Traxxas SLASH topic

Of je stopt er een kabeltje met connector tussen.

Het is dit of een losse battery maar die geeft extra gewicht.
 
Wat voor snelheid kan ik verwachten als ik van 12t brushed (standaard) naar 8.5t brushless ezrun ga?
Kan nergens echt vergelijken vinden.

R/C Calculations
*standaard slash = ongeveer max 56km p/u
550 12T = vergelijkbaar met ong 3300kv ( dacht ik ergens te hebben gelezen, maar kan het nu niet meer terug vinden,... )
8.5T ezrun = 4000kv
*slash met 8.5T ezrun zal ongeveer 69 km p/u

dus in theorie heb je ongeveer 23% winst op je snelheid ?
(denk ik)
 
R/C Calculations
*standaard slash = ongeveer max 56km p/u
550 12T = vergelijkbaar met ong 3300kv ( dacht ik ergens te hebben gelezen, maar kan het nu niet meer terug vinden,... )
8.5T ezrun = 4000kv
*slash met 8.5T ezrun zal ongeveer 69 km p/u

dus in theorie heb je ongeveer 23% winst op je snelheid ?
(denk ik)

Standaard Slash 56 km/h? Met wind in de rug en bergaf dan toch wel!
Vlak en zonder wind zal dat niet meer als 35 zijn, 40 met verbeterde gearing.
 
Bij mijn 2WD Slash lopen ondertussen geregeld de schroefpennen van de draagarmen eruit/los. Trx no. 3640. Ik ben de hele dag al op zoek naar vervanging, maar dan het liefst, stalen pennen met aan beide zijden E-Clips. Iemand enig idee waar ik die kan vinden ?(zonder er direct Alu draagarmen bij te moeten kopen ?)

b.v.d.
 
ik heb toen ik mijn chassis in tweeen reed van een van die pins de schroef kop af gebroken... rest van de pin is nog prima bruikbaar en zit stevig genog vast! ik raad ze zeker aan...

Nu alleen nog eentje voor de castor pins!
 
Wat dacht je van traxxas onderdeel nummer :TRX3740 ??
Ik heb die nu in gebruik nu ik alu casterblocks heb.
ik heb toen ik mijn chassis in tweeen reed van een van die pins de schroef kop af gebroken... rest van de pin is nog prima bruikbaar en zit stevig genog vast! ik raad ze zeker aan...

Nu alleen nog eentje voor de castor pins!
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren ben ik opeens mijn aandrijving naar de wielen kwijt.

Als ik de spur met de hand draai, draaien de assen mee.
Doe ik het met de motor, dan draaien de assen ook.

Zet ik de auto neer.. (met de banden/wielen dus op de grond) en geef gas, zie ik de spur & pinion draaien, alleen draaien de assen niet mee.

Ik heb de Diff case al open gemaakt, maar zie niks raars.. het lijkt alsof alle tandwielen gewoon in orde zijn.

Nu heb ik wel gisteren meteen dit gekocht :
trx2388-planetary-diffnitro-hawkrd-2.jpg

TRX2388 (deze zit al in elkaar, vermoedelijk omdat hij uit een nieuwe auto gehaald is voor losse verkoop)

Zou er iets hier binnen kapot kunnen zijn?
Zo ja, wat kan dan kapot zijn wat dit veroorzaakt?

Of zit ik ernaast en kan ook nog iets anders defect zijn?

Spur/pinion is in ieder geval uitgesloten.

Ik stel deze vraag zodat ik hem niet 3 keer uit elkaar moet halen :P
Gisteren dacht ik namelijk het probleem gevonden te hebben, waarna ik de slash weer in elkaar had zitten en erachter kwam dat het toch nog niet opgelost was.
 
Ja, er zou iets binnen kapot kunnen zijn. Open maken en je weet het.

Het lijkt mij zelfs waarschijnlijk dat het uit het diff komt, waren de top shaft gear en of de idle gear kapot geweest dan zou ik verwachten dat de wielen niet draaien als ze van de grond zijn. Zit het in het diff dan worden de assen door de wrijving tussen outdrives en diff case meegenomen denk ik.
 
het tandwiel dat aan dezelfde as zit als de spur (weet ff niet hoe die gear heet) zit met een borg-asje vast, ik heb al eerder gehoord dat dit asje kapot was.
dan zal alles nog gewoon draaien als de wielen los van de grond zijn omdat dat tandwiel redelijk stevig om de as zit, maar als het belast word, dan draait ie door. :)

Dit is simpel te checken, trek eens flink aan de spurgear-as, als je het ding eruit kan trekken dat is het dat pinnetje. :)
uiteraard gepast geweld gebruiken en niet meteen de hele gearbox van het chassis af rukken. ;)
 
Hij ligt nu helemaal uit elkaar.
Gisteren was er inderdaad speling te merken op dat asje.

De lagers zijn in ieder geval goed, en de tandwielen ook.

Alleen dat borg-asje wat jij bedoelt, zit dat IN de gearbox of erbuiten?
Want ik zie inderdaad zo'n pinnetje zitten, maar dat zit bij de clutch zelf.

Ik zie ook iets verschoven zitten..
Als ik naar de 'inham' kijk in het tandwiel LIJKT het mij alsof daar iets moet zitten wat er op dit moment niet zit..

Even de tekening gecontroleerd, en ik mis inderdaad een pinnetje!!
Zie hier :rolleyes: :

p1010626s.jpg


traxxasslash2wd.png


Ik kan alleen het nummer niet vinden van dit pinnetje?
De TRX2574 zijn veels te dik in ieder geval.

Moet je dan de shaft opnieuw bestellen/aanschaffen? : TRX-3793
 
Mooi dat het het asje is en niet je diff in puin! (gaat mijn theorie!)

Ik las laatst dat dat asje wel eens vervangen wordt door een stukje van een imbussleuteltje omdat dat niet kapot gaat. (verlies is natuurlijk een ander verhaal).
 
Bij mij past er geen imbussleuteltje in, tenminste.. niet de kleinste die meegeleverd zit bij de slash..
Of er moet nog iets in dat gaatje vast zitten waardoor het nog kleiner is..
Alleen kan ik dat niet helemaal goed zien
 
Kan 'm hier kopen voor €3,- bij de modelbouwzaak als 't goed is, heb ik 'm iets sneller :P
Als ze 'm nog op voorraad hebben wat ik wel hoop uiteraard
 
Back
Top