Traxxas SLASH topic

ik heb een advies gekregen van een vriend die ook wedstrijden rijd met het zelfde motortje en ook een slash. hij zei dat 19/90 een hele goede overbrenging is. dus ik heb vanmiddag maar wat tandwielen besteld ook metteen voor de vakantie geen auto geen vakantie:rolling:

zeg maar dat die vriend van jou een held is, die vertanding is zooooo fijn.
Hij gilt er ook een beetje van........:p:D;)
 
volgens mij heb ik 21t pinion en 90 spur met een velineon setje er nu inzitten.
en hij word nog geen 40 graden warm terwijl ik eigenlijk overal rijd met dat ding.
ik heb er dan wel die alu tranny eronder zitten die de warmte wel lekker af kan voeren,maar op de regellaar zit geen fan op en ook daar dezelfde tempraturen.
alleen me lipo is dan iets cooler met net geen 30 graden.

zeker weten 21t en 90 net nog effe nagekeken.
 
Laatst bewerkt:
dus de schokbrekers gaan er niet direct kapot van?
Ik krijg er volgens mijn nu wt 50(wel echter) is dat nog minder dik dan 0W30

we hebben nog heel veel soorte olie ik ga ff kijken.
 
Ja ik reid met 50wt all around...

Zit er aan te denken om weer terug te gaan naar de normale shock pistons in plaats van de 2 stage rpm die ik nu heb zitten... die 5.5t motor ontlaad mijn voor schok dempers een beetje snel vind ik en die normale pistons zouden dat moeten tegenwerken...
 
@ vanneerven,

Of je koopt gewoon wat siliconen olie bij jou LHS... Kost geen reed en dan hoef je niet te kloten met die olie van jou;)
 
zeker maar ik heb die rpm dual stage shock pistons die andere rates hebben voor unloading tegen over het belasten van je schokdempers, ze zijn bedoeld dat je auto sneller weer omhoogkomt tot rust stand na een compressie, ik zit er aan te denken ze er eens uit te halen en te kijken wat voor invloed dat heeft... Of misschien moet ik gewoon wat extra gewicht voor aan doen kijken of dat helpt...
 
Ik ben vandaag thuisgekomen van 2 weken vakantie in Zuid-Frankrijk. Kheb daar elke dag op zn minst 3 accu's leeggereden, en nu vroeg ik me af of het nuttig was de Slash eens helemaal open te draaien tot de diffs en die eens te kuisen, insmeren met vet etc. Ik dacht het eerst onmiddellijk te doen, maar ik wou eerst toch eens vragen of het wel nuttig was voor ik begin.
 
Ik heb heel erg last van speling op de voor wielen. Het licht volgens mij niet aan de kogellagers. Maar aan de wieldragers, waar de servo stang op is bevestigt daar zit veel speling.

Hebben meer mensen hier last van? Gaat het over als je er aluminium wieldragers op zet?
Ik heb ook alles al een keer goed vast gedraaid en gecontroleerd.
 
alu busjes erin zetten die heb je voor 2wd slash daar zit de spelling

TRX2545_s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat voor busjes zijn dat dan? Het is me niet helemaal duidelijk zo.
VOlgens mij komt de speling juist door de stuurinrichting. Heb er voor de 2WD net een alu stuurinrichting op gezet en het is nu al een stuk beter.
 
Ik zit er aan te denken naar een 4wd bellcrank te gaan omdat ik weet dat die passen en er ook goede dingen over hoor... Moet nog wel ff kijken of die kan met mijn xtreme racing chassis...
 
Back
Top