Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

1. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    en je vergeet de messen paradox een vlijmscherp mes is ve(eeeeeee)el veiliger dan een bot mes, omdat je veel minder kracht hoeft te zetten... Ik zou zelf gewoon een aantal keer lichtjes de ramen volgen (zonder veel neer waardse kracht) en dan kom je bij de 3e of 4e keer dat je de kant langs gaat vanzelf door het plastic heen zonder veel issues...

Okay ik weet dat mijn (back)slash niet echt typisch is maar ik hoopte tog wel op enig commentaar op de nieuwe paintjob... Nog imput over of (en zo ja in welke kleur) ik die pinstripe waar ik nog overnadenk moet zetten?

2. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
  3. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  4. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

5. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Geel of idd. Goud zou een leuke toevoeging zijn:D

6. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    Nouja ik was van plan om een 4wd slash roller te scoren zodra ze uit kwamen maar geduld was nooit mijn sterkste kant en toen ik een 2wd "for cheap" kon krijgen:) en ik heb al een idee voor een custom chassis om het zwaarte punt wat omlaag te krijgen... Moet nog even kijken wat voor hardware ik nodig zou hebben voor het geheel maar daar moeten we wel achter kunnen komen...

7. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

8. GDV-Maxx

GDV-Maxx

Lid geworden:
    4 mei 2009
    Voor op straat kan je eventueel de 1/16 talon banden gebruiken; daarmee kleeft hij aan de grond en tuimelt hij nooit om.

9. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    ik ben prima te vreden met de wegligging en maar ik ben wat ze in de USA een "tinker" noemen i love building shit... hell ik heb mijn front+rear leds draaien vanaf een custom soldered BEC (mijn eerste circuitboard voelde heel officieel toen die af was:p) misschien stuur ik je nog wel even een berichtje als ik echt ga bouwen...

heeft iemand toevallig data bij de hand over hoe de positie/orientering van een servo effect heeft op de servo torque (ie horizontaal 90 graden op de wielen versus vertikaal etc) misschien handiger om dat per pm te doen ter voorkoming van mad topic vervuiling... ooh en enig idee waar je een beetje betaalbaar carbon fiber platen kan scoren?

10. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

11. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    ik maak morgen op mijn werk wel ff een draft van mijn plannen en dan post ik die wel ff voor "approval" word waarschijnlijk een cruising tussen zoiets

http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture011.jpg en die common low COG chassis gorrilamax ofzo, die gene die de batterij onder de chassis legt als je me vat... maar ik maak morgen wel ff een piccy, ooh en als je meer pics van die chassis wil vinden moet je even iets als "traxxas slash subaru rally" googlend an vind je de thread op de traxxas forums vanzelf...

12. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

13. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Of je koopt voor 25 euro een setje kortere schokbrekers van Yeah racing b.v.
    Werkt echt perfect.
    Dan moet je 80mm en 90mm nemen.

14. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    Klopt het dus als ik zeg dat bij de traxxas tranny, 1 uitgang geblokkeerd wordt, de andere uitgang de overbrengingsverhouding dus halveert?
    Dus de inner gear ratio is normaal 2.72:1 , maar als 1 uitgang geblokkeerd wordt, wordt de inner ratio dus 2.72/2 : 1 klopt dit?
    Weet iemand het aantal tanden van de planetaire tandwielen om dit exact te berkenen of is die factor 2 exact?

Bedankt alvast!
    Van zodra er wat progressie is met het project hou ik jullie zeker op de hoogte.

15. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ik denk alleen niet dat de diff tandwielen het erg prettig gaan vinden als je deze constant als aandrijving gaat gebruiken. (ze zijn gemaakt om het verschil tussen de 2 wielen op te vangen zeg maar, niet om als 1wd te gebruiken onder belasting. )

Maar goed, kan het uiteraard ook helemaal mis hebben, en dat die tendwielen het wel gewoon aankunnen. :)

16. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

17. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    Wel bij vrij gaat er dus geen koppel worden overgedragen naar het wiel, de losse kant slipt gewoon door.
    Net alsof je met een gewone auto met je ene wiel op ijs zou staan en andere wiel gewoon op de baan. Dan is het koppel op het wiel met ijs 0, dus ook op het andere. (bij een diff is het koppel op beide wielen steeds gelijk) Het wiel op het ijs spint door terwijl het andere niets doet en blijf je dus ter plekke staan.
    In dit geval is het wiel dus als het ware losgekoppeld van de aandrijving en hebben we dus ook geen last van de inertie van de aandrijving (doel van heel dit gedoe).
    Als we de losse kant blokkeren, gaat al het koppel/vermogen naar het wiel. Maar dat is dan toch gewoon de vast overbrengen van een geblokeerd diff? Aangezien het een planetair diff is ipv een ball diff. Dus het ringwiel van het planetair stelsel is dan geblokkeerd.

Of mis ik hier iets?

Bedankt alvast voor de hulp, thanks!

18. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

19. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    Uit de tranny komen 2 uitgaande assen. 1 van de twee wordt gekoppeld met het wiel, en 1 van de twee wordt vastgezet of losgelaten.

bedankt alvast

20. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

Deel Deze Pagina