Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net een stukje in de straat met mijn backslash gereden.
Ik ben mijn erbe gewent op 6s .
Dus op 2s was ff saai .
Toen de 3s erin gedaan dat loopt wel lekker.
Maar nu heb ik het idee dat hij niet goed remt.
Heb op mijn zender de rem op 100% staan.
Maar het is nu meer uitrollen dan remmen.
Of remt monster mamba gewoon beter?
Iemand een tip?

wat ik mij kan herrineren van de VXL en toen ik overstapte op de MMP dat het remmen op de MMP inderdaad een stuk krachtiger is.

Maar ben je toen ook niet meteen op een andere motor overgestapt?Ik hoop het binnenkort te kunnen vertellen. Kan het pakketje wel de brievenbus inkijken.

Als je met de VXL hard remt, kun je idd vrij snel stil staan.

Ik zou zeggen, even de zender opnieuw inleren op de regelaar. denk dat je eindpunten niet goed staan namelijk.

Ben zelf ook van een VXL set naar een Novak 5.5T HV motor en MMP gegaan.
Alleen rijd ik dan op 3s, niet op 2s. (rijdt toch geen wedstrijden, dus. :p )
Dat gaat nog wel weer een stukje harder als met de VXL, en remt ook harder. maar de rem van de VXL is ook beslist niet slecht.

Als je met de VXL hard remt, kun je idd vrij snel stil staan.

Ik zou zeggen, even de zender opnieuw inleren op de regelaar. denk dat je eindpunten niet goed staan namelijk.

Ben zelf ook van een VXL set naar een Novak 5.5T HV motor en MMP gegaan.
Alleen rijd ik dan op 3s, niet op 2s. (rijdt toch geen wedstrijden, dus. :p )
Dat gaat nog wel weer een stukje harder als met de VXL, en remt ook harder. maar de rem van de VXL is ook beslist niet slecht.

Ik heb er geen beschrijving bij dus ik zou niet weten hoe dat moet.

"probleempjes" nw 4x4 spelling ophanging / draagarmen ed

Even een paar vraagjes aan diegene die de slash 4x4 wat beter kennen:

Na 30 jaar weer gestart met rc autorijden

Op oudejaarsdag een "gewone" Slash 2wd voor zoonlief (9) gekocht. Ik wou zelf aanvankelijk ook een 2wd (net als mij de auto in de garage achterwiel aandrijving en de moter achterin) maar ben toch gezwicht voor de goodies en zelf met een Slash ultimate de winkeldeur uitgegaan (ik moet mijn zoontje immers wel kunnen bijhouden). Door tijdgebrek en matig weer tot nu toe alleen een paar keer met de 2wd gereden. De 2 wd bevalt prima, lekker driften op de gladde straten.

De 4wd bevalt tot nu toe wat minder, alleen nog even in de huiskamer gereden. Paar probleempjes, stuurservo valt af en toe uit (dus maar niet buiten rijden), bij het wegrijden of weinig "gas"geven. trilt de moter / aandrijving (alsof de moter niet ronddraait maar heen en weer trilt).

Bovenstaande dingen zullen wel met de verkoper worden opgelost alleen twee andere dingen vallen mij wat meer in negatieve zin op:
Forse spelling op de wielophanging (mn achter) zit vooral waar de draagarmen aan het chassis zitten, en in mindere mate in de assen. Je kan de wielen zowat een cm heen en weer bewegen. Dan hebben al die geometrie verhalen en afstelling natuurlijk niet zoveel nut. (alles lijkt wel goed vast te zitten. Bij de 2 wd lijkt dit beduidend minder.

Slingerende wielen alsof de velgen krom zijn. Bij nakijken lijkt dit meer te komen doordat de wielen niet helemaal mooi gecentreerd op de as zitten.
beetje spelen met het losmaken en opnieuw vastdraaien kan het wel iets beinvloeden maar makkelijk is het niet. Beetje stom gezicht om die wielen zo te zien wobbelen, redelijk onbalans ook, auto trilt behoorlijk (op tafel met wielen van de grond). Ook hier lijkt de 4wd meer last van te hebben, maar het het kan toeval zijn dat het mij al gelukt is de wielen bij de 2wd wat beter te centreren.

Zijn bovenstaande zaken (mn de speling en hobbelende wielen) min of meer normaal en vergelijk ik het teveel met een "echte" auto. Zit nu te overwegen de ultimate maar in te wisselen voor een tweede gewone 2wd.

graag jullie ervaringen

het schokken bij het weinig gas geven is volkomen normaal voor een sensorloze brushless motor en dus ook geen defect. Gelukkig rijdt je normaal gesproken niet in een woonkamer en heb je dus geen moment last van dat schokken.
De stuurservo kan inderdaad wel eens gek doen. Heb je al geprobeerd je zenderset opnieuw te binden? Als dat het niet oplost kun je even terug gaan.
De speling op je draagarmen zit volgens mij ook veel in die aluminium delen. Pas geleden met iemand vergeleken en daarop leek meer speling te zitten dan wanneer de ophanging volkomen van plastic was (zoals bij mij), maar ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn.
Voor de rest zit er inderdaad meer beweging in de ophanging als bij wedstrijdmodellen, maar dit is traxxas eigen geloof ik.
De assen hadden bij mij toen ze nieuw waren in elk geval geen speling dus op dat puntje begrijp ik niet welke speling je bedoelt?
Onbalans in je wielen kan ook komen door een verkeerd zittende insert o.i.d. maar een groot deel van de trillingen komt natuurlijk ook door de speling in de ophanging. Volgens mij kun je aan de ophanging zelf vrij weinig doen en zul je in de praktijk merken dat het voor het rijplezier niets uitmaakt:)

Bedankt voor je snelle antwoord.

Dat schokken had bij brushless had ik achteraf al ergens gelezen, iets van dat hij bij weinig spanning niet helemaal weet welke kant hij op moet draaien, zal het wel even kontroleren, in ieder geval moet je er redelijk vlot vandoor gaan om het te voorkomen, met de 2wd (brushed moter) kan je veel rustiger wegrijden.

de genoemde speling zit tussen lager en as. zal wel normaal zijn. extra ringetje kan het wrsh wel verbeteren. verreweg de meeste speling zit zoals gezegd daar waar de onderste draagarmen aan het chassis zitten dus de binnenkant. Dat zijn geen alu delen en volgens mij gewoon standaard. Ik zal deze week in de verkopen shop nog wel even gaan friemelen aan enkele andere traxxas autos. De overdreven hoeveelheid toespoor vind ik ook vreemd (wielen staan achter erg naar binnen (traxxas meld dit ook) , kan je wijzigen maar goed eerst maar proberen, zal wel een bedoeling hebben naast bandjes opvreten) Overigens leek mij voor de aankoop de e-revo ook heel aardig leek technisch geavanceerder en steviger, misschien is dat een optie. maar ja, ik vond de slash juist meer op een gewone auto lijken (oke laten we het realistisch noemen).

De wielen heb ik al bij meer slashes zien slingeren dus dat is misschien ook gewoon de constructie en worden de wielen niet zo goed gecentreerd.

Ik zal morgen nog wel proberen de zender opnieuw te linken of dat wat aanhaalt voor de stuurservo, maar ik vrees het ergste. Nog wel de stekker in de ontvanger gecontroleerd maar dat haalde weinig uit.

De speling op de alu onderdelen had ik ook al vrij snel en volgens mij was ik ook diegene waarmee Robin het vergeleken had.
Ik heb dus nu ook na een klein half jaar de alu onderdelen bij de voorwiel ophanging en achterwiel ophanging vervangen voor plastic.

1 nadeel van plastic is wel dat het bij kou snel afbreekt, ik had zondag zelf na 5 min in een koude manege rijden m`n achterwheel hub carrier (oid) al afgebroken die ik net vervangen had voor het alu.

Je keus voor een Slash is in mijn ogen een goeie geweest de e-revo is een mooie degelijk bash auto maar totaal niet realistisch en je mag er ook bijna bij geen een wedstrijd mee meerijden...
Er zijn vast wel mensen die dit tegenspreken maar vraag je maar eens af waarom er zoveel e-revo`s zo snel na aanschaf te koop staan.

Jup dat was inderdaad met jouw auto waarmee ik vergeleken heb.
De alu hubs achter kun je trouwens geloof ik omdraaien (links rechts omwisselen) en dan heb je 2 graden toe in. Nu heb je 4 graden toe in.
Ik weet niet uit persoonlijke ervaring hoe de armpjes van rpm zijn, maar misschien zorgen die er wel voor dat de speling zo goed als verdwijnt. Iemand hier antwoord op?
Met een brushless slash 4x4 wil je niet rustig wegrijden....daar hoor je mee te raggen:)
Een matige centrering van de wielen zorgt uiteraard voor wat meer slijtage op ophangingsdelen en lagers, maar in de rc wereld is dat vrij normaal. Je kunt ze perfect uitbalanceren en centreren, maar binnen de kortste keren zit er zand of vocht in je banden/insert en is al dat balanceerwerk voor niets geweest.
Ga nu maar gewoon eens door het bos raggen ofzo...fun fun!:D

Heb zojuist m`n vxl setje WEER laten opsturen naar Traxxas...

Hij begon weer vanaf de 3e heat met niet meer wegrijden uit stilstand...
vorige keer was het ook al feest...
Deze keer koste het me een goede klassering in de 1ste finale heat... de 2de en 3de finale heat een mooie 4de en 3de plaats maar de 1ste finale heat door het 4x stilvallen een 7de plaats... daardoor 5de overal...

Maar terugkomende op het probleem....

Bij de hobbyshop gaven ze aan dat het ook aan m`n zender/ontvanger kon liggen (spectrum dx2s)
Hier kwamen ze mee nadat ik aangaf dat als ik de throttle trim wat hoger zette zodat de wielen bleven draaien het probleem niet meer voordeed.

Heeft iemand hier daar wat zinnigs op te zeggen?

Niet op draagarmen,of andere onderdelen... Er zijn maar weinig onderdelen waar echt speling op moet zitten, ja je tandwielen, maar dat noent men dan weer mesh. gear mesh.

En traxxas heeft idd standaard wat speling,Tamiya al heel wat meer, maar pak je bv een Xray is het echt niets meer,en draait toch alles soepel.. Wel een klien verschil in prijs ;) Nou ja , een heel groot verschil in prijs...

kheb eigenlijk een klein vraagje, en in jullie ogen waarschijnlijk ook een domme vraag. Maar als nieuwtje in gans de rc wereld geraak ik nog niet uit aan bepaalde dingen.

Ik zit dus nu met mn standaard 8,4v 3000mah batterij.
Als ik een 7,4v 2s lipo koop, is mn wagen dan trager door het lagere voltage?
Of moet ik een 3s kopen of een hogere voltage? (hoeft nog geen recordsnelheden te halen, want ben nog nieuw in het wereldje dus zou graag niet constant ondersteboven liggen en is ook vooral bedoeld voor short circuits, dus niet om aan 100km/u recht door te rijden :-) )

En is het zo, hoe hoger het Mah (bvb 4200Mah), hoe langer de batterij meegaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back