Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

1. jan.van.gent

jan.van.gent

Lid geworden:
    9 nov 2005
    Heb er nog eens over nagedacht, je hebt gelijk, bij vast houden verdubbelt het toerental en zal dus de overbrengingsverhouding halveren. Dus als de inner gear ratio 2.71:1 zal ze 2.71/2 : 1 worden

Als één kant wordt vastgehouden, zal dit gewoon door vast te maken zijn. Dus dat het niet meer ronddraait tov de wagen. Dus letterlijk stil staat. Dat zal gebeuren met een schijfrem/servo ofzo.

Groeten

2. gaan we het alleen maar over de gear ratio hebben?

3. Vince

Vince

Lid geworden:
    18 okt 2009
    Hallo iedereen,

Ik ben sinds een paar weken terug trots eigenaar van een Traxxas Slash.

Zal even wat meer over vertellen.

Ik heb de auto gekocht van Rinaldo, de auto was in nette staat, maar mocht wat liefde en zweetdruppels hebben. Zeer nette auto dus! Heb hem helemaal stock gekocht, dus ook met originele elektronica. Ondertussen heeft de auto het volgende nieuw gekregen/vervangen.

-Wheel Axle (Waar meenemer op zit) *Was afgebroken door mijn debiele rijgedrag*
    -Dogbone of drive shaft, die dingen die in elkaar schuiven. *Ook afgebroken door mijn debiele rijgedrag*
    -Ezrun 5,5T 60A Brushless set
    -Goudpluggen 3,5MM voor de motor, en 4MM voor de accu's
    -3 nieuwe Zippy Flightmax 4000 lipo's

And that's it. Verder rij ik met een Spektrum DX3.0 en heb ik nog een TRF415MRXMRE.

Dus, vanaf nu praat ik gezellig mee in het slash topic!

4. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Die Rinaldo ben ik dus.....

Vince..Ik ben blij dat je tevreden bent met je aankoop! Ik stuur je de originele kap en veren nog even op. Zie het maar als "aftersale's".

Vragen (of gezellig babbelen over de Slash) kan je natuurlijk stellen in dit topic, via pb/hotmail aan mij.

Eigenlijk heb ik al weer een tijdje (een soort van) spijt van de verkoop. De Slash was toch mijn favootje qua rijden. Oude liefde roest niet...zoiets....Gelukkig komt m'n 4x4 komende week binnen:cool:

Een foto van de Slash (hoe die er nu bijstaat) zou natuurlijk niet gek zijn..Misschien is het leuk eens te komen rijden op de baan van de MVB...

Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  5. Whipslash

Whipslash

Lid geworden:
    26 aug 2009
    Ha Rinaldo,
    is de baan van MVB al een beetje berijdbaar? Ik kan niet wachten om met mn Slash eens lekker op een schone baan te kunnen rijden (na al die winterse ellende van afgelopen tijd)!
    Grtjs,

6. ik babbel al een tijdje mee hier wat foto´s

het doorzichtige van de kap wordt nog gevuld met een kleur maar weet nog niet welke.......

Eerst nog een overtray en dan spuiten

7. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Ik heb geen idee! ik ben er al een tijdje niet geweest. pb anders Murky of Powerslash eens. Deze gasten zijn de afgelopen maanden zwaar aan de slag geweest op de baan van de MVB.

Zoals te lezen was mijn Slash verkocht. (Vandaar niet op de baan geweest) Wacht nu op de 4X4 Slash. Deze auto moet er zwaar aan geloven het komend seizoen.:rolleyes:

@Maartje. Ziet er goed uit!! Nog problemen met het diff gehad? Enne...zie ik op achtergrond nou een Monster Beetle staan???

Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  8. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Huh waarom ligt je voorwiel plat op de grond??

Greetzz,
    Ruud

9. ik heb een nieuw stuurblok nodig

die ga ik straks halen.

Weet iemand een leuke kleur bij deze kap

10. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Neon oranje , doet het altijd goed.
    Moet je er wel wit achteraan spuiten.

11. ik zal een even een kijkje nemen bij Minicars misschien heeft hij wel vette kleuren staan.......

kan ik gewoon Tamiya Spuit voor lexaan gebruiken?

12. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Iedereeen weet zat leuke kleuren, maar het gaat om jouw smaak.
    lekkere felle kleur vind ik persoonlijk wel leuk, je kan ook iets apparts doen zoals dit :

tamiya ps-47 met zwart erachter.
    kleurt verschillend in de zon, van goud naar roze
    Heb je evt ook nog in een paars naar groen variant!

13. ja bij staan de Grapics er al op ik hoeft alleen die lege stukken op te vullen,

de kleuren die er nu op zitten zijn:

Wit
    Licht Grijs
    Zwart
    Donker grijs

dus iets van Parelmoer is volgens mij niet zo mooi

14. westcoast

westcoast

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Daarom moet je de kleur ook zelf verzinnen, iedereen heeft een andere smaak.
    Neon kleuren doen het zeker leuk.
    Gewoon ff rondsnuffelen in de winkel, en de juiste backing gebruiken bij de juiste kleuren.
    Neon kleuren doe je normaal wit achter
    Die shade shift kleuren doe je zwart achter
    Mettalic kleuren doe je normaal zilver achter.

Maar expirimenteren kan natuurlijk ook met die backing!

15. ja oke.

ik ga zo eerst mijn stuurblokken halen,

en dan een overtray bestellen
    en dan pas die kap spuiten,
    het staat wel kicken zo maar er moet gewoon ooit eens een kleur achter,

ik krijg een idee

misschien een Parelmoer Paars/zwart dat is ook aardig donker..........

16. toob

toob

Lid geworden:
    4 feb 2009
    Hallo,

Allereerst als ik nu ga rijden dan doet mijn stuurservo raar. het is de standaard servo. Als ik lichtjes stuur gaat hij stotteren (links rechts enz) erg vervelend als je vol gas met een Vxl setje rijdt. Ik heb een vxl setje een 2s lipo en standaard zender en ontvanger. wat kan ik daartegen doen?

En ten tweede,
    Ik heb bij de modelbouw winkel in de buurt RVS Schroefjes voor mijn slash gevraagd maar ze kunnen ze niet leveren. Ik weet dat je bij RC Screws ook schroefjes kan bestellen maar ik heb gehoord dat die niet goed aansluiten op sommige plekken. Waar kan ik nu het beste RVS schroefjes kopen?

Mvg,
    Toob

Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  17. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Ik zou van de 27mhz zender afstappen. Deze is erg storingsgevoelig. Misschien heb je nog een 40mhz zender liggen? Dan zal het vast een stuk beter gaan. Zo niet heb ik ws. nog wel een setje liggen om te proberen.

Ideaal is een 2,4Ghz zender....Nooit meer gezeur met storingen;)

De schroefjes van RCsrews schijnen goed te passen...Dat heb ik dan weer gehoord..

18. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    ik heb die screw set en ik zou ze zeker aan raden meven though dat ik geen marnier heb kunnen vinden om die schroeven met een dik stuk (denk de gene boven aan je shocks en op een paar andere plekken) te vervangen... zijn rock solid en hebben een eind minder last van strippen (en ja ik heb er gewoon op eentje brute force gezet om te kijken wat ze konden hebben de ball allen key was eerder stuk:p)

okay hoe doe je die pimpe metalic?? ooh en over die zwart witte slash:p niets meer aan doen man zwart wit is een coole colour scheme:)

Ik heb vandaag ff mijn frame gedraft zal die binnen kort ff online zetten voor als jullie ff willen kijken weet niet precies hoe nuttig alles zal zijn maar hey dingen bouwen/ontwerpen is lolz:p

19. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  20. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Ik zie ook niet in waarom die RCSrewz niet zouden passen. Ik heb zo'n doosje liggen (ben d'r nog niet aan toe gekomen en waarschijnlijk gebeurt het ook niet meer ook) Ze zien er identiek uit als het eerdere setje wat ik op m'n Slash heb gemonteerd. Alleen is RCScrewz een heel erg compleet setje.
    Ik wacht nu tot de 4x4 set uikomt. Wilde eerst dit setje op de 4x4 schroeven maar denk dat er toch teveel anders is. Nou ja verkoop ik deze gewoon weer. :rolleyes:

Deel Deze Pagina