daar komt toch weer zand door binnen, zelfs als je die dichtplakt... Als je in het zand gaat ragge, dan komt het overal...

Misschien is Revo beter in het zand, maar een Rustler/ Stampede oid gooit zand waar je het niet wilt hebben, dus kost het af en toe een tandwiel...

10. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    ok jammer zelf nog geen last van gehad en ben vanmiddag nog door een zandbak geragd had ik dat met de normale gedaan was t trrrrrr maar tot nu toe niks geluk mischien. kan je dan geen stuk rubber tussen doen bij het randje eerst netjes knippen en dan ertussen. het moet toch kunnen om het zanddicht te krijgen

11. recon

recon

Lid geworden:
    28 apr 2008
    vraagje: is er een failsafe ingebouwd in de standaart regelaar van vxl????
    als een maat van mij zijn auto opstaat en hij zet zijn zender af stottert de wagen heel even en stopt dan vanzelf,

als ik dit doe vertrekt hij volgas (met 3 cellen geen mooi zicht) gelukkig eerst getest ivm wat als er storingen zijn.

wie weet of deze regelaar er mee is uitgerust en hoe ik dit kan opzetten, ik heb al aant rondzien geweest maar kan niet direct iets vinden (en 1230 berichten op een avond is niet zo heel grondig:))

dank

12. superboe

superboe

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    voor zover ik weet zit er geen failsafe op

13. Dudok12

Dudok12 Guest

De VXL met standaard Traxxas zender heeft geen failsafe, helaas. Mijn Stampede ging er ook een keer van door toen we reden op een parkeerterrein met hoge huizen eromheen... Weet nog steeds niet of iemand een 27 mc bakkie heeft daar, ofdat reflecties etc het signaal verpesten, maar een failsafe staat hoog mijn verlanglijstje. Geen idee of je deze ook los kan kopen...

Bij diverse 2.4 Ghz zenders+ontvangers heb ik gezien dat die wel een failsafe hebben, dus daar ben ik nu naar aan het kijken. Ben ik meteen van die kristallen af...

14. nick goes rustler

nick goes rustler

Lid geworden:
    25 jun 2009
    ik had dit probleem ook, toen heb ik mij via conrad.be gewoon een ander zender gekocht 2.4ghz voor 69€ en nu doet hij het perfect, hij leidt geen eigen leven meer.

15. Riko

Riko

Lid geworden:
    6 aug 2009
    @dafke, ziet er mij een leuke avatar uit, allé maakt mij gewoon wa nieuwsgierig om die foto in detail te zien

heb je een fotoalbum hier ergens staan van je wagens en/of heb je die foto in het groot?

16. neil9

neil9 Guest

hallo.
    hebben jullie veel goeie ervaringingen met de rustler want ik ben van plan een te kopen maar ik weet het niet zeker.
    en hebben jullie nog tips wat ik moet kopen?

17. Riko

Riko

Lid geworden:
    6 aug 2009
    batterij + batterijlader om mee te beginnen

batterij = als je geluk hebt minimum 50-60 euro
    lader = 50 tot honderden euro's.

dan kan je zelf kiezen hoever je je rustler wil updaten met alu of versterkte plastic onderdelen van RPM.

Om je een beeld te geven van mijn aankopen, ik om rond de 900 euro

Een tip waar je degelijke batterijen kan kopen aan goedkope prijs (en waar zij zelf in jouw plaats een TRX connector plaatsen)
    http://www.modelefrance.fr/
    of http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_index.asp (maar moet dan wel ingevoerd worden + je zal zelf moeten solderen)

tip voor een batterij die veel aankan en goedkoop is
    http://www.nitroplanes.com/thac6smbalic.html

tip waar je de Rustler VXL goedkoop kan vinden, zonder hem speciaal te laten invoeren en dus bijhorende kosten te doen:
    http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/category/Electric-Stadium-Trucks__20f/

RPM is goed voor plastic onderdelen, veel sterker dan stock + goedkoop
    en REM, FLM, STRC zijn voorbeelden van fabrikanten van aluminium onderdelen, maar moet je wel uit de states kopen.
    http://www.addicted2rc.com/shipping_policy.html
    http://www.rcbros.com/cart/Scripts/default.asp
    http://www.teamstrc.com/default.asp

Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  18. giganielsie

giganielsie

Lid geworden:
    17 aug 2008
    Weet iemand of er op conrad een goede temperatuur meter is? Ik wil er namelijk een motortje kopen voor mijn andere auto maar als je voor 20 euro of meer koopt hoef je geen verz. kosten erbij te betalen.

Ik heb al even lopen zoeken en kon deze vinden: Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Is deze aan te raden?

Alvast bedankt,

Mvg, Niels

Ps. Vond het niet zo nodig om voor zo'n klein vraagje een apart topic aan te maken

19. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    is die temp meter om je motor temp te meten?

20. Nard Cox

Nard Cox Forum veteraan

Lid geworden:
    23 jan 2009
    @ Riko, batterij met geluk een minimum van 60 euro? Ik kan je er zo 10 geven die goedkoper zijn (HobbyCity, de shop die je zelf linkte).

Wil je zeggen dat je 900euro hebt uitgegeven aan de Rustler ? Dan ben ik wel benieuwd naar pics en wat je nu allemaal gekocht hebt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina