Traxxas Slash 4x4 topic deel2

nee joh. Een 1/8 SC heeft het gewicht van een truggy (zwaarder zelfs) en met die kleine wieltjes de grip van een Traxxas slash (om even ontopic te blijven)
da's geen echte snelle combi. Ga maar eens op youtube filmpjes zoeken van een SC8 die een track rond gaat. Het ziet er realistisch uit (want dat was de bedoeling) maar het is niet snel. Alleen als je een echte grote 1/8 baan hebt zoals in amerika dan wordt het leuk.
 
Als nieuwe rc-noob samen met m'n zoontje, wil ik voor dit model gaan kiezen.

Na wat zoeken en overwegen wil ik voor deze uitvoering gaan.

TRA-6807R-Traxxas Slash 4x4 Ultimate Brushless LCG TQi + Akku Version2014

Ik zie deze uitvoering weinig in de nl shops (Uden,Kaatsheuvel,Eindhoven, Helmond ) staan en als ie er staat een 100,- duurder dan in deze .de shop.

2 vragen aan de experts;
Is dit een betrouwbare webshop?
En zie ik iets over het hoofd of is het een strakke prijs?

Alvast dank voor het antwoord

Slash rijdert in spe
Groet
 
Ik ken de shop niet.
Als ze leveren wat er in de beschrijving staat klopt het wel zo te zien. Misschien willen ze er van af. De Slash hype is ook wel weer een beetje over denk ik. De hele Short Course rage wel eigenlijk.
 
welke snellader en welk merk nimh/ lipo met welke V en mah raden jullie me aan?

Snellader moet voorbereid zijn op de "toekomst". En een accu in een beperkte tijd kunnen opladen dus max 1,5 uur.

accu's hoeven niet mega sterk of snel te zijn. Ben nog maar skill 1 a 2.
Ik wil lang en pittig rijden met niet al te dure maar goede accu's
nimh of lipo....tja denk dat nihm wat gebruiksvriendelijker is...toch?

Dus lekker naar de bossen, 2 accu's in mn zak en een uurtje raggen met de 4x4.
 
Mooie instaplader die ook LiPo aan kan is de Imax B6. Deze kan tot 5A laden zo lang de spanning van de accu onder de 10 volt blijft, dus 6 of 7 cell NiMh en 2S LiPo kunnen dan nog steeds op 5A worden geladen.

NiMh is wat minder kwetsbaar, maar ook niet onverwoestbaar. LiPo's mag je nooit te ver leegrijden, en er zijn wat meer dingen waar je op moet letten bij gebruik, om er lang plezier van te kunnen hebben. Turnigy is een leuk instapmerk voor accu's, iets beter maar een stukje duurder is Gen's Ace. Ik zit te denken aan 5000 mAh capaciteit.
 
Okey,
Na een paar dagen lekker rijden met mn 4x4.
Eerste dagen gewoon op 50% trainingsstand gereden op de standaard accu.
Nu op 100% met standaard acuu, is al snel genoeg voor me. Dus de lipo's mogen nog effe wachten.

Wat ik wel wil aanschaffen is een een dirtcover.
Wat is jullie advies?
Zo'n zak van Dusty motors of die hardcase van JConcepst?
Of zijn er nog andere betere opties?
mvg
 
Outerwears is ook goed.
Het voordeel van Outerwears en Dusty motors is dat er nog lucht door kan, en alles dus wat beter gekoeld word dan met zo'n ding van J concepts, die helemaal niets doorlaat.
Outerwears laat wel lucht door, maar geen zand, modder, en zelfs geen/ heel weinig sneeuw en water.
 
Hoi,

Na eerst wat met scalers (axial scx-10) gedaan te hebben ben ik nu over gestapt naar een traxxas slash 4x4.

Ik heb een gebruikt (misbruikte) slash gekocht en maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem helemaal uit elkaar te halen.

Dit was achteraf ook hard nodig want ik ben tot op heden nog geen 1 lager tegen gekomen welke nog goed was, net als de diff olie etc.

Nu zijn de lagers etc niet zo spannend, ik ben alleen eens benieuwd wat jullie ervaringen zijn met diff olie en dan zowel voor als achter.

Wat is de standaard dikte van de diff olie welke traxxas gebruikt en welke diktes gebruiken jullie.

Ik zal vooral op cross baantjes rijden, verder wat verhard en onverhard.
 
Vandaag mijn eerste rij ervaring met de ge-rebuilde slash 4x4 gehad, nog wel even met een 10turns brushless hobby king setje met 60amp regelaar, maar zelfs dat ging al HARD, ben benieuwd wat het met de velineon set dan doet.

Wat betreft het omslaan heb ik niet echt last van gehad ondanks dat ik op een parkeer plaats reed en het geen LCG is.
 
Ik las hier al het een en Ander over het LCG chassis, maar als ik bvb bij toemen.nl kijk zie ik 2 opties; alleen het LCG chassis, of het LCG chassis met een Bergje extra schroeven en kunststof onderdelen.

Kun je met je gewone slash 4x4 en alleen het LCG chassis verwisselen en weer rijden? Of moet je per se die andere delen (kit versie) erbij hebben om alles passend te maken?
 
Een aantal onderdelen zijn anders voor de LCG versie, zoals de motormount, dus je kan niet zo het LCG chassis kopen en die er in bouwen, dat past niet.
 
Help!
Ik ben gisteren begonnen met het vervangen van verschillende lagers op mijn auto waaronder de lagers van de diff achter. Natuurlijk moet ik eerst de assen dan van de diff af halen, maar nu is het probleem dat die kleine schroefjes helemaal dol zijn :(. Ik heb de MIP X-duty assen. Het schroefdraad van het schroefje zit direct om de kop. Ik heb toen ik de assen in elkaar zette waarschijnlijk te veel loctite gebruikt waardoor ze niet meer los komen, de loctite was de blauwe gel die bij de assen zat.
Ik heb al geprobeerd om met een torx ze los te krijgen, heb de schroeven verhit met een gasbrandertje en heb een poging gedaan om een platte schroevendraaier erin te zetten. Niks heeft geholpen. In de assen zitten 2 schroefjes per as en van elke as heb ik 1 schroefje er zonder veel moeite uit gekregen zonder dat ze dol gingen.
Weet iemand wat ik hier mee moet doen? Ik dacht zelf nog om een linkse tab te kopen, maar ik weet niet of die er zijn in deze maat.

groet, guido
 
Om in te haken op de vraag over diff olie. Ik ben ongeveer een jaar geleden ook bezig geweest met die olie, en je komt op de verschillende forums veel verschillende antwoorden tegen. Uiteindelijk heb ik het volgende erin zitten:

7000 voor
5000 achter

Ik rij ongeveer op hetzelfde soort terrein als jij Erwin, en bovenstaande verdeling bevalt mij prima.

Over de dirt cover: ik heb een tijdje terug een dusty motors cover gekocht. werkt goed. Kom nu veel minder zooi tegen tussen mijn elektronica en draaiende delen. Kleine stofdeeltjes blijf je dan wel houden. Enige nadeel is dat het behoorlijk heet wordt onder de cover, zelfs met fans. Ik zorg er gewoon voor dat mijn slash wat vaker pauze krijgt. ;)
 
en nog even een plaatje. :p Van de zomer een nieuwe body gespoten (mijn eerste - Pro-Line True Scale Ford Raptor 3389 for Short Course)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top